وبلاگ

وگانیسم چیست و وگان ها چه می خورند

وگانیسم چیست و وگان ها چه می خورند : رژیم گیاهخواری یا وگانیسم به دلایل اخلاقی، بهداشتی یا محیطی تمایل به حذف محصولات حیوانی دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در بریتانیا که زمانی به عنوان یک رژیم غذایی خاص در نظر گرفته می شد، گیاهخواری به جریان اصلی تبدیل شد – به طوری که تعداد افرادی که از رژیم غذایی وگان پیروی می کنند در دهه گذشته 350 درصد افزایش یافته است.

طبق تعریف، گیاهخواری شیوه ای از زندگی است که در آن مردم تا حد امکان، تمام اشکال استثمار و ظلم به حیوانات را کنار می گذارند. در نگاه اول، رژیم گیاهخواری ممکن است پیچیده یا بیش از حد محدود کننده به نظر برسد. بسیاری از مشتریان من که در نظر دارند به رژیم غذایی وگان روی آورند، در ابتدا نگران یافتن جایگزین های گیاهی مناسب برای وعده های غذایی مورد علاقه خود هستند.

با این حال، اکثر آنها متوجه می شوند که وقتی چند اصول اولیه را به دست آورند، انتقال از آنچه در ابتدا انتظار داشتند دشوارتر است. به عنوان فردی که خودم از رژیم غذایی گیاهی لذت می برم، در چند سال گذشته متوجه شده ام که گزینه های بیشتر و بیشتر وگان در قفسه های سوپرمارکت ها و منوی رستوران ها ظاهر می شود.

من حتی اخیراً با نسخه گیاهی پاستل د ناتا روبرو شده ام که یکی از دسرهای مورد علاقه من است. در این مقاله، وگانیسم چیست و چند اصل را در مورد غذاهایی که در رژیم گیاهخواری باید بخورید و از آنها اجتناب کنید، به اشتراک خواهم گذاشت.

وگانیسم چیست و وگان ها چه می خورند

وگانیسم چیست؟

به گفته انجمن وگان، اصطلاح “وگان” در سال 1944 توسط گروه کوچکی از گیاهخوارانی که از انجمن گیاهخواران لستر در انگلستان جدا شدند و انجمن وگان را تشکیل دادند، ابداع شد. آنها علاوه بر خودداری از خوردن گوشت، از مصرف لبنیات، تخم مرغ یا هر محصول دیگری با منشأ حیوانی خودداری کردند.

اصطلاح “وگان” از ترکیب حروف اول و آخر “گیاهخوار” انتخاب شده است. در سال 1949، اولین تعریف از گیاهخواری متولد شد. در طول سال ها کمی تغییر کرده و به چیزی تبدیل شده است که به عنوان امروز شناخته می شود. طبق آخرین تعریف انجمن وگان، وگانیسم «فلسفه و روشی از زندگی است که به دنبال حذف – تا آنجا که ممکن و عملی باشد – همه اشکال استثمار و ظلم به حیوانات برای غذا، پوشاک یا هر چیز دیگری است. اهداف دیگر.»

بسیاری از مردم از اصطلاح “وگان” برای اشاره به رژیم غذایی استفاده می کنند. با این حال، با این آخرین تعریف، وگانیسم فراتر از خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه است. کسانی که به عنوان وگان معرفی می شوند، معمولاً هدفشان حذف استثمار یا ظلم به حیوانات در تمام جنبه های زندگی خود است، از جمله لباس هایی که می پوشند، لوازم آرایشی که استفاده می کنند و فعالیت های تفریحی که در آنها شرکت می کنند.

در نتیجه، بسیاری از وگان‌ها از خرید کت‌های پشمی، مبلمان چرمی، یا بالش و روتختی خودداری می‌کنند. آنها همچنین ممکن است به جای رفتن به باغ وحش، سیرک یا مزارع نوازش حیوانات، از پناهگاه های حیوانات دیدن کنند.

خلاصه

وگانیسم یک سبک زندگی است که تمام محصولات حیوانی را حذف می کند و تلاش می کند تا حد امکان خشونت و استثمار حیوانات را محدود کند.

چرا مردم وگان می شوند؟

مردم معمولاً به یک یا چند مورد از دلایل زیر اجتناب از محصولات حیوانی را انتخاب می کنند.

اخلاق

وگان های اخلاقی قویاً معتقدند که همه موجودات حق زندگی و آزادی دارند. آنها همه حیوانات را موجوداتی آگاه می بینند که مانند انسان ها می خواهند از درد و رنج اجتناب کنند. به همین دلیل، وگان های اخلاقی با کشتن یک حیوان به منظور خوردن گوشت یا پوشیدن پوست یا پوست آن مخالفند.

وگان ها همچنین با استرس روانی و فیزیکی که حیوانات ممکن است در نتیجه شیوه های کشاورزی مدرن متحمل شوند مخالف هستند – به عنوان مثال، قفس های کوچک یا قفس هایی که حیوانات معمولاً در آنها زندگی می کنند و به ندرت بین تولد تا ذبح خود رها می کنند. . با این حال، برای وگان های اخلاقی، این احساس فراتر از ظلم شیوه های کشاورزی مدرن است.

این به این دلیل است که گیاهخواران با مصرف محصولاتی که به شدت به کشتن حیوانات دیگر متکی هستند مخالف هستند – به خصوص به این دلیل که جایگزین‌هایی در دسترس است. این شامل کشتار گوساله‌هایی است که در صنایع لبنی مازاد تلقی می‌شوند، یا معدوم کردن جوجه‌های نر 1 روزه که در تولید تخم‌مرغ رایج است.

علاوه بر این، وگان های اخلاقی عموماً معتقدند که شیر، تخم مرغ، عسل، ابریشم و پشم حیوانات صرف نظر از شرایط زندگی برای حیوانات استثمار شده برای انسان قابل استثمار نیستند. به همین دلیل است که وگان های اخلاقی با نوشیدن شیر حیوان، خوردن تخم های آن، یا پوشیدن پشم آن، حتی در مواردی که حیوانات آزادانه یا در مرتع تغذیه می شوند، مخالف هستند.

سلامتی

برخی از افراد رژیم گیاهخواری را به دلیل مزایای بالقوه آن برای سلامتی انتخاب می کنند. رژیم های غذایی سرشار از گوشت – به ویژه گوشت قرمز – با سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه با خطر کمتر ابتلا یا مرگ زودرس ناشی از این بیماری‌ها مرتبط هستند. کاهش مصرف محصولات حیوانی به نفع گزینه های گیاهی بیشتر ممکن است هضم شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...