وبلاگ

فواید بادمجان برای سلامتی

فواید بادمجان برای سلامتی : بادمجان که به نام بادمجان نیز شناخته می شود از خانواده گیاهان شب بو است و در بسیاری از غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. اگرچه اغلب به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، اما از نظر فنی یک میوه است، زیرا از یک گیاه گلدار رشد می کند و حاوی دانه است. انواع زیادی وجود دارد که از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند. و در حالی که بادمجان هایی با پوست بنفش تیره رایج ترین هستند، می توانند قرمز، سبز یا حتی سیاه باشند.

بادمجان علاوه بر آوردن بافت منحصر به فرد و طعم ملایم به دستور العمل ها، فواید بالقوه ای برای سلامتی دارد. این مقاله نگاهی عمیق به 7 فواید سلامتی بادمجان دارد.

غنی از بسیاری از مواد مغذی

بادمجان یک غذای مغذی است، به این معنی که حاوی مقدار مناسبی ویتامین، مواد معدنی و فیبر با کالری کمی است.

یک فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی مواد مغذی زیر است:

  • کالری: 20
  • کربوهیدرات: 5 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • منگنز: 10 درصد از RDI
  • فولات: 5 درصد از RDI
  • پتاسیم: 5 درصد از RDI
  • ویتامین K: 4 درصد از RDI
  • ویتامین C: 3٪ از RDI

بادمجان همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر از جمله نیاسین، منیزیم و مس است.

فواید بادمجان برای سلامتی

خلاصه

بادمجان مقدار مناسبی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی را با کالری کمی فراهم می کند.

آنتی اکسیدان بالا

بادمجان علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد مضر به نام رادیکال های آزاد کمک می کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از بسیاری از انواع بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری کنند. بادمجان ها به ویژه سرشار از آنتوسیانین هستند، نوعی رنگدانه با خواص آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ زنده آنهاست.

به طور خاص، آنتوسیانین موجود در بادمجان به نام ناسونین بسیار مفید است. در واقع، چندین مطالعه در لوله آزمایش تأیید کرده اند که این ماده در محافظت از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مضر مؤثر است.

خلاصه

بادمجان سرشار از آنتوسیانین است، رنگدانه ای با خواص آنتی اکسیدانی که می تواند از آسیب سلولی محافظت کند.

ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

به لطف محتوای آنتی اکسیدانی آن، برخی از مطالعات نشان می دهد که بادمجان ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. در یک مطالعه، به خرگوش های دارای کلسترول بالا روزانه 0.3 اونس (10 میلی لیتر) آب بادمجان به مدت دو هفته داده شد.

در پایان مطالعه، آنها سطوح پایین تری از کلسترول LDL و تری گلیسیرید داشتند، دو نشانگر خونی که در صورت افزایش می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود. مطالعات دیگر نشان داده اند که بادمجان ممکن است اثر محافظتی بر قلب داشته باشد.

در یک مطالعه، حیوانات به مدت 30 روز با بادمجان خام یا کبابی تغذیه شدند. هر دو نوع عملکرد قلب را بهبود بخشیدند و شدت حمله قلبی را کاهش دادند.

در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، مهم است که توجه داشته باشیم که تحقیقات فعلی محدود به مطالعات حیوانی و لوله آزمایش است. برای ارزیابی اینکه چگونه بادمجان ممکن است بر سلامت قلب انسان تأثیر بگذارد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که بادمجان ممکن است عملکرد قلب را بهبود بخشد و سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

ممکن است کنترل قند خون را تقویت کند

افزودن بادمجان به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قند خون شما کمک کند. این در درجه اول به این دلیل است که بادمجان ها سرشار از فیبر هستند که به طور دست نخورده از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر می تواند قند خون را با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن کاهش دهد. جذب آهسته تر، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و از جهش و تصادف جلوگیری می کند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که پلی فنول ها یا ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در غذاهایی مانند بادمجان ممکن است جذب قند را کاهش داده و ترشح انسولین را افزایش دهد، که هر دو می توانند به کاهش قند خون کمک کنند.

یک مطالعه لوله آزمایشی عصاره های غنی شده با پلی فنل بادمجان را بررسی کرد. این نشان داد که آنها می توانند سطح آنزیم های خاصی را که بر جذب قند تأثیر می گذارند، کاهش دهند و به کاهش قند خون کمک کنند. بادمجان ها به خوبی با توصیه های غذایی فعلی برای کنترل دیابت، که شامل یک رژیم غذایی با فیبر بالا و غنی از غلات کامل و سبزیجات است، مطابقت دارد.

خلاصه

بادمجان سرشار از فیبر و پلی فنول است که هر دو ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کنند.

می تواند به کاهش وزن کمک کند

بادمجان ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند که آنها را به یک مکمل عالی برای هر رژیم کاهش وزن تبدیل می کند. فیبر از طریق دستگاه گوارش به آرامی حرکت می کند و می تواند سیری و سیری را تقویت کند و کالری دریافتی را کاهش دهد. هر فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی 3 گرم فیبر و فقط 20 کالری (2) است.

علاوه بر این، بادمجان ها اغلب به عنوان جایگزینی با فیبر بالا و کم کالری برای مواد با کالری بالاتر در دستور العمل ها استفاده می شوند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...