وبلاگ

طرز تهیه کوفته ترکی

طرز تهیه کوفته ترکی : اگر تا به حال به ترکیه رفته باشید، می دانید که ترک ها عاشق کوفته های خود هستند. این نسخه ما از یک شام شب هفته است، زیرا تهیه آن سریع و آسان است و فقط به چند ماده اولیه نیاز دارد.

اکنون، ممکن است به دستور العمل زیر نگاه کنید و به من بگویید که بیشتر از “فقط چند ماده” وجود دارد – و حق با شماست. اگرچه کوفته های سنتی ترکیه فقط با گوشت چرخ کرده، پیاز، نان بیات، تخم مرغ، نمک و فلفل درست می شوند، اما مادرم همیشه سیر، زیره و جعفری را به آن اضافه می کند. و بنابراین، من راه او را دنبال می کنم.

چند نکته و ترفند برای بهترین کوفته ترکی:

– من از گوشت چرخ کرده ارگانیک 85 درصد بدون چربی و 15 درصد چربی استفاده کردم. با این حال، اگر قصابی دارید که می تواند آن را برای شما تازه آسیاب کند، توصیه می کنم کمی چربی بیشتری اضافه کنید. در حالت ایده آل، 80٪ لاغر و 20٪ چربی.

– تقریباً به همان روشی که ایتالیایی ها معمولاً کوفته های خود را درست می کنند، می توانید 50٪ گوشت چرخ کرده را با 50٪ گوشت گوسفند چرخ کرده برای طعم بیشتر مخلوط کنید.
– وقتی تصمیم گرفتم این دستور غذا را درست کنم، با بهترین دوست مادرم تماس تلفنی گرفتم تا او حافظه ام را تازه کند، زیرا می خواستم مطمئن شوم چیزی را از دست ندهم. او به من گفت که باید از کمی جوش شیرین هم استفاده کنم تا به آنها کمک کنم شکل خود را حفظ کنند، لطیف کنند و در حین پختن به آنها کمک کنم تا بلند شوند. حق با او بود.

– بعد از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردید، حتما بگذارید چند ساعت بماند. اگر وقت دارید، بگذارید مخلوط یک شب در یخچال بماند. زمان اضافی صرف شده در یخچال اجازه می دهد تا مواد با هم ترکیب شوند و طعم هایی را که این مواد را به سطح بالاتری می برد، نشان دهد.

طرز تهیه کوفته ترکی

– شما همچنین می‌توانید کاری را که مادرم انجام می‌داد انجام دهید، یعنی: یک دسته بزرگ درست کنید، آن را به شکل توپ درآورید، آن‌ها را بین کاغذهای روغنی در ظرف‌های دربسته قرار دهید و تا ۲ ماه در فریزر قرار دهید. یک روز قبل از اینکه آماده سرو شوید، بگذارید در یخچال آب شود و طبق دستور بپزید.

– ترفند جلوگیری از سوختن آنها این است که هر چند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید و در حین پخت با پشت کفگیر به آرامی آنها را فشار دهید. به این ترتیب هم داخل و هم بیرون کوفته ها به طور یکنواخت پخته می شوند. مثل همه غذاهای گوشتی بعد از پختن روی آنها را با فویل آلومینیومی بپوشانید و بگذارید چند دقیقه بماند تا مطمئن شوید که تمام آب آنها در گوشت بماند.

– من کوفته ترکی ام را با یک حبه سس ماست تاهینی سرو کردم، اما می توانید آن ها را با هر نشاسته ای که دوست دارید سرو کنید: پوره سیب زمینی، برنج، پاستا، کینوآ و غیره.

مواد مورد نیاز برای طرز تهیه کوفته ترکی

  • 1 پیاز متوسط پوست کنده
  • 1 پوند گوشت چرخ کرده گاو 85% بدون چربی 15% چربی ترجیحاً تازه آسیاب شده و ارگانیک
  • 3/4 فنجان خرده نان
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق چایخوری زیره سبز
  •  ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  •  ¼ فنجان جعفری تازه ایتالیایی خرد شده (اختیاری)
  • برای سرو (اختیاری برای 4 وعده)
  • 1 فنجان سس ماست تاهینی
  • 2 قاشق غذاخوری آجیل کاج
  • 2 قاشق غذاخوری انار انار
  • 1 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه کوفته ترکی

با استفاده از دستگاه خردکن یا غذاساز، پیاز را خرد کنید. آن را از صافی رد کنید تا آب آن گرفته شود.
پیاز را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. گوشت چرخ کرده، خرده نان، سیر، تخم مرغ، زیره، جوش شیرین، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. در صورت استفاده، جعفری ایتالیایی را به کاسه اضافه کنید.
از دستان خود برای مخلوط کردن کامل استفاده کنید. من معمولا آن را به مدت 5-7 دقیقه مخلوط می کنم تا مطمئن شوم که همه مواد کاملاً مخلوط شده اند. روی آن را با استرچ فیلم بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید یا در صورت امکان اجازه دهید یک شب بماند.
کوفته ها را به 15 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک توپ کوچک بغلتانید. هر توپ باید جایی بین 2 ½ یا 3 قاشق غذاخوری باشد. هر توپ را به آرامی در کف دست خود صاف کنید. با بقیه گوشت ادامه دهید.
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه گریل یا چدنی 12 اینچی گرم کنید تا داغ شود.
کوفته ها را به آن اضافه کنید و به مدت 7-8 دقیقه تفت دهید و در حین پخت چندین بار آن ها را بچرخانید تا قبل از سوختن از آنها جلوگیری شود. هنگام پختن از یک کفگیر استفاده کنید تا کمی فشار دهید.
اگر ظرف کوچکتری دارید، ممکن است مجبور شوید این کار را در دو دسته انجام دهید.
کوفته‌های پخته شده را داخل بشقاب بریزید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و بگذارید 5 دقیقه قبل از سرو بماند.
اگر ترجیح می دهید مثل من سرو کنید، یک حبه سس ماست تاهینی را در ته بشقاب پهن کنید و وسط آن 3 عدد کوفته بریزید. روی آن را با مغزهای کاج، انار و جعفری تازه خرد شده تزیین کنید.

به دیگر مقاله های ما سری بزنید:

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...