وبلاگ

غذاهای غنی برای هیدراته ماندن بدن

غذاهای غنی برای هیدراته ماندن بدن : هیدراتاسیون مناسب برای سلامتی شما بسیار مهم است. در واقع، ننوشیدن آب کافی می تواند منجر به کم آبی بدن شود که می تواند باعث خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی عضلات، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع شود.

علاوه بر این، کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به عوارض جدی مانند نارسایی اندام شود. متخصصان به طور کلی نوشیدن چندین لیوان آب در روز را برای رفع نیازهای هیدراتاسیون خود توصیه می کنند. اما در حالی که نوشیدن آب بسیار مهم است، می توانید آن را از غذاها نیز دریافت کنید. بسیاری از غذاهای سالم وجود دارند که می توانند مقدار زیادی آب به رژیم غذایی شما کمک کنند. این مقاله چند غذای غنی از آب را مورد بحث قرار می دهد که به شما کمک می کند هیدراته بمانید.

هندوانه

محتوای آب: 92%، هندوانه بسیار سالم است و یکی از آبرسان ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. یک وعده 1 فنجان (154 گرم) حاوی بیش از نیم فنجان (118 میلی لیتر) آب، علاوه بر مقداری فیبر و چندین ماده مغذی مهم از جمله ویتامین C، ویتامین A و منیزیم است. همچنین کالری بسیار کمی دارد و تنها 46 کالری در هر فنجان دارد.

غذاهای غنی برای هیدراته ماندن بدن

هندوانه به دلیل محتوای بالای آب خود دارای چگالی کالری بسیار پایینی است. این بدان معناست که بخش نسبتاً زیادی از هندوانه حاوی کالری بسیار کمی است. نشان داده شده است که غذاهای با چگالی کالری کم با افزایش سیری و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کنند.

علاوه بر این، هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله لیکوپن است. این ترکیب به دلیل توانایی آن در کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول ها، که با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است، مورد مطالعه قرار گرفته است.

می توانید هندوانه را با مصرف آن به عنوان یک میان وعده با طراوت یا غذای جانبی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین معمولاً برای تهیه سالاد استفاده می شود.

خلاصه:

هندوانه میوه ای آبرسان و غنی از مواد مغذی است که ممکن است فواید متعددی برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن داشته باشد.

توت فرنگی

محتوای آب: 91%

توت فرنگی دارای محتوای آب بالایی است که آن را به یک ماده غذایی بسیار آبرسان تبدیل می کند. از آنجایی که حدود 91 درصد وزن توت فرنگی از آب ناشی می شود، خوردن آن به مصرف روزانه آب شما کمک می کند. علاوه بر این، توت فرنگی مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان های مبارزه با بیماری و ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین C، فولات و منگنز را فراهم می کند.

نشان داده شده است که خوردن توت فرنگی به طور منظم التهاب را کاهش می دهد، که می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی، دیابت، آلزایمر و انواع مختلف سرطان کمک کند. به راحتی می توانید توت فرنگی را با مخلوط کردن آن در اسموتی ها یا ترکیب آن در سالاد در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها همچنین یک افزودنی منحصر به فرد برای ساندویچ ها و بسته بندی ها ایجاد می کنند.

خلاصه:

توت فرنگی بسیار سالم است و حاوی مقدار زیادی آب است. علاوه بر این، مواد مغذی که آنها ارائه می کنند ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند.

طالبی

محتوای آب: 90 درصد، طالبی خربزه ای است که بسیار مغذی است و ممکن است از راه های مختلفی سلامت شما را تقویت کند. یک فنجان (177 گرم) طالبی از حدود 90٪ آب تشکیل شده است و بیش از نیم فنجان (118 میلی لیتر) آب در هر وعده (11) ارائه می دهد.

یک فنجان طالبی همچنین حاوی 2 گرم فیبر است که همراه با آب برای افزایش سیری و کاهش اشتهای شما کار می کند. علاوه بر این، طالبی سرشار از ویتامین A است و 120 درصد نیاز روزانه شما را در یک فنجان (177 گرم) تامین می کند. مطالعات نشان داده اند که ویتامین A ممکن است با محافظت در برابر عفونت، سلامت ایمنی را تقویت کند (11، 15 منبع معتبر).

می توانید طالبی را به صورت ساده مصرف کنید یا به سالاد، اسموتی، ماست یا سالسا اضافه کنید. همچنین در وعده صبحانه تاثیر بسیار خوبی دارد.

خلاصه:

طالبی میوه ای سالم است که مقدار قابل توجهی آب و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی فراهم می کند.

هلو

محتوای آب: 89 درصد هلو میوه ای بسیار مغذی و آبرسان است. نزدیک به 90 درصد وزن آنها آب است. آنها همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم را فراهم می کنند.

علاوه بر این، خوردن هلو با پوست ممکن است آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری مانند اسید کلروژنیک را به رژیم غذایی شما کمک کند. محتویات آب و فیبر هلو دلیل سیر کننده و کم کالری بودن هلو است و تنها 60 کالری در یک هلو متوسط ​​دارد. اضافه کردن هلو به رژیم غذایی بسیار ساده است. آنها معمولاً با اسموتی ها و سالادها ترکیب می شوند و همچنین افزودنی عالی برای پنیر و ماست هستند. (منبع)

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...