وبلاگ

مکمل هایی که با التهاب مبارزه می کنند

مکمل هایی که با التهاب مبارزه می کنند : التهاب یک پاسخ ایمنی کوتاه مدت طبیعی به تروما، بیماری و استرس است. با این حال، التهاب طولانی مدت می تواند ناشی از انتخاب رژیم غذایی نامناسب و عادات سبک زندگی مانند خواب ناکافی، سیگار کشیدن و عدم فعالیت بدنی باشد. این التهاب مزمن ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش دهد.

غذاهای ضد التهاب، ورزش، خواب کافی و مدیریت استرس ممکن است به معکوس کردن التهاب مزمن کمک کند. در برخی موارد، دریافت پشتیبانی اضافی از مکمل ها نیز ممکن است مفید باشد. در اینجا چند مکمل وجود دارد که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

مکمل هایی که با التهاب مبارزه می کنند

کورکومین

کورکومین ترکیبی است که در ادویه زردچوبه یافت می‌شود که معمولاً در غذاهای هندی استفاده می‌شود و به خاطر رنگ زرد روشنش معروف است. چندین مزیت سلامتی چشمگیر را ارائه می دهد. کورکومین ممکن است به کاهش التهاب در دیابت، بیماری قلبی، بیماری التهابی روده و سرطان و سایر شرایط کمک کند.

همچنین به نظر می رسد برای کاهش التهاب و بهبود علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید مفید باشد. یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که افراد مبتلا به سندرم متابولیک که کورکومین مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده‌اند، سطوح نشانگرهای التهابی پروتئین واکنشی C (CRP) و مالون دی‌آلدئید را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده‌اند.

در مطالعه دیگری، زمانی که به 80 فرد مبتلا به تومورهای سرطانی جامد روزانه 150 میلی گرم کورکومین به مدت 8 هفته داده شد، بیشتر نشانگرهای التهابی آنها بسیار بیشتر از نشانگرهای گروه کنترل کاهش یافت. نمرات کیفیت زندگی آنها نیز به طور قابل توجهی افزایش یافت.

در حالی که این مزایا امکان پذیر است، کورکومین به میزان ضعیفی در جریان خون شما جذب می شود زیرا فراهمی زیستی آن (میزان جذب ماده توسط بدن شما) محدود است. فلفل سیاه – و جزء فلفل سیاه به نام پیپرین – می تواند جذب کورکومین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل، بسیاری از مکمل های کورکومین حاوی پیپرین نیز هستند.

هنگام پخت و پز، می توانید از زردچوبه و فلفل سیاه با هم استفاده کنید تا مطمئن شوید که جذب بهینه کورکومین را دارید. تا 500 میلی گرم کورکومین در روز بی خطر است، اما افرادی که دوزهای بالاتر مصرف می کنند در مطالعات علائمی از جمله تهوع، اسهال و سردرد را گزارش کرده اند.

روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامتی حیاتی هستند. آنها ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با دیابت، بیماری قلبی و سایر شرایط کمک کنند. دو امگا 3 اصلی موجود در روغن ماهی عبارتند از ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA). بدن شما آنها را به ALA تبدیل می کند که یک اسید چرب ضروری است.

DHA به ویژه دارای اثرات ضد التهابی است که سطح سیتوکین را کاهش می دهد و سلامت روده را ارتقا می دهد. همچنین ممکن است التهاب و آسیب عضلانی را که پس از ورزش رخ می دهد کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل DHA می تواند به طور قابل توجهی سطوح نشانگرهای التهابی را در مقایسه با دارونما کاهش دهد.

دوزهای روغن ماهی حاوی کمتر از 2 گرم ترکیبی از EPA و DHA بی خطر هستند، اما روغن ماهی ممکن است باعث آروغ ماهی، بوی بد دهان، سوزش سر دل، یا ناراحتی دستگاه گوارش شود. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از مصرف روغن ماهی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

زنجبیل

ریشه زنجبیل معمولاً در آشپزی استفاده می شود و در طب گیاهی نیز سابقه استفاده دارد. همچنین به عنوان یک درمان خانگی برای درمان سوء هاضمه و حالت تهوع، از جمله تهوع صبحگاهی در دوران بارداری استفاده می شود. دو جزء زنجبیل، جینجرول و زینجرون، ممکن است به کاهش التهاب مربوط به چندین بیماری