وبلاگ

مواد غذایی قوی تر از دارو

در این سری از مقاله های تهیه غذا در کترینگ آتیسا به مواد غذایی قوی تر از دارو میپردازیم. ما در تهیه غذا و کترینگ آتبسا به تهیه انواع غذاهای رژیمی مشغول هستیم. برای سفارش لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مواد غذایی قوی تر از دارو

اثربخشی بیشتر مکمل ها ثابت نشده است و برخی ممکن است اصلاً برای شما مفید نباشند. با این حال، استثنائاتی وجود دارد. در واقع، برخی از مکمل ها با داروهای دارویی قابل مقایسه هستند. در اینجا 3 مکمل طبیعی و تقویت کننده سلامتی که به اندازه داروها قدرتمند هستند، آورده شده است.

سیر

یکی از مواد غذایی قوی تر از دارو سیر است که یک عنصر محبوب در غذاهای سراسر جهان است، اما هزاران سال است که از آن به عنوان یک گیاه دارویی از جمله توسط یونانی ها و رومی ها استفاده می شود. اثرات اصلی سیر به دلیل یکی از ترکیبات فعال آن، آلیسین است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که سیر می تواند کلسترول کل و LDL (بد) را به طور متوسط ​​10 تا 15 درصد کاهش دهد.

مهمتر از آن، عصاره سیر کهنه می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، که یک عامل خطر اصلی برای حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی و مرگ زودرس است. در افراد با سطوح بالا، سیر می تواند فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد در یک مطالعه) را به میزان 8.4 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) را به طور متوسط ​​7.3 میلی متر جیوه کاهش دهد. در یک مطالعه بر روی 210 فرد مبتلا به فشار خون بالا، عصاره سیر کهنه حتی موثرتر از داروی کاهش دهنده فشار خون آتنولول بود.

همچنین به نظر می رسد سیر عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و با سرماخوردگی مبارزه می کند. در یک مطالعه، تعداد سرماخوردگی را تا 63 درصد و طول مدت علائم سرماخوردگی را 70 درصد کاهش داد – به طور متوسط ​​از 5 به 1.5 روز. می توانید مکمل های سیر را از فروشگاه ها و آنلاین خریداری کنید. مکمل های حاوی عصاره سیر کهنه نیز موجود است.

مواد غذایی قوی تر از دارو

کورکومین

زردچوبه یک ادویه محبوب است که به دلیل دادن رنگ زرد کاری به کاری معروف است. هزاران سال است که به عنوان یک گیاه دارویی در هند استفاده می شود. زردچوبه حاوی کورکومین است، ماده ای قدرتمند که در سال های اخیر به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است. کورکومین با مسدود کردن یک مولکول سیگنال دهنده التهابی به نام NF-kB با التهاب در سطح مولکولی مبارزه می کند.

آنقدر مؤثر است که در برخی مطالعات با داروهای ضدالتهابی مقایسه شده است – بدون هیچ گونه عوارض جانبی عمده. به عنوان مثال، در یک مطالعه بر روی 45 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید، 500 میلی گرم کورکومین در روز موثرتر از داروی ضد التهابی دیکلوفناک بود.

کورکومین همچنین فواید متعدد دیگری برای سلامتی دارد. این یک آنتی اکسیدان قوی است، می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، و ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. طبق یک مطالعه، کورکومین ممکن است به مبارزه با افسردگی نیز کمک کند. در واقع، این دارو به اندازه داروی ضد افسردگی پروزاک مؤثر بود. با این وجود، کورکومین ضعیف جذب می شود، بنابراین بهتر است مکملی دریافت کنید که حاوی پیپرین/بیوپرین نیز باشد، که نشان داده شده است که جذب آن را تا 2000٪ افزایش می دهد. این مکمل ها به طور گسترده در فروشگاه های بهداشتی و آنلاین در دسترس هستند.

خلاصه کورکومین

  • عامل بیولوژیکی فعال در زردچوبه است. بسیار قدرتمند است
  • ماده ضد التهابی که ممکن است به مبارزه با بسیاری از بیماری ها کمک کند.

برنج مخمر قرمز

داروهای استاتین از جمله داروهایی هستند که به طور گسترده در جهان تجویز می شوند. آنها تولید کلسترول را در کبد شما مهار می کنند که منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول خون می شود. جالب اینجاست که عصاره نوعی برنج تخمیر شده به نام برنج مخمر قرمز ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. حاوی مقادیر کمی موناکولین K است که ماده فعال داروی استاتین لواستاتین است.

بر اساس بررسی 93 مطالعه، برنج مخمر قرمز به طور متوسط ​​کلسترول تام را 34 میلی گرم در دسی لیتر، کلسترول LDL (بد) را 28 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسیرید را 35 میلی گرم در دسی لیتر کاهش داد. به علاوه، کلسترول HDL (خوب) را 6 میلی گرم در دسی لیتر افزایش داد.

علاوه بر این، در یک مطالعه بر روی 5000 نفر در چین که حملات قلبی را تجربه کرده بودند، برنج مخمر قرمز خطر حملات قلبی بعدی را تا 45٪ و خطر مرگ در طول دوره مطالعه را تا 33٪ کاهش داد. با این حال، مقدار ماده فعال در مکمل‌ها می‌تواند تا 100 برابر بسته به نام تجاری متفاوت باشد.

با توجه به قدرت موناکولین K، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) حکم داده است که محصولات برنج مخمر قرمز حاوی این ماده باید به جای مکمل، یک دارو در نظر گرفته شود.

برخی از تولیدکنندگان با فروش مکمل‌های برنج مخمر قرمز که فقط حاوی مقادیر کمی موناکولین K هستند، سعی می‌کنند از این مقررات فرار کنند. بنابراین، این محصولات ممکن است مزایای مشابه برنج مخمر قرمز واقعی را نداشته باشند. به همین دلیل – و به دلیل عوارض جانبی بالقوه – باید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود کمک بخواهید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...