وبلاگ

بهترین غذاها برای معده ناراحت

بهترین غذاها برای معده ناراحت : تقریباً همه هر از گاهی دچار ناراحتی معده می شوند. علائم شایع عبارتند از تهوع، سوء هاضمه، استفراغ، نفخ، اسهال یا یبوست. دلایل بالقوه زیادی برای ناراحتی معده وجود دارد و درمان ها بسته به علت اصلی آن متفاوت است. خوشبختانه، انواع غذاها می توانند ناراحتی معده را برطرف کنند و به شما کمک کنند تا سریعتر احساس بهتری داشته باشید. در اینجا چند بهترین غذا برای ناراحتی معده آورده شده است.

زنجبیل می تواند حالت تهوع و استفراغ را تسکین دهد

حالت تهوع و استفراغ از علائم شایع ناراحتی معده است. زنجبیل، یک ریشه خوراکی معطر با گوشت زرد روشن، یک درمان طبیعی رایج برای این علائم است. مردم می توانند زنجبیل را به صورت خام، پخته، خیسانده شده در آب داغ یا به عنوان مکمل میل کنند. این در همه اشکال موثر است. این یک درمان طبیعی رایج برای تهوع صبحگاهی است، نوعی حالت تهوع و استفراغ که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد. بررسی 6 مطالعه، شامل بیش از 500 فرد باردار، نشان داد که مصرف روزانه 1 گرم زنجبیل با 5 برابر کمتر تهوع و استفراغ در دوران بارداری مرتبط است.

زنجبیل همچنین برای کسانی که تحت شیمی درمانی یا جراحی بزرگ قرار می گیرند مفید است زیرا این درمان ها می تواند باعث تهوع و استفراغ شدید شود. مصرف روزانه 1 گرم زنجبیل قبل از انجام شیمی درمانی یا جراحی می تواند شدت این علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برخی افراد حتی از زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری حرکت استفاده می کنند. می تواند به کاهش شدت علائم تهوع و سرعت زمان بهبودی کمک کند. این که چگونه کار می‌کند کاملاً درک نشده است، اما فرض بر این است که زنجبیل سیگنال‌های سیستم عصبی در معده را تنظیم می‌کند و سرعت تخلیه معده را افزایش می‌دهد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد. زنجبیل به طور معمول بی خطر است، اما سوزش سر دل، درد معده و اسهال می تواند در دوزهای بالاتر از 5 گرم در روز رخ دهد.

خلاصه

زنجبیل می تواند به کاهش تهوع و استفراغ کمک کند، به خصوص زمانی که با بارداری، جراحی، شیمی درمانی یا بیماری حرکت همراه باشد.

بهترین غذاها برای معده ناراحت

بابونه ممکن است استفراغ را کاهش دهد و ناراحتی روده را تسکین دهد

بهترین غذاها برای معده ناراحت : بابونه، گیاهی گیاهی با گل‌های سفید کوچک، یک درمان سنتی برای ناراحتی معده است. افراد می توانند بابونه خشک شده را در چای دم کرده یا به صورت خوراکی به عنوان مکمل مصرف کنند. از لحاظ تاریخی، مردم از بابونه برای درمان مشکلات روده ای مختلف، از جمله گاز، سوء هاضمه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ استفاده کرده اند.

با این حال، علیرغم استفاده گسترده از آن، تنها تعداد محدودی از مطالعات از اثربخشی آن برای شکایات گوارشی حمایت می کنند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مکمل‌های بابونه شدت استفراغ را پس از درمان‌های شیمی‌درمانی کاهش می‌دهد، اما مشخص نیست که آیا این اثرات مشابه روی انواع دیگر استفراغ خواهد داشت یا خیر.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که عصاره بابونه با کاهش اسپاسم روده و کاهش میزان آب ترشح شده به مدفوع، اسهال را در موش ها تسکین می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا این موضوع در مورد انسان ها نیز صدق می کند.

بابونه همچنین معمولاً در مکمل های گیاهی که سوء هاضمه، گاز، نفخ و اسهال و همچنین قولنج را در نوزادان تسکین می دهد، استفاده می شود. با این حال، از آنجایی که بابونه یکی از بسیاری از گیاهان دیگر در این فرمول ها است، دشوار است که بدانیم آیا اثرات مفید آن از بابونه است یا از ترکیبی از گیاهان دیگر. اگرچه اثرات تسکین دهنده روده بابونه به طور گسترده ای شناخته شده است، تحقیقات هنوز نشان نداده است که چگونه به تسکین ناراحتی معده کمک می کند.

خلاصه

بابونه یک درمان رایج برای ناراحتی معده و روده است، اما تحقیقات بیشتری برای درک نحوه عملکرد آن مورد نیاز است.

نعناع ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر را تسکین دهد

برای برخی افراد، سندرم روده تحریک پذیر یا IBS باعث ناراحتی معده می شود. IBS یک اختلال مزمن روده است که می تواند باعث درد معده، نفخ، یبوست و اسهال شود. در حالی که کنترل IBS ممکن است دشوار باشد، مطالعات نشان می دهد که نعناع ممکن است به کاهش این علائم ناراحت کننده کمک کند.

مصرف روزانه کپسول های روغن نعناع به مدت حداقل دو هفته می تواند به طور قابل توجهی درد معده، گاز و اسهال را در بزرگسالان مبتلا به IBS کاهش دهد. محققان بر این باورند که روغن نعناع فلفلی با شل کردن ماهیچه‌های دستگاه گوارش، کاهش شدت اسپاسم روده که می‌تواند باعث درد و اسهال شود، عمل می‌کند.

در حالی که این تحقیق امیدوارکننده است، مطالعات اضافی باید مشخص کند که آیا برگ نعناع یا چای نعناع اثرات درمانی یکسانی دارند. نعناع فلفلی برای اکثر افراد بی خطر است، اما برای کسانی که ریفلاکس شدید، فتق هیتال، سنگ کلیه یا کبد و اختلالات کیسه صفرا دارند، احتیاط توصیه می شود، زیرا ممکن است این شرایط را بدتر کند.

خلاصه

نعناع فلفلی، به ویژه هنگامی که به عنوان روغن نعناع مصرف شود، ممکن است به کاهش درد معده، نفخ، گاز و اسهال برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر کمک کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...