وبلاگ

فواید چشمگیر کلم برای سلامتی

فواید چشمگیر کلم برای سلامتی : کلم بسیار مغذی و سرشار از ویتامین C، فیبر و ویتامین K است. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است از هضم غذا کمک کند، سلامت قلب را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. با وجود محتوای قابل توجه مواد مغذی آن، کلم اغلب نادیده گرفته می شود.

در حالی که ممکن است شباهت زیادی به کاهو داشته باشد، در واقع متعلق به جنس سبزیجات Brassica است که شامل کلم بروکلی، تربچه و کلم بروکسل است. شکل ها و رنگ های مختلفی از جمله قرمز، بنفش، سفید و سبز دارد و برگ های آن می تواند چروک یا صاف باشد.

این سبزی هزاران سال است که در سرتاسر دنیا کشت می‌شود و می‌توان آن را در غذاهای مختلفی از جمله کلم ترش، کیمچی و سالاد کلم یافت. علاوه بر این، کلم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این مقاله چند مزیت شگفت‌انگیز کلم برای سلامتی را نشان می‌دهد که همگی توسط علم پشتیبانی می‌شوند.

فواید چشمگیر کلم برای سلامتی

کلم پر از مواد مغذی است

با وجود اینکه کلم کالری بسیار کمی دارد، دارای خواص مغذی قابل توجهی است.

در واقع، فقط 1 فنجان یا 89 گرم (گرم) کلم سبز خام حاوی:

  • کالری: 22
  • پروتئین: 1 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین K: 56 درصد از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین C: 36٪ از DV
  • فولات: 10٪ از DV
  • منگنز: 6 درصد از DV
  • ویتامین B6: 6٪ از DV
  • کلسیم: 3٪ از DV
  • پتاسیم: 3 درصد از DV
  • منیزیم: 3 درصد از DV

کلم همچنین حاوی مقادیر کمی از ریزمغذی های دیگر از جمله ویتامین A، آهن و ریبوفلاوین است.

همانطور که در لیست بالا مشاهده می کنید، سرشار از ویتامین B6 و فولات است که هر دو برای بسیاری از فرآیندهای مهم در بدن از جمله متابولیسم انرژی و عملکرد طبیعی سیستم عصبی ضروری هستند . علاوه بر این، کلم فیبر بالایی دارد و حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله پلی فنول ها و ترکیبات گوگردی است.

آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که دارای تعداد فرد الکترون هستند که باعث ناپایدار شدن آنها می شود. وقتی سطح آنها خیلی بالا می رود، می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

کلم به خصوص سرشار از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که ممکن است در برابر بیماری های قلبی، سرطان های خاص و از دست دادن بینایی محافظت کند.

خلاصه

کلم یک سبزی کم کالری است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

ممکن است به کنترل التهاب کمک کند

فواید چشمگیر کلم برای سلامتی : التهاب همیشه چیز بدی نیست. در واقع، بدن شما برای محافظت در برابر عفونت یا تسریع بهبودی به پاسخ التهابی متکی است. این نوع التهاب حاد پاسخی طبیعی به آسیب یا عفونت است. از سوی دیگر، التهاب مزمن که در یک دوره زمانی طولانی رخ می دهد با بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، آرتریت روماتوئید و بیماری التهابی روده همراه است.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مختلف هستند که نشان داده شده است التهاب مزمن را کاهش می دهند. در واقع، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مصرف بیشتر سبزیجات چلیپایی می تواند برخی از نشانگرهای خونی التهاب را کاهش دهد.

یک مطالعه قدیمی بر روی بیش از 1000 زن نشان داد که افرادی که بیشترین مقدار سبزیجات چلیپایی را مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار را مصرف می‌کردند، به میزان قابل‌توجهی سطوح التهاب کمتری داشتند.

سولفورافان، کامفرول، و سایر آنتی اکسیدان های موجود در این گروه قابل توجه از گیاهان احتمالاً مسئول اثر ضد التهابی آنها هستند.

خلاصه

کلم حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

کلم سرشار از ویتامین C است

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که نقش های مهمی در بدن ایفا می کند. به عنوان مثال، برای ساخت کلاژن، فراوان ترین پروتئین در بدن، لازم است. کلاژن به پوست ساختار و انعطاف‌پذیری می‌دهد و برای عملکرد صحیح استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی حیاتی است. علاوه بر این، ویتامین C به بدن کمک می کند تا آهن غیر هِم، نوع آهن موجود در غذاهای گیاهی را جذب کند.

علاوه بر این، یک آنتی اکسیدان قوی است. در واقع، به دلیل ویژگی های بالقوه آن در مبارزه با سرطان، تحقیقات گسترده ای انجام شده است. ویتامین C برای محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، که با بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله سرطان مرتبط است، محافظت می کند.

شواهد حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط است. در واقع، تجزیه و تحلیل 21 مطالعه در سال 2014 نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه به ازای هر 100 میلی گرم (میلی گرم) افزایش مصرف روزانه ویتامین C، 7 درصد کاهش می یابد.

با این حال، این مطالعه محدود بود زیرا نمی‌توانست تعیین کند که آیا کاهش خطر سرطان ریه ناشی از ویتامین C یا سایر ترکیبات موجود در میوه‌ها و سبزیجات است یا خیر. در حالی که بسیاری از مطالعات مشاهده ای یک شرط بندی لینک پیدا کرده اند.

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...