وبلاگ

طرز تهیه لوبیا سیاه

طرز تهیه لوبیا سیاه : ما عاشق این دستور العمل ساده لوبیا سیاه هستیم که در یک قابلمه روی اجاق گاز درست شده است. لوبیا سیاه خانگی فوق العاده طعم دار، خامه ای و طعمی بسیار بهتر از کنسرو شده است. نکاتی برای پخت لوبیا سیاه در زودپز (مانند قابلمه فوری) در ویدیو و دستور پخت موجود است.

ما از طریق بسیاری از لوبیا سیاه در این اطراف می گذریم. ما آنها را به تاکوهای گیاهی، سالادهای غلات اضافه می کنیم و از آنها برای درست کردن سوپ لوبیا سیاه مورد علاقه خود، برگرهای لوبیا سیاه سریع و آسان (دستور پخت وگان) و همچنین این برگرهای گیاهی خانگی استفاده می کنیم. ما عاشق سهولت کنسرو لوبیا هستیم (و هنوز هم از آنها استفاده می کنیم)، اما لوبیا سیاه مورد علاقه من از خشک شده پخته می شود. در اینجا دو دلیل وجود دارد:

درست مانند سایر دستور العمل های لوبیا خشک (مانند این دستور پخت نخود خشک)، وقتی لوبیا سیاه خشک را از ابتدا می پزید، باید فرصتی برای طعم دادن با ادویه ها، سیر و سایر مواد معطر داشته باشید. به همین دلیل است که لوبیاهای خانگی بسیار خوشمزه هستند!
شما می‌توانید نرمی لوبیاها را کنترل کنید، بنابراین اگر می‌خواهید لوبیاها بافتی داشته باشند، که برای افزودن به سوپ یا سالسا ایده‌آل است (مثل این سالسا لوبیا سیاه و ذرت)، می‌توانید قبل از آن از روی حرارت بردارید. آنها خیلی نرم می شوند از طرف دیگر، اگر لوبیا را به دیپ یا اسپری تبدیل می کنید، می توانید لوبیا را کمی طولانی تر بپزید.
پختن لوبیا سیاه خشک از ابتدا آسان است! در اینجا روند سه مرحله ای ما برای انجام آن روی اجاق گاز (روش مورد علاقه من) آمده است:

لوبیاها را با مواد معطر (مثل سیر، پیاز، برگ بو و ادویه جات) و به اندازه ای آب به یک قابلمه اضافه کنید تا 3 تا 4 اینچ روی لوبیاها را بپوشاند.
لوبیاها را به آرامی بجوشانید تا نرم شوند که 1 1/2 تا 2 ساعت طول می کشد.
آروماتیک ها را بردارید کمی بیشتر بجوشانید تا سس خامه ای درست شود و بعد لذت ببرید!

طرز تهیه لوبیا سیاه

چگونه لوبیا سیاه را از ابتدا بپزیم

طرز تهیه لوبیا سیاه :  آماده سازی 5 دقیقه پخت 2 ساعت کل 2 ساعت و 5 دقیقه
دستور تهیه لوبیا سیاه مورد علاقه ما که می توان آن را در یک قابلمه روی اجاق درست کرد. این لوبیا فوق العاده طعم دار، خامه ای و طعم بسیار بهتری نسبت به کنسرو شده است. نکاتی برای تطبیق دستور پخت ما برای زودپز در دستور زیر ارائه شده است.

چگونه بفهمیم لوبیا چه زمانی تمام شده است: میزان نرمی لوبیاها بستگی به این دارد که قصد دارید با آنها چه کاری انجام دهید. برای دیپ و اسپری، لوبیاها را بپزید تا خیلی نرم شوند و بتوانید به راحتی با انگشت یا چنگال آنها را له کنید. برای سالاد، روی کاسه برنج و غلات و برای سوپ، لوبیاها را بپزید تا نرم شوند، اما از هم نریزند.

