طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل

طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور پخت پاناکوتا با سس گیلاس را امتحان کنید، سپس پاناکوتا وانیلی، پاناکوتای نارگیل، پاناکوتای شکلاتی سفید و سایر دستور العمل های دسر به سبک ایتالیایی را بررسی کنید. پاناکوتای عالی (خامه پخته شده در ایتالیایی) باید به اندازه ای تنظیم شود که در کنار هم بماند، اما آنقدر نرم و خامه ای باشد که در دهان ذوب شود. ژلاتین راز این بافت است و می‌تواند یک ماده پیچیده باشد – اما این قوانین ساده را دنبال کنید و در کوتاه‌مدت به آن تسلط پیدا خواهید کرد.

طرز تهیه پاناکوتا در خانه

1. نسبت طلایی ژلاتین

این می تواند تعادل دشواری باشد – ژلاتین خیلی کم است و نمی چسبد، زیاد است و دسر لاستیکی خواهد بود. نسبت 3 و نیم ورقه به 700 میلی‌لیتر مایع تضمین می‌کند که پاناکوتا کاملاً سفت می‌شود اما همچنان در دهان می‌چرخد و ذوب می‌شود.

2. ژلاتین را خنک نگه دارید

قرار دادن ژلاتین در آب سرد مطمئن می شود که بسیار نرم است اما در آب خیسانده حل نمی شود. آب سرد شبکه پروتئینی ژلاتین را هیدراته می کند بنابراین به سرعت و به طور یکنواخت حل می شود. اگر قرار بود یک ورقه ژلاتین را مستقیماً داخل مایع داغ قرار دهید، به هم می خورد. هنگام تخلیه ژلاتین تا حد امکان آب را از آن خارج کنید – هر گونه آب اضافی بر نسبت ژلاتین به مایع تأثیر می گذارد. استفاده از ژلاتین برگ، بر خلاف پودر، پاناکوتای شفاف تری می دهد.

3. چگونه ژلاتین را حل کنیم

افزودن ژلاتین نرم شده به خامه داغ باعث می‌شود که به طور یکنواخت حل شود و به قابلیت گیرش کامل برسد – مطمئن شوید که خامه را نجوشانید زیرا اگر ژلاتین خیلی داغ شود، می‌تواند مانع از کارکرد آن نیز شود. ریختن مخلوط از طریق یک الک ریز به این معنی است که می توانید بررسی کنید که آیا ژلاتین کاملاً حل شده است یا خیر – اگر توده های کوچکی وجود داشت، آن ها را به تابه با خامه برگردانید و به آرامی حرارت دهید تا حل شود.

طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل

4. طرز ست کردن پاناکوتا

برای اطمینان از اینکه دانه‌های وانیل را در تمام طول پاناکوتا دارید، مخلوط را به مدت 5 تا 10 دقیقه در کوزه بگذارید – همانطور که سرد می‌شود کمی غلیظ می‌شود، به این معنی که دانه‌ها پس از ریختن در قالب‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند.

5. طعم های مختلف ایجاد کنید

وانیل فقط یک طعم است که باید امتحان کنید – تا زمانی که نسبت خامه، شیر، شکر و ژلاتین ثابت است، می توانید خامه را با زنجبیل، انیسون ستاره ای یا برگ بو دم کنید.

6. از کدام قالب ها استفاده کنیم

اندازه و شکل لگن های پودینگ داریول برای پاناکوتا عالی است زیرا در قسمت بالایی مخروطی هستند، به این معنی که وقتی مشخص شد پایه وسیعی برای نگه داشتن خود خواهند داشت. می‌توانید از رامکین‌ها استفاده کنید، اما از آنجایی که مستقیم هستند، ممکن است کمی آویزان شوند.

7. نحوه تمیز کردن از قالب

فرو بردن مختصر قالب در آب داغ ساده ترین راه برای تمیز کردن پاناکوتا است. آب داغ ژلاتین را در یک لایه بسیار ریز در سراسر قالب ذوب می کند و اجازه می دهد تا آزادانه بیرون بیاید. گاهی اوقات به دلیل مکش می چسبند – اگر اینطور است، وسوسه نشوید که اطراف لبه را با یک چاقوی کوچک برش دهید، در غیر این صورت آن روکش زیبا و تمیز را خراب خواهید کرد. فقط با یک انگشت پانا را به آرامی کنار قالب بکشید و پودینگ باید خودش را آزاد کند.

مواد تشکیل دهنده

  • ژلاتین برگ ریز 3 و نیم برگ
  • 400 گرم خامه دوبل
  • 300 گرم شیر کامل
  • شکر 90 گرم
  • 1 غلاف وانیل، نصف شده و دانه ها خراشیده شده یا خمیر لوبیا وانیل 1 قاشق چایخوری

سس گیلاس و زنجبیل

  • 500 گرم آلبالو سیاه بدون هسته
  • شکر کپسول 125 گرم
  • 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت
  • 2 گلوله ساقه زنجبیل، ریز خرد شده، به اضافه 2 قاشق غذاخوری شربت از شیشه
  • ½ لیمو، آب گرفته

طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل

مرحله 1

ژلاتین را در ظرفی با یخ و آب سرد به مدت 10 دقیقه خیس کنید تا کاملا نرم شود.

مرحله 2

خامه، شیر، شکر و غلاف وانیل و دانه ها را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. ژلاتین را از طریق یک الک ریز تخلیه کنید، یخ را دور بریزید و سپس تا حد امکان آب را فشار دهید. به خامه اضافه کنید و خیلی خوب مخلوط کنید. از صافی ریز داخل پارچ بریزید. 5-10 دقیقه بگذارید تا کمی غلیظ شود، سپس خیلی خوب مخلوط کنید و به طور مساوی بین 6 لگن کوچک 150 میلی لیتری پودینگ یا قالب های مناسب تقسیم کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت حداقل 6 ساعت اما ترجیحا یک شبه خنک کنید.

مرحله 3

آلبالو، شکر، آرد ذرت، زنجبیل و شربت را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ و سفت شود، بپزید. آب لیمو را اضافه کنید و خنک کنید.

مرحله 4

برای سرو، پایه قالب را با احتیاط به مدت 3 تا 4 ثانیه در آب داغ فرو کنید تا پاناکوتا شل شود، سپس داخل بشقاب برگردانید. با قاشق روی سس آلبالو و زنجبیل بریزید و با باقی مانده پاناکوتا تکرار کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...