وبلاگ

غذاهای مناسب آنفولانزا (سرماخوردگی)

غذاهای مناسب آنفولانزا (سرماخوردگی) : وقتی شما یا یکی از عزیزانتان آنفولانزا دارید، آخرین چیزی که ممکن است دوست داشته باشید خوردن است. مطمئناً اشکالی ندارد که با آنفولانزا کمی کمتر غذا بخورید، زیرا احتمالاً اشتهای شما کاهش یافته است.

با این حال، باید غذاهای مناسب بخورید تا در حین بهبودی، انرژی و مواد مغذی برای شما فراهم کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که باید بخورید و بنوشید و همچنین مواردی که در زمان ابتلا به آنفولانزای فصلی ممنوع است، بخوانید.

هیدراته بمانید

کم آبی بدن با آنفولانزا آسان است. نه تنها کمتر می خورید و می نوشید و به طور کلی کاهش مصرف آب دارید، بلکه هنگام تب نیز با تعریق آب از دست می دهید. با این حال، هیدراته ماندن به بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند. مایعات همچنین می توانند به از بین بردن احتقان کمک کنند.

وقتی صحبت از نوشیدنی های آبرسان به میان می آید، آب در رتبه اول قرار دارد. همچنین به عنوان سم زدایی طبیعی برای بدن شما عمل می کند. اگر طرفدار آب نیستید یا به دنبال چیزی با طعم بیشتر هستید، می‌توانید بنوشید:

  • ابگوشت
  • چای زنجبیلی
  • چای گیاهی با عسل
  • چای عسل و لیمو (به مقدار مساوی با آب گرم مخلوط کنید)
  • آب میوه های 100 درصد (به دنبال محصولات بدون قند اضافه باشید)

نوشیدنی های ورزشی کم قند یا سایر نوشیدنی های حاوی الکترولیت مانند Pedialyte نیز ممکن است در صورت کم آبی در نظر گرفته شوند. با این حال، شما فقط باید تحت نظر پزشک خود از Pedialyte استفاده کنید.

اگرچه استفراغ و اسهال معمولی برای آنفولانزای فصلی نیست، علائمی هستند که می توانند استفاده از الکترولیت ها را تضمین کنند.

غذاهای مناسب آنفولانزا (سرماخوردگی)

غذاهای مناسب آنفولانزا (سرماخوردگی)

غذا همان چیزی است که به بدن شما انرژی و مواد مغذی لازم برای عملکرد می دهد. چنین اثراتی در هنگام ابتلا به آنفولانزا به همان اندازه حیاتی هستند. با این حال، همه چیز به خوردن غذاهای مناسب برای شرایط شما بستگی دارد. در صورت ابتلا به آنفولانزا به خوردن غذاهای زیر توجه کنید.

آبگوشت

چه مرغ، چه گوشت گاو یا سبزیجات را ترجیح دهید، آبگوشت یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید هنگام ابتلا به آنفولانزا بخورید. می توانید به محض شروع علائم تا بهبودی کامل آن را بخورید.

آبگوشت به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند و عناصر گرم می توانند به تسکین گلودرد و رفع احتقان کمک کنند.

سوپ مرغ

سوپ مرغ به طور سنتی به عنوان یک غذای مناسب در هنگام بیماری در نظر گرفته می شود. اگرچه شواهد علمی برای حمایت از خواص درمانی آن وجود ندارد، اما وقتی زیر آب و هوا هستید می توانید به راحتی معده کنید.

سوپ مرغ هنوز هم فوایدی دارد. آبگوشت منبع خوبی از مایعات و الکترولیت ها برای جلوگیری از هیدراتاسیون است. مرغ پروتئین و روی بدن شما را تامین می کند. همچنین ویتامین A را از هویج و ویتامین C را از کرفس و پیاز و آنتی اکسیدان ها را از گیاهان دریافت خواهید کرد.

سیر

در حالی که ممکن است سیر را به عنوان یک عامل طعم دهنده غذا در نظر بگیرید، در واقع برای قرن ها در طب جایگزین برای انواع بیماری ها استفاده می شود. در حالی که داده ها محدود است، نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده از مکمل های سیر در بزرگسالان مبتلا به آنفولانزا باعث افزایش ایمنی و کاهش شدت علائم می شود.

با این حال، لزوما نیازی به مصرف مکمل های سیر ندارید. خوردن سیر خام نیز ممکن است مفید باشد.

ماست

ماست منبع خوبی از پروبیوتیک ها است. پروبیوتیک ها باکتری های “خوبی” هستند که می توانند به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کنند. یک منبع معتبر تحقیقاتی در موش‌ها نشان داد که پروبیوتیک‌ها ممکن است به کوتاه کردن مدت آنفولانزا کمک کنند.

فقط مطمئن شوید که ماست های کامل را بدون هیچ گونه قند اضافه ای برای حداکثر فواید تغذیه ای انتخاب کنید.

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C

ویتامین C یک ماده مغذی مهم برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن شما است، که به ویژه در هنگام بیماری مهم است. بدن شما مواد مغذی مانند ویتامین C را به طور موثرتری از غذاهایی که می خورید جذب می کند. غذاهای سرشار از ویتامین C عبارتند از:

  • فلفل قرمز یا سبز
  • پرتقال یا آب پرتقال
  • آب گریپ فروت
  • کیوی
  • کلم بروکلی
  • اگرچه می توانید مکمل ویتامین C نیز مصرف کنید.

سبزی های برگ دار

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگدار نیز می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام ابتلا به آنفولانزا کمک کنند. آنها منابع با کیفیتی از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین های A، C، E و K هستند.

اضافه کردن سبزی‌های برگ‌دار به اسموتی میوه‌ای را در نظر بگیرید، یا آن‌ها را به‌صورت خام با قطره‌ای از لیمو و روغن زیتون بخورید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک نیروگاه مغذی است که می تواند هنگام ابتلا به آنفولانزا برای بدن مفید باشد. خوردن تنها یک وعده، ویتامین های C و E تقویت کننده سیستم ایمنی را همراه با کلسیم و فیبر فراهم می کند.

خوردن بروکلی به تنهایی یا اضافه کردن آن به سوپ را در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که مراقب محتوای سدیم باشید.

بلغور جو دوسر

هنگامی که بیمار هستید، یک کاسه داغ بلغور جو دوسر می تواند یک انتخاب غذایی آرام بخش و مغذی باشد. بلغور جو دوسر منبع خوبی از چندین ماده مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است، از جمله: (منبع)

  • فلز مس
  • اهن
  • سلنیوم
  • فلز روی
  • فیبر
  • پروتئین

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...