حدود 8 (1/2 فنجان) سروینگ درست می کند
ما را در تهیه دستور العمل تماشا کنید

شما نیاز خواهید داشت به :

1 پوند (450 گرم) لوبیا سیاه خشک، آبکش شده (حدود 2 فنجان)

3 حبه سیر متوسط، پوست کنده و به آرامی له شده، بیشتر برای لوبیا سیر استفاده کنید

1/2 پیاز متوسط پوست کنده، به یادداشت ها مراجعه کنید

1 برگ بو

1 عدد آهک متوسط نصف شده

اب

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده تازه

طرز تهیه لوبیا سیاه

لوبیاها، حبه های سیر، نصف پیاز و برگ بو را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و روی آن را با 3 تا 4 اینچ آب بپوشانید. روی حرارت را بپوشانید و بگذارید بجوشد. درب آن را باز کنید، لوبیاها را هم بزنید و حرارت را کم کنید تا حبوبات روی حرارت کم بپزند.

1 ½ تا 2 ساعت با حرارت ملایم بپزید، گاهی هم بزنید تا لوبیاها نرم شوند. در حین پختن، اگر متوجه شدید که حبوبات کمی خشک به نظر می رسند، آب بیشتری به قابلمه اضافه کنید.

حبه های سیر، پیاز و برگ بو را بردارید. آب نصف لیموترش را به آن اضافه کنید و به لوبیاها نمک بزنید. با 1/4 قاشق چای خوری شروع کنید و بر اساس ذائقه خود از آنجا بروید.

بلافاصله سرو کنید یا برای درست کردن سس خامه‌ای که اطراف حبوبات را در عکس‌هایمان قرار داده‌ایم، حرارت را تا حد متوسط افزایش دهیم و بعد بجوشانیم تا مایع اطراف لوبیا غلیظ شود و به حبوبات بچسبد. در صورت نیاز با آب لیموترش اضافه شده سرو کنید.

روش پخت با  اجاق گاز

طرز تهیه لوبیا سیاه : لوبیاهای خشک را آبکشی کنید، سپس به زودپز 6 لیتری اضافه کنید (یک قابلمه فوری داریم). حبه سیر، پیاز و برگ بو را اضافه کنید. به اندازه کافی آب اضافه کنید، به طوری که لوبیاها 1 ½ اینچ پوشیده شوند، اما از «خط پر کردن حداکثر» پر نکنید.

یک قاشق چایخوری روغن خنثی مانند روغن نباتی یا زیتون اضافه کنید (این کار از کف کردن لوبیاها جلوگیری می کند).

درب ظرف را ببندید و با فشار بالا به مدت 30 دقیقه بپزید، سپس اجازه دهید اجاق گاز به مدت 20 دقیقه به طور طبیعی آزاد شود. پس از 20 دقیقه، از دکمه آزادسازی دستی برای برداشتن فشار باقی مانده استفاده کنید. حبوبات باید کاملا نرم باشند، اما اگر هنوز سفت هستند (اگر لوبیاهای شما کهنه شده اند گاهی این اتفاق می افتد)، می توانید دوباره زودپز را ببندید و 10 تا 20 دقیقه دیگر بپزید. توصیه می کنیم قبل از استفاده از این روش، دفترچه راهنمای کاربر زودپز خاص خود را مطالعه کنید.

پیاز و برگ بو را بردارید سپس آنها را دور بریزید. آب نصف لیموترش را اضافه کنید و حبوبات و مایع را با نمک مزه دار کنید. با 1/4 قاشق چای خوری شروع کنید و بر اساس ذائقه خود از آنجا بروید.

بلافاصله سرو کنید یا برای درست کردن سس خامه‌ای که اطراف حبوبات را در عکس‌هایمان می‌بینیم، زودپز را روی حالت Saute قرار دهید و بدون درب بجوشانید تا مایع غلیظ شود و شروع به چسبیدن به حبوبات کند. در صورت نیاز با آبلیموی اضافی سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...