وبلاگ

بهترین دمنوش ها برای تسکین گلو درد

بهترین دمنوش ها برای تسکین گلو درد : وقتی گلو درد دارید، ممکن است متوجه شوید که به دنبال یک فنجان چای بخار پز شده اید. برای بسیاری از مردم، گرما، طعم و عطر چای و عرقیات گیاهی آرامش‌بخش است. برخی از مخلوط ها ممکن است به ویژه برای تسکین علائم شما مفید باشند.

فواید نوشیدن چای در هنگام گلودرد چیست؟

حتی اگر به طور معمول چای نوش نیستید، یک فنجان چای گرم ممکن است در هنگام گلودرد روزی آرامش بخش باشد. چندین مزیت بالقوه دارد. به عنوان مثال، بسیاری از چای ها حاوی آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات می توانند به بدن شما کمک کنند تا با بیماری هایی مانند سرماخوردگی و سایر ویروس ها مبارزه کند. آنها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و باعث بهبودی شوند. آنتی اکسیدان ها نیز به بهبود بافت کمک می کنند. برخی از چای ها و ترکیبات گیاهی اثرات ضد التهابی دارند که ممکن است به کاهش درد و تورم کمک کند.

نوشیدن مایعات می تواند گلوی شما را مرطوب نگه دارد و خطر کم آبی بدن را کاهش دهد. این ممکن است به کاهش سوزش و درد در گلو کمک کند. طبق گفته کلینیک مایو، مایعات گرم به ویژه می توانند به تسکین گلودرد کمک کنند.

بهترین دمنوش ها برای تسکین گلو درد

چای همچنین یک وسیله عالی برای عسل، یک عامل ضد باکتری طبیعی و تسکین دهنده گلودرد است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در Canadian Family PhysicianTrusted Source، عسل ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. حتی ممکن است بهتر از دیفن هیدرامین (بنادریل)، آنتی هیستامینی که برای درمان علائم سرماخوردگی و آلرژی استفاده می شود، عمل کند. به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم نوزادی نباید به کودکان زیر یک سال عسل داد.

بهترین چای برای گلودرد چیست؟

هنگامی که می خواهید گلودرد را تسکین دهید، چه نوع چای و عرقیات گیاهی برای نوشیدن بهتر است؟ انواع زیادی وجود دارد که ممکن است باعث تسکین و راحتی شود. یکی از این گزینه ها را امتحان کنید.

چای سنجد

سنجد گیاهی است که قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود. حاوی ماده ای به نام موسیلاژ است که با مخلوط شدن با آب به ماده ای ژل مانند تبدیل می شود. وقتی چای نارون لغزنده می نوشید، آن ژل می تواند به پوشاندن گلوی شما کمک کند، که ممکن است آن را در هنگام درد تسکین داده و از آن محافظت کند. یک مطالعه کوچک گزارش شده در مجله بیوشیمی تحقیقاتی نشان داد که شرکت کنندگان چای نارون لغزنده را نسبت به چای پکوی پرتقال بدون کافئین تسکین دهنده تر ارزیابی کردند.

چای ریشه شیرین بیان

به گزارش کلینیک مایو، چای ریشه شیرین بیان، مانند چای نارون لغزنده، یک درمان جایگزین رایج برای گلودرد است. می توانید یک فنجان بنوشید یا سعی کنید آن را غرغره کنید. برای غرغره کردن چای شیرین بیان، یک فنجان را طبق دستورالعمل بسته آماده کنید. اجازه دهید تا دمای مناسبی خنک شود. سپس قبل از تف کردن، چند ثانیه آن را غرغره کنید.

ریشه شیرین بیان می تواند در مقادیر زیاد خطرناک باشد، به خصوص اگر شرایط سلامت خاصی دارید. قبل از مصرف چای ریشه شیرین بیان با پزشک خود مشورت کنید.

چای هورهوند

Horehound یک گیاه دارویی غنی از آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی است. به طور سنتی به عنوان یک درمان برای گلودرد و سرماخوردگی استفاده می شود. همچنین مانند یک خلط آور خفیف برای سرفه عمل می کند، بنابراین اگر مشکلی با تجمع مخاط دارید، چای هورهوند ممکن است مفید باشد. در داروخانه یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی خود به دنبال چای هورهوند باشید. هیچ مطالعه فعلی در مورد استفاده دارویی هورهاند وجود ندارد.

چای بابونه

چای بابونه یکی از محبوب ترین چای در میان بسیاری از دوستداران چای است. نه تنها یکی از در دسترس ترین دمنوش های گیاهی است، بلکه یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی شناخته شده است.

بسیاری از مطالعات مزایای بالقوه بابونه را برای درمان انواع بیماری ها بررسی کرده اند. به گفته نویسندگان یک مقاله مروری در Molecular Medicine ReportsTrusted Source، شواهد نشان می‌دهد که ممکن است به روان کردن گلو کمک کند، که ممکن است برای جلوگیری از گرفتگی صدا و درد مفید باشد. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی برای کاهش تورم و قرمزی است. بابونه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که برای ترمیم و سلامت بافت مفید است. اثر ضد اسپاسم بابونه همچنین ممکن است سرفه را کاهش دهد.

اگر گلودرد شما ناشی از سرماخوردگی است، بابونه ممکن است برخی دیگر از علائم سرماخوردگی شما را نیز تسکین دهد. حتی اگر حوصله نوشیدن آن را ندارید، استنشاق بخار بابونه ممکن است مفید باشد.

چای زردچوبه

زردچوبه عضوی از خانواده زنجبیل است. اغلب به عنوان ادویه فروخته می شود، خشک شده و به پودر زرد روشن تبدیل می شود. همچنین می توانید آن را به صورت چای تهیه کرده و بنوشید. به دنبال چای کیسه ای زردچوبه بگردید یا زردچوبه آسیاب شده را به آب جوش اضافه کنید، آن را چند دقیقه بجوشانید و در یک فنجان صاف کنید. برای شیرین شدن آن عسل اضافه کنید.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Indian Journal of Research in Homoeopathy، زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده قوی است. ممکن است به تسکین درد یا سوزش گلو کمک کند.

چای سبز

چای سبز منبع غنی آنتی اکسیدان است. همچنین دارای خواص ضد التهابی طبیعی است. برخی بر این باورند که غرغره کردن چای سبز می تواند به تسکین گلودرد کمک کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...