وبلاگ

آب بنوشید و هیدراته بمانید

آب بنوشید و هیدراته بمانید : چرا باید آب بخورم؟ آب برای سلامتی ما حیاتی است. این نقش کلیدی در بسیاری از عملکردهای بدن ما از جمله رساندن مواد مغذی به سلول ها، خلاص شدن از شر مواد زائد، محافظت از مفاصل و اندام ها و حفظ دمای بدن دارد.

آب تقریباً همیشه باید نوشیدنی مورد علاقه شما باشد. آن را به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آبمیوه، که می توانند قندهای ساده و کالری بالایی داشته باشند، انتخاب کنید.

چقدر آب بنوشم؟

مقدار آبی که باید بنوشید بسته به سطح فعالیت، شرایط سلامتی، قد و وزن، جنسیت و عوامل دیگر متفاوت است. در اینجا برخی از دستورالعمل های کلی، با توجه به موسسه پزشکی وجود دارد:

توصیه می شود که مردان روزانه 13 فنجان (حدود 3 لیتر) آب بنوشند.
به زنان توصیه می شود که روزانه 9 فنجان (کمی بیش از 2 لیتر) آب بنوشند. زنان باردار باید روزانه 10 فنجان آب و زنان شیرده 12 فنجان آب بنوشند.
کودکان و نوجوانان باید 6 تا 8 فنجان آب در روز بنوشند. باز هم، این همه به سطح فعالیت، سن، وزن و غیره بستگی دارد.
خوردن میوه ها و سبزیجات تازه مملو از آب به این میزان مصرف روزانه آب نیز کمک می کند. برای دستورالعمل های خاص خود، از پزشک یا متخصص تغذیه خود بپرسید که آنها چه توصیه هایی دارند.

آب بنوشید و هیدراته بمانید

آیا نوشیدنی های ورزشی برای من هنگام ورزش مفید هستند؟

آب بنوشید و هیدراته بمانید : نوشیدنی های ورزشی برای افزایش استقامت و جایگزینی مواد مغذی از دست رفته در طول ورزش شدید تبلیغ می شوند. اما آیا آنها ضروری هستند؟

این نوشیدنی ها حاوی الکترولیت هایی مانند سدیم، پتاسیم و کلسیم و همچنین قندهای ساده هستند (بعضی از آنها ممکن است بدون قند باشند). با این حال، این مواد مغذی به طور کلی تنها در مقادیر زیاد در طول ورزش با شدت بالا به مدت یک ساعت یا بیشتر از بین می روند. نوشیدنی های ورزشی ممکن است برای افرادی که به مدت طولانی ورزش شدید انجام می دهند مفید باشد، به خصوص اگر زیاد عرق می کنند. اما برای افراد غیر ورزشکار، نوشیدنی های ورزشی به سادگی یکی دیگر از نوشیدنی های شیرین است.

اکثر افراد باید در طول تمرینات خود آب بنوشند نه نوشیدنی های ورزشی.

آیا نوشیدنی های کافئین دار آبرسانی می کنند؟

کافئین در نوشیدنی هایی مانند قهوه، برخی چای ها، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها یافت می شود. در حالی که ممکن است بعد از نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار بیشتر ادرار کنید، نوشیدن این نوشیدنی ها باعث از دست دادن مایعات بیشتر از آنچه مصرف کرده اید نمی شود. با این حال، کافئین می تواند منجر به سردرد و مشکلات خواب در برخی افراد شود.

به طور کلی، آب بهترین گزینه برای هیدراته ماندن است. این بدون کافئین، بدون کالری است و برای اکثر مردم به راحتی در دسترس است.

آیا نگهداری آب در ماشین مشکلی ندارد؟

آب بنوشید و هیدراته بمانید : قبل از رسیدن به یک بطری پلاستیکی آب که در یک ماشین داغ نشسته است، به این فکر کنید که چقدر در گرما بوده است.

هنگامی که در دمای بالا نگهداری می شود، پیوندهای شیمیایی در بطری های پلاستیکی آب از بین می رود. این می تواند احتمال ورود مواد شیمیایی به آب را افزایش دهد. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، این مقدار مواد شیمیایی برای ایجاد مشکلات سلامتی بسیار ناچیز است، اما می تواند افزایش یابد.

آب بطری شده را در همان دمای سایر مواد غذایی نگه دارید. از گذاشتن بطری های پلاستیکی در ماشین گرم در گرمای تابستان خودداری کنید. در عوض، یک بطری آب را در کیف خود یا کنار در قرار دهید، تا یادتان باشد در هنگام خروج آن را بگیرید.

آیا ممکن است آب بیش از حد بنوشید و بیش از حد هیدراته کنید؟

اکثر مردم با کم آبی چیست و چگونه اتفاق می افتد آشنا هستند. اما آیا هیدراتاسیون بیش از حد امکان پذیر است؟ هیدراتاسیون بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که فردی مقادیر زیادی آب بنوشد، که می تواند سطح الکترولیت های بدن مانند کلرید، سدیم و پتاسیم را تغییر دهد. ننوشیدن مایعات کافی (کم آبی) می تواند منجر به علائمی مانند تشنگی، گرگرفتگی، خستگی و تنفس سریع شود. در مقابل، نوشیدن بیش از حد مایعات (هیدراتاسیون بیش از حد) می تواند باعث تهوع، سردرد، گرفتگی عضلات، ضعف و گیجی شود.

برای اکثر افراد، کم آبی خطر بیشتری دارد. اما اگر نگران هستید یا علائم هیدراتاسیون بیش از حد دارید، با پزشک خود صحبت کنید. از تیم مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چه مقدار آب باید در روز بنوشید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...