وبلاگ

سبزیجات با کربوهیدرات پایین

سبزیجات با کربوهیدرات پایین : سبزیجات کم کالری هستند اما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم هستند. علاوه بر این، بسیاری از آنها کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند، که آنها را برای رژیم های کم کربوهیدرات ایده آل می کند. تعریف رژیم کم کربوهیدرات بسیار متفاوت است. اکثر آنها کمتر از 150 گرم کربوهیدرات در روز دارند و برخی از آنها به 20 گرم در روز می رسد. چه رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید چه نباشید، خوردن سبزیجات بیشتر همیشه یک ایده عالی است. در اینجا لیستی از چند سبزیجات کم کربوهیدرات وجود دارد که شما میتوانید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای که به عنوان فلفل دلمه ای یا فلفل دلمه ای نیز شناخته می شود، فوق العاده مغذی است. آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئید هستند که ممکن است التهاب را کاهش دهند، خطر سرطان را کاهش دهند و از کلسترول و چربی ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند. یک فنجان (149 گرم) فلفل قرمز خرد شده حاوی 9 گرم کربوهیدرات است که 3 گرم آن فیبر است.

93 درصد از مصرف روزانه مرجع (RDI) را برای ویتامین A و 317 درصد از RDI را برای ویتامین C فراهم می کند، که اغلب در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات وجود ندارد. فلفل دلمه ای سبز، نارنجی و زرد دارای مشخصات مغذی مشابهی هستند، اگرچه محتوای آنتی اکسیدانی آنها ممکن است متفاوت باشد.

سبزیجات با کربوهیدرات پایین

خلاصه

فلفل دلمه ای ضد التهاب و سرشار از ویتامین های A و C است. در هر وعده حاوی 6 گرم کربوهیدرات قابل هضم (خالص) است.

کلم بروکلی

بروکلی یک ابر غذای واقعی است. عضوی از خانواده سبزیجات چلیپایی است که شامل کلم پیچ، کلم بروکسل، تربچه و کلم است. مطالعات نشان می دهد که بروکلی ممکن است مقاومت به انسولین را در دیابت نوع 2 کاهش دهد. همچنین تصور می شود که در برابر چندین نوع سرطان از جمله سرطان پروستات محافظت می کند. یک فنجان (91 گرم) کلم بروکلی خام حاوی 6 گرم کربوهیدرات است که 2 گرم آن فیبر است. همچنین بیش از 100% RDI را برای ویتامین های C و K فراهم می کند.

خلاصه

کلم بروکلی در هر وعده حاوی 4 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. سرشار از ویتامین های C و K است و ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش داده و به پیشگیری از سرطان کمک کند.

مارچوبه

مارچوبه یک سبزی خوشمزه بهاری است. یک فنجان (180 گرم) مارچوبه پخته شده حاوی 8 گرم کربوهیدرات است که 4 گرم آن فیبر است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های A، C و K است.

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که مارچوبه ممکن است به توقف رشد چندین نوع سرطان کمک کند و مطالعات روی موش ها نشان می دهد که ممکن است به محافظت از سلامت مغز و کاهش اضطراب کمک کند.

خلاصه

مارچوبه در هر وعده حاوی 4 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. منبع خوبی از چندین ویتامین است و ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

قارچ

قارچ ها کربوهیدرات بسیار کمی دارند. یک فنجان (70 گرم) قارچ سفید خام فقط 2 گرم کربوهیدرات دارد که 1 گرم آن فیبر است. علاوه بر این، نشان داده شده است که آنها دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

در یک مطالعه در مردان مبتلا به سندرم متابولیک، خوردن 3.5 اونس (100 گرم) قارچ سفید به مدت 16 هفته منجر به بهبود قابل توجهی در نشانگرهای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شد.

خلاصه

قارچ در هر وعده حاوی 1 گرم کربوهیدرات قابل هضم است. آنها می توانند التهاب را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک کاهش دهند.

کدو سبز

کدو سبز یک سبزی محبوب و رایج ترین نوع کدو حلوایی تابستانی است. کدو حلوایی تابستانی طولانی با پوست نرم و قابل خوردن است. در مقابل، کدو حلوایی زمستانی اشکال مختلفی دارد، پوستی غیرقابل خوردن دارد و کربوهیدرات بیشتری نسبت به انواع تابستانی دارد.

یک فنجان (124 گرم) کدو سبز خام حاوی 4 گرم کربوهیدرات است که 1 گرم آن فیبر است. این منبع خوبی از ویتامین C است که 35 درصد از RDI را در هر وعده تامین می کند. کدو حلوایی ایتالیایی زرد و انواع دیگر کدوهای تابستانی دارای کربوهیدرات و مشخصات مغذی مشابه کدو سبز هستند.

خلاصه

کدو سبز و دیگر انواع کدو حلوایی تابستانی حاوی 3 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر وعده هستند و ویتامین C بالایی دارند.

اسفناج

اسفناج یک سبزی برگ سبز است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. محققان گزارش می دهند که می تواند به کاهش آسیب به DNA کمک کند. همچنین از سلامت قلب محافظت می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی رایج مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

علاوه بر این، این منبع عالی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. یک فنجان (180 گرم) اسفناج پخته شده بیش از 10 برابر RDI برای ویتامین K فراهم می کند. اسفناج همچنین کربوهیدرات کمی دارد، اما کربوهیدرات ها با پخته شدن برگ ها غلیظ تر می شوند و حجم خود را از دست می دهند. به عنوان مثال، یک فنجان اسفناج پخته حاوی 7 گرم کربوهیدرات با 4 گرم فیبر است، در حالی که یک فنجان اسفناج خام حاوی 1 گرم کربوهیدرات با تقریباً 1 گرم فیبر است.

خلاصه

اسفناج پخته شده حاوی 3 گرم کربوهیدرات قابل هضم در هر وعده است، ویتامین K بسیار بالایی دارد و به محافظت از سلامت قلب و چشم کمک می کند.

آووکادو

آووکادو یک غذای بی نظیر و خوشمزه است. اگرچه آووکادو از نظر فنی یک میوه است، اما معمولاً به عنوان سبزیجات مصرف می شود. آنها همچنین دارای چربی بالایی هستند و حاوی مواد گوارشی بسیار کمی هستند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...