وبلاگ

فواید مبتنی بر علم نوشیدن آب کافی

فواید مبتنی بر علم نوشیدن آب کافی : بدن انسان از حدود 60 درصد آب تشکیل شده است. معمولاً توصیه می شود که روزانه هشت لیوان 8 اونس (237 میلی لیتر) آب بنوشید (قانون 8×8). اگرچه علم کمی پشت این قانون خاص وجود دارد، اما هیدراته ماندن مهم است. در اینجا چند مزیت سلامت مبتنی بر شواهد از نوشیدن آب فراوان آورده شده است.

به به حداکثر رساندن عملکرد فیزیکی کمک می کند

اگر هیدراته نشوید، عملکرد فیزیکی شما ممکن است آسیب ببیند. این امر به ویژه در هنگام ورزش شدید یا گرمای زیاد مهم است. اگر 2 درصد از محتوای آب بدن خود را از دست بدهید، کم آبی می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. با این حال، برای ورزشکاران غیرمعمول نیست که 6 تا 10 درصد از وزن آب خود را از طریق عرق از دست بدهند.

این می تواند منجر به تغییر در کنترل دمای بدن، کاهش انگیزه و افزایش خستگی شود. همچنین می تواند باعث شود ورزش از نظر جسمی و ذهنی بسیار دشوارتر شود.

فواید مبتنی بر علم نوشیدن آب کافی

نشان داده شده است که هیدراتاسیون بهینه از این اتفاق جلوگیری می کند، و حتی ممکن است استرس اکسیداتیو را که در طول ورزش با شدت بالا رخ می دهد، کاهش دهد. این تعجب آور نیست وقتی در نظر بگیرید که عضله حدود 80٪ آب است. اگر به شدت ورزش می کنید و تمایل به تعریق دارید، هیدراته ماندن می تواند به شما کمک کند بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

 

خلاصه

از دست دادن کمتر از 2 درصد از محتوای آب بدن می تواند به طور قابل توجهی عملکرد فیزیکی شما را مختل کند.

به طور قابل توجهی بر سطح انرژی و عملکرد مغز تأثیر می گذارد

مغز شما به شدت تحت تاثیر وضعیت هیدراتاسیون شما قرار دارد. مطالعات نشان می دهد که حتی کم آبی خفیف، مانند کاهش 1 تا 3 درصد وزن بدن، می تواند بسیاری از جنبه های عملکرد مغز را مختل کند. در مطالعه‌ای بر روی زنان جوان، محققان دریافتند که از دست دادن مایعات به میزان 1.4 درصد پس از ورزش باعث اختلال در خلق و خو و تمرکز می‌شود. همچنین فراوانی سردرد را افزایش داد.

بسیاری از اعضای همین تیم تحقیقاتی مطالعه مشابهی را در مردان جوان انجام دادند. آنها دریافتند که از دست دادن مایعات به میزان 1.6 درصد برای حافظه فعال مضر است و احساس اضطراب و خستگی را افزایش می دهد. از دست دادن مایعات 1 تا 3 درصد معادل 1.5 تا 4.5 پوند (0.5 تا 2 کیلوگرم) کاهش وزن برای فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) است. این به راحتی می تواند از طریق فعالیت های عادی روزانه رخ دهد، چه برسد به هنگام ورزش یا گرمای زیاد.

بسیاری از مطالعات دیگر، با موضوعاتی از کودکان تا بزرگسالان بزرگتر، نشان داده اند که کم آبی خفیف می تواند خلق و خو، حافظه و عملکرد مغز را مختل کند.

خلاصه

کم آبی خفیف (از دست دادن مایعات 1 تا 3٪) می تواند سطح انرژی را مختل کند، خلق و خو را مختل کند و منجر به کاهش عمده در حافظه و عملکرد مغز شود.

ممکن است به پیشگیری و درمان سردرد کمک کند

کم آبی بدن می تواند باعث سردرد و میگرن در برخی افراد شود. تحقیقات نشان داده است که سردرد یکی از شایع ترین علائم کم آبی بدن است. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن آب می‌تواند به تسکین سردرد در افرادی که سردردهای مکرر دارند کمک کند.

مطالعه ای بر روی 102 مرد نشان داد که نوشیدن 50.7 اونس (1.5 لیتر) آب اضافی در روز منجر به بهبود قابل توجهی در مقیاس کیفیت زندگی خاص میگرن، یک سیستم امتیازدهی برای علائم میگرن شد. به علاوه، 47 درصد از مردانی که آب بیشتری می‌نوشیدند، بهبود سردرد را گزارش کردند، در حالی که تنها 25 درصد از مردان گروه کنترل این اثر را گزارش کردند.

با این حال، همه مطالعات موافق نیستند و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل عدم انجام مطالعات با کیفیت بالا، تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه چگونه افزایش هیدراتاسیون ممکن است به بهبود علائم سردرد و کاهش دفعات سردرد کمک کند، مورد نیاز است.

خلاصه

نوشیدن آب ممکن است به کاهش سردرد و علائم سردرد کمک کند. با این حال، برای تأیید این مزیت بالقوه، تحقیقات با کیفیت بالا بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است به رفع یبوست کمک کند

یبوست یک مشکل رایج است که با حرکات نادر روده و مشکل در دفع مدفوع مشخص می شود. افزایش مصرف مایعات اغلب به عنوان بخشی از پروتکل درمانی توصیه می شود، و شواهدی برای تایید این موضوع وجود دارد.

به نظر می رسد مصرف کم آب یک عامل خطر برای یبوست در افراد جوانتر و مسن تر باشد. افزایش هیدراتاسیون ممکن است به کاهش یبوست کمک کند. آب معدنی ممکن است نوشیدنی مفیدی برای مبتلایان به یبوست باشد. مطالعات نشان داده اند که آب معدنی غنی از منیزیم و سدیم، دفعات حرکت روده و قوام را در افراد مبتلا به یبوست بهبود می بخشد.

خلاصه

نوشیدن آب زیاد ممکن است به پیشگیری و تسکین یبوست کمک کند، به خصوص در افرادی که معمولاً آب کافی نمی نوشند.

ممکن است به درمان سنگ کلیه کمک کند

سنگ های ادراری توده های دردناکی از کریستال های معدنی هستند که در سیستم ادراری تشکیل می شوند. شایع ترین نوع آن سنگ کلیه است که در کلیه ها تشکیل می شود. شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف آب می تواند به پیشگیری از عود در افرادی که قبلاً سنگ کلیه داشته اند کمک کند. مصرف مایعات بیشتر، حجم ادرار را افزایش می دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...