وبلاگ

طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی : دستور پخت پوره سیب زمینی خانگی مورد علاقه ما که با سیب زمینی پوست کنده درست میشود. یاد بگیرید که از کدام سیب زمینی استفاده کنید و چگونه آنها را بپزید تا خامه ای و خوشمزه شوند.

طرز تهیه بهترین پوره سیب زمینی

ما پوره سیب زمینی را دوست داریم و اغلب آنها را درست می کنیم. از آنجایی که تقریبا هر هفته یک دسته درست می کنیم، می خواستیم روش مورد علاقه خود را برای تهیه آنها به اشتراک بگذاریم. بسته به اینکه چه کسی آن را درست می کند، دستور پخت کمی متفاوت است. آدام دوست دارد سیب زمینی ها را بدون پوست نگه دارد و من معمولا پوست می گیرم. گاهی اوقات از شیر استفاده می کنیم، گاهی اوقات مقداری آب (سبزیجات یا آب مرغ) اضافه می کنیم. و زمانی که احساس تندی می کنیم، یک قاشق خامه ترش یا پاشیدن خامه اضافه می کنیم.

در حالی که می‌توانید این را به‌عنوان یک دستور غذای روزمره و دستوری که می‌توانید بر اساس آنچه در یخچال دارید (یا هر کسی که آن را درست می‌کند، تطبیق دهید) در نظر بگیرید، برای سرگرمی یا برای وعده‌های غذایی تعطیلات نیز عالی است. (ما همیشه یک دسته از این سیب‌زمینی‌ها، قارچ‌های مرغوب و این پیازهای کره‌ای سرخ شده را برای روز شکرگزاری درست می‌کنیم.)

بهترین نکات ما برای تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی ها را به اندازه مشابه خرد کنید. شما می خواهید سیب زمینی ها به طور یکنواخت بپزند و حفظ اندازه سیب زمینی ها به آن کمک می کند. من مال خود را به تکه های متوسط (1 تا 2 اینچ) برش دادم. با این اندازه، پختن سیب زمینی ها حدود 15 دقیقه طول می کشد.

آب پخت را نمک بزنید. مهم نیست که چه سیب زمینی را برای پختن انتخاب می کنید، نمک را فراموش نکنید. یک قاشق غذاخوری نمک باید این کار را انجام دهد. درست مانند زمانی که به آب ماکارونی نمک اضافه می کنید، آب شور سیب زمینی را طعم دار می کند. آنها طعم شوری نخواهند داشت، فقط مانند سیب زمینی های عالی.

طرز تهیه پوره سیب زمینی

چاشنی آب پخت پوره سیب زمینی

درست مانند چاشنی آب ماکارونی، چاشنی آب پخت سیب زمینی نیز مهم است.
بجوشانید تا چنگال نرم شود. وقتی می توانم به راحتی سیب زمینی را با چنگال سوراخ کنم، تمام است. پختن بیشتر از آن به این معنی است که سیب زمینی ها بیش از حد پخته می شوند که آنها را مانند چسب می کند.

آنها را خوب آبکش کنید. بعد از اینکه سیب زمینی ها تمام شد آب آن ها را می ریزم و در قابلمه برمی گردانم و حدود 5 دقیقه با یک حوله تمیز می پوشانم. این به سیب زمینی کمک می کند بخار اضافی را جذب کند که می تواند پوره سیب زمینی را آبکی کند. گزینه دیگر این است که سیب زمینی های پخته شده را روی یک ورقه پخت بریزید و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید.

کره گرم و شیر یا آب را اضافه کنید. مقداری کره مایع و آب شده به آن اضافه می کنیم تا سیب زمینی ها حالت خامه ای بیشتری پیدا کنند. برای مایع معمولاً به مقدار مساوی شیر و آب مرغ اضافه می کنیم. می توانید تمام شیر یا تمام آب مرغ را اضافه کنید. حتی می توانید یک پاشیده (یا دو) خامه به سیب زمینی ها اضافه کنید تا واقعاً خامه ای شوند. مایع گرم بهتر از سرد جذب می شود و پوره سیب زمینی را خوب و گرم نگه می دارد.

برای 2 پوند سیب زمینی پخته به 1 فنجان مایع می چسبیم. برای پوره سیب زمینی سفت تر، مقدار مایع را از 1 فنجان به 3/4 فنجان کاهش دهید.

پوره کردن دستی. بیشتر اوقات، ما از پوره سیب زمینی دستی خود استفاده می کنیم، اما برای سیب زمینی های خامه ای اضافی، از آسیاب غذا استفاده می کنیم. سیب زمینی های پخته شده را از کوچکترین دیسک آسیاب غذا رد کنید سپس شیر یا آب مرغ و کره را با آن مخلوط کنید. (بهتر است سیب زمینی برای این کار پوست کنده شود). من استفاده از غذاساز را توصیه نمی کنم و اگر از مخلوط کن دستی استفاده می کنید، مراقب باشید که سیب زمینی ها را زیاد نزنید زیرا مخلوط کردن زیاد باعث چسبندگی و چسبندگی پوره سیب زمینی می شود.

آنها را خامه ای اضافی کنید. وقتی پوره سیب زمینی فوق خامه ای می خواهم، یک عدد خامه ترش اضافه می کنم. لطافت خامه ترش غنای کره را کاهش می دهد و سیب زمینی ها را بسیار خامه ای می کند.

طعم های اضافی اضافه کنید. می توانید انواع مواد اضافی را به پوره سیب زمینی اضافه کنید. سیر (سیر تازه یا بو داده)، سبزی تازه، پیازچه، پیازچه، پنیر خامه ای، پنیر رنده شده و حتی بیکن پخته و خرد شده را امتحان کنید.

شما نیاز خواهید داشت به :

2 پوند سیب زمینی زرد، قرمز یا سفید

نمک

1 فنجان شیر، استاک یا ترکیبی، دستور تهیه آب مرغ خانگی یا دستور تهیه آب سبزیجات را ببینید

3 قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون استفاده کنید

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

پاشیدن خامه یا یک حبه خامه ترش، اختیاری است

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی را آماده کنید

سپس سیب زمینی ها را خرد کنید و مطمئن شوید که از نظر اندازه مشابه هستند. (ما اغلب پوست سیب زمینی ها را رها می کنیم، اما کاملا به شما بستگی دارد).

سیب زمینی ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید، یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و با آب بپوشانید. روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید بجوشد سپس آن را کم کنید. 15 تا 20 دقیقه تا زمانی که سیب زمینی ها با چنگال سوراخ شوند، بپزید.

برای به پایان رساندن

شیر یا آب مرغ و کره را روی حرارت بگذارید تا گرم شود و کره آب شود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید و داخل قابلمه برگردانید و با یک حوله تمیز بپوشانید. آنها را حدود 5 دقیقه بگذارید تا بخار اضافی که می تواند باعث آبکی شدن پوره سیب زمینی شود، جذب شود.

مخلوط کره گرم را داخل آن بریزید سپس سیب زمینی ها را له کنید تا کرم رنگ شود. (اگر سیب زمینی ها در ابتدا کمی نازک به نظر می رسند نگران نباشید، بعد از یکی دو دقیقه مایع را جذب می کنند). فلفل را هم بزنید و خامه یا خامه ترش (در صورت استفاده) بپاشید.

برای چاشنی مزه کنید و با نمک و فلفل اضافی تنظیم کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند تا سیب زمینی ها غلیظ شوند و سپس سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...