وبلاگ

فواید برنج قهوه ای برای سلامتی

فواید برنج قهوه ای برای سلامتی : برنج قهوه ای منبع غنی از مواد مغذی کربوهیدرات های انرژی زا است. به عنوان یک غلات کامل، مزایای سلامتی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد

از نظر فنی، دانه گیاه برنج Orzya sativa، برنج قهوه ای نیز منبع عالی فیبر است. با این حال، ممکن است در هنگام تهیه این دانه احتیاط شود.

کامل بودن برنج قهوه ای برخی از مزایای این ماده اصلی از جمله سلامت قلب، کنترل قند خون و مدیریت وزن را به همراه دارد. راه های آسان زیادی برای ترکیب این غلات کامل همه کاره در وعده غذایی، میان وعده یا دسر بعدی خود وجود دارد.

فواید برنج قهوه ای

بخشی از چیزی که برنج قهوه ای را برای شما مفید می کند این است که کامل است – یک غلات کامل. دانه ها زمانی کامل در نظر گرفته می شوند که سه قسمت اصلی آنها – سبوس، جوانه و آندوسپرم – دست نخورده باشند.

سبوس غلات پوست بیرونی فیبری آن است. میکروب جنین آن است که پتانسیل جوانه زدن به گیاه جدید را دارد. اندوسپرم منبع غذایی نشاسته ای میکروب است. به ویژه سبوس چیزی است که نمی خواهید از دست بدهید.

تنظیم قند خون

برنج قهوه ای با پایین نگه داشتن سطح قند خون نقش بسیار مهمی در تنظیم قند خون دارد. همچنین با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است

دانشمندان فکر می کنند که این اثرات به دلیل خواص دانه کامل برنج قهوه ای است. به نظر می رسد لایه سبوس به همین دلیل است که هضم برنج قهوه ای بیشتر از برنج سفید طول می کشد. این به نوبه خود می تواند دلیلی باشد که چرا خوردن برنج قهوه ای از بالا رفتن سطح قند خون شما به اندازه زمانی که برنج سفید می خورید جلوگیری می کند.

برنج سفید متفاوت است زیرا یک غلات کامل نیست: تصفیه شده است، به این معنی که سبوس و جوانه آن از بین رفته و تنها اندوسپرم باقی می ماند. بر خلاف برنج قهوه ای، برنج سفید در واقع با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط است

فواید برنج قهوه ای برای سلامتی

سلامت قلب

فواید برنج قهوه ای برای سلامتی : ممکن است برنج را با سلامت قلب مرتبط نکنید، اما دلایلی وجود دارد که باید انجام دهید. بیماری قلبی عروقی (CVD) در اشکال مختلفی از جمله فشار خون بالا (فشار خون بالا)، بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی دیده می شود.

خوردن برنج قهوه ای ممکن است بتواند به شما در کاهش عواملی که خطر ابتلا به CVD را افزایش می دهد کمک کند. به طور خاص، این عوامل سطوح بالای چربی خون، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند.
دانشمندانی که در حال مطالعه تأثیر مصرف برنج قهوه ای بر نشانگرهای التهابی و عوامل خطر CVD در 40 زن بالغ غیر یائسه که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند، خبر خوبی داشتند. نشان داده شد که رژیم غذایی متشکل از برنج قهوه ای به طور قابل توجهی نشانگرهای التهابی، از جمله پروتئین واکنشی C، و همچنین سایر عوامل خطر CVD را کاهش می دهد.

مدیریت وزن

علاوه بر محافظت از قلب و عروق، برنج قهوه ای ممکن است برای کنترل وزن مفید باشد.

در مقایسه با برنج سفید، در یک مطالعه در سال 2019 در میان کارگران ژاپنی، برنج قهوه ای با افزایش وزن مرتبط نبود. با این حال، کارگرانی که به همان اندازه برنج سفید خوردند، در یک بازه زمانی یک ساله بیش از 6.5 پوند اضافه وزن پیدا کردند.

خوردن برنج قهوه ای در رژیم غذایی نیز ممکن است به شما کمک کند وزن خود را ثابت نگه دارید. برخی شواهد حتی نشان می‌دهند که برنج قهوه‌ای می‌تواند میزان متابولیسم شما را در حالت استراحت افزایش دهد. 8 نرخ متابولیک بالاتر در حالت استراحت به این معنی است که در هنگام نشستن یا استراحت کالری بیشتری می‌سوزانید.

اثر آنتی اکسیدانی
برنج قهوه ای حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است: ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها و غیره. آنتی اکسیدان ها مولکول های قدرتمندی هستند که در غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. قدرت آنها از پتانسیل آنها برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن برخی از انواع آسیب سلولی ناشی می شود

ترکیبات فنلی یک گروه آنتی اکسیدانی رایج هستند. آنها به عنوان محافظت از سلول ها در برابر آسیب های مرتبط با خطر بیشتر دیابت نوع 2، چاقی، سرطان و بیماری های قلبی شناخته شده اند.

توجه داشته باشید: همان آنتی اکسیدان هایی را که از برنج قهوه ای دریافت می کنید، از برنج سفید دریافت نمی کنید. بیشترین اثر آنتی اکسیدانی در سبوس موجود در غلات کامل یافت می شود. با افزودن برنج سیاه، بنفش و قرمز به همراه برنج قهوه‌ای، آنتی اکسیدان‌های خود را حتی بیشتر تقویت کنید. . آنتی اکسیدان های برنج: اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها، پروآنتوسیانیدین ها، توکوفرول ها، توکوترینول ها (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...