وبلاگ

تجارت غارتگرانه فروش شکر

تجارت غارتگرانه فروش شکرتجارت غارتگرانه فروش شکر : قبل از هر روز مدرسه، دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی Westlake در مقابل 7-Eleven در گوشه خیابان هریسون و 24th در اوکلند، کالیفرنیا صف می‌کشند. در یک صبح در ماه مارس – ماه ملی تغذیه – چهار پسر چند دقیقه قبل از اولین زنگ مدرسه، مرغ سرخ شده خوردند و بطری های 20 اونسی کوکاکولا نوشیدند. در سراسر خیابان، یک بازار غذای کامل، انتخاب های غذایی سالم تر، اما پرهزینه تر را ارائه می دهد.

پیتر ون تاسل، دستیار سابق وست‌لیک، گفت که اکثر دانش‌آموزان وست‌لیک اقلیت‌هایی از خانواده‌های طبقه کارگر هستند که زمان کمی برای تهیه غذا دارند. ون تاسل می‌گوید که اغلب دانش‌آموزان کیسه‌هایی از چیپس تند و انواع نوشیدنی آریزونا را به قیمت ۲ دلار می‌گیرند. اما از آنجایی که آنها نوجوان هستند، هیچ اثر منفی از آنچه می‌خورند و می‌نوشند احساس نمی‌کنند.

این چیزی است که آنها می توانند بپردازند و طعم خوبی دارد، اما همه آن شکر است. مغز آنها نمی تواند آن را تحمل کند،” او به Healthline گفت. “این فقط یکی پس از دیگری مانع است که بچه ها را وادار به تغذیه سالم کنیم.”

یک سوم همه کودکان در شهرستان آلامدا، مانند بقیه ایالات متحده، دارای اضافه وزن یا چاق هستند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDCT)، یک سوم بزرگسالان منبع مورد اعتماد در ایالات متحده نیز چاق هستند. برخی از گروه‌ها، یعنی سیاه‌پوستان، لاتین تبارها و فقیران، نسبت به همتایان خود نرخ بالاتری دارند. با این حال، عامل اصلی کالری خالی در رژیم غذایی غربی – قندهای اضافه شده – وقتی به تأثیر آن بر سلامت ما نگاه می کنیم طعم شیرینی ندارد.

 

تاثیر شکر بر بدن انسان

وقتی صحبت از قندها می شود، متخصصان سلامت به قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سایر غذاها توجهی ندارند. آنها نگران قندهای افزوده شده – چه از نیشکر، چغندر یا ذرت – هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. قند سفره یا ساکارز هم به عنوان چربی و هم به عنوان کربوهیدرات هضم می شود زیرا حاوی مقادیر مساوی گلوکز و فروکتوز است. شربت ذرت با فروکتوز بالا حدود 42 تا 55 درصد گلوکز دارد.

گلوکز به تقویت هر سلول در بدن شما کمک می کند. فقط کبد می تواند فروکتوز را هضم کند که به تری گلیسیرید یا چربی تبدیل می شود. در حالی که این معمولا در دوزهای کوچک مشکلی ایجاد نمی کند، مقادیر زیاد مانند نوشیدنی های شیرین شده با قند می تواند چربی اضافی در کبد ایجاد کند، مانند الکل.

علاوه بر حفره ها، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی، مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به چاقی و بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) شود، وضعیتی که یک چهارم جمعیت ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. NAFLD به علت اصلی پیوند کبد تبدیل شده است. تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله هپاتولوژی به این نتیجه رسید که NAFLD یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی است که علت اصلی مرگ افراد مبتلا به NAFLD است. همچنین با چاقی، دیابت نوع 2، افزایش تری گلیسیرید و فشار خون بالا مرتبط است. بنابراین، برای کودکان چاق که به طور منظم قند مصرف می کنند، کبد آنها به طور معمول برای الکلی های مسن تر به اندازه یک و دو می رسد.

دکتر رابرت لوستیگ، متخصص غدد کودکان در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می گوید که هم الکل و هم شکر سمومی سمی هستند که فاقد هر گونه ارزش غذایی هستند و در صورت مصرف بیش از حد باعث آسیب می شوند.

تجارت غارتگرانه فروش شکر : الکل تغذیه نیست. شما به آن نیاز ندارید،” Lustig به Healthline گفت. “اگر الکل یک غذا نیست، شکر یک غذا نیست.” و هر دو پتانسیل اعتیاد آور بودن را دارند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده، خوردن قند روی بخشی از مغز که با کنترل هیجانی مرتبط است، تأثیر می گذارد. محققان به این نتیجه رسیدند که “دسترسی متناوب به قند می تواند منجر به تغییرات رفتاری و عصبی شیمیایی شود که شبیه اثرات یک ماده سوء مصرف کننده است.” (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...