وبلاگ

طرز تهیه بهترین خامه زده شده

طرز تهیه بهترین خامه زده شده : ببینید چقدر آسان است که خامه فرم گرفته خانگی درست کنید. با چند نکته و مواد ساده می توانید خامه فرم گرفته خوشمزه، سبک و پفکی را در کمترین زمان درست کنید.

می دانم که خامه فرم گرفته آماده ممکن است ساده تر به نظر برسد، اما وقتی به شما می گویم خامه فرم گرفته خانگی تازه ارزشش را دارد، به من اعتماد کنید. بسیار خامه ای، سبک، بالشی است و برای سرو با میوه، پای، کیک، کاپ کیک، پنکیک، شکلات داغ، قهوه و موارد دیگر عالی است.

نحوه زدن خامه

زدن خامه در خانه آسان است و فقط به دو مرحله نیاز دارد:

خامه خود را قبل از زدن سرد کنید. هر چه خامه سردتر باشد، بهتر هم می زنیم. بنابراین من دوست دارم کرمم را در سردترین قسمت یخچالم (معمولا پشت آن) نگه دارم. برخی از نانوایان نیز توصیه می کنند کاسه ای را که در آن می خواهید خامه بزنید، سرد کنید، اما من معمولاً از آن مرحله صرف نظر می کنم مگر اینکه آشپزخانه من گرم باشد.

خامه را با همزن دستی با سرعت متوسط به بالا بزنید یا از همزن ایستاده استفاده کنید. برای خامه شیرین، وانیل و شکر را اضافه کنید. زدن خامه دو تا سه دقیقه طول می کشد.

سه مرحله خامه فرم گرفته

سه مرحله از خامه فرم گرفته وجود دارد که باید به دنبال آن باشید، بنابراین بسته به اینکه چگونه می خواهید از آن لذت ببرید، ممکن است یکی یا دیگری را بخواهید.

نرم: خامه غلیظ شده است، اما اوج یا شکل زیادی را حفظ نمی کند. همانطور که همزن های خود را از کاسه بیرون می آورید، خامه به آرامی داخل کاسه می افتد و دوباره داخل خامه محو می شود. وقتی می‌خواهید خامه را در مخلوط دیگری بریزید، خامه‌تان را به اوج نرمی بزنید.

متوسط: من در این مرحله خامه فرم گرفته ام را دوست دارم. کرم شکل خود را به خوبی حفظ می کند اما همچنان نرم است. وقتی همزن‌ها را از کاسه بیرون می‌آورید، قله‌ها حفظ می‌شوند اما به آرامی خم می‌شوند.

طرز تهیه بهترین خامه زده شده

اگر خامه را زیاد هم بزنید چه اتفاقی می افتد و چگونه آن را برطرف کنید؟

خامه زدن بیش از حد به این معنی است که خامه فرم گرفته بالشی و خامه ای شما به یک آشغال کلفت و کشک مانند تبدیل می شود. زیبا نیست و می تواند بسیار شکست دهنده باشد. نگران نباش من اینجا هستم تا به شما بگویم که می توانید خامه فرم گرفته را درست کنید!

در اینجا نحوه درست کردن خامه شکسته آمده است:

همزن خود را خاموش کنید.
کارتن خامه فرم گرفته را از یخچال بردارید.
با سرعت کم همزن، مقدار کمی خامه فرم نگرفته را داخل کاسه بریزید.
خامه را کم کم به اضافه کردن خامه ادامه دهید تا خامه فرم گرفته دوباره سبک و پفکی شود. بسته به این که خامه شما چقدر فرم گرفته باشد، ممکن است به چند قاشق غذاخوری یا بیشتر (25٪ یا 50٪ از مقدار خامه ای که استفاده کرده اید) نیاز داشته باشید.

آیا فرقی بین هم زدن، خامه سنگین و دوتایی وجود دارد؟

بخش کرم فروشگاه مواد غذایی مسلماً گیج کننده است. در اینجا در آمریکا، ما اغلب “نیم و نیم”، “خامه سنگین” و “خامه فرم دهنده سنگین” را می بینیم. در کشورهای دیگر مانند انگلستان، ممکن است “خامه تکی” یا “کرم دوتایی” را مشاهده کنید.

تفاوت همه اینها میزان چربی است. خامه فرم گرفته به خامه ای نیاز دارد که حداقل 30 درصد چربی داشته باشد. بنابراین، خامه غلیظ، خامه فرم گرفته، خامه فرم گرفته و خامه دوبل همگی به خوبی عمل خواهند کرد. شیر، نیم و نیم و خامه تکی همگی دارای چربی کمتری هستند، بنابراین شلاق نمی زنند.

ماندگاری خامه فرم گرفته چقدر است؟ آیا می توان آن را از قبل ساخت؟

خامه فرم گرفته تازه یک شب (در یخچال) نگهداری می شود. بسیاری از نانوایان توصیه می کنند که آن را روز استفاده کنید، اما من بدون هیچ مشکلی در روز چندین بار خامه فرم گرفته را درست کرده ام.

من با یک نکته می گویم: گرما دشمن خامه فرم گرفته است. بنابراین اگر آشپزخانه شما گرم است یا خامه فرم گرفته برای هر دوره ای کنار گذاشته شده است، ممکن است آن را نیز حفظ نکند.

خامه فرم گرفته تازه خود را سرد نگه دارید و حال شما خوب است. بدترین حالت، اگر هوا خالی شده است، می توانید قبل از سرو با همزن یا همزن دستی آن را دوباره بزنید.

طرز تهیه بهترین خامه زده شده

ما عاشق درست کردن خامه فرم گرفته در خانه هستیم. سبک، کرکی و بسیار خوشمزه تر از چیزی است که می توانید در فروشگاه بخرید. با چند نکته و مواد ساده می توانید خامه فرم گرفته خوشمزه، سبک و پفکی را در کمترین زمان درست کنید.

شما نیاز خواهید داشت به:

1 فنجان (240 میلی‌لیتر) خامه‌ی سرد یا خامه‌ی فشرده

1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل، شربت افرا، شکر گرانول یا شکر قنادی، اختیاری

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص، اختیاری

نمک ریز خرد کنید، اختیاری است

طرز تهیه بهترین خامه زده شده

خامه بهتره وقتی خیلی سرده میزنه. اگر خامه شما سرد نیست، آن را در یخچال قرار دهید.

خامه را در یک کاسه بزرگ بریزید و مواد دلخواه (شیرین کننده، وانیل و نمک) را اضافه کنید.

خامه را با همزن دستی با سرعت کم شروع کنید به هم زدن خامه و سپس وقتی شروع به کف کردن و حباب زدن کرد سرعت را به متوسط رو به بالا افزایش دهید. شروع با سرعت کمتر از پاشیدن کرم به بیرون از کاسه جلوگیری می کند.

با سرعت متوسط به بالا هم بزنید تا ضخامت دلخواهتان، ۲ تا ۳ دقیقه. برای اطلاع از سه مرحله خامه فرم گرفته و کاربردهای آن به مقاله ما مراجعه کنید.

اگر اتفاقی افتاد که خامه را بیش از حد هم بزنید و تبدیل به یک بهم ریختگی شد، می توانید خامه فرم گرفته شکسته را درست کنید. با سرعت کم همزن، یک قاشق غذاخوری بیشتر خامه فرم نگرفته از کارتن اضافه کنید تا دوباره پف کند.

به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود. اگر کرم خالی شد، از همزن یا همزن دستی استفاده کنید تا دوباره آن را بزنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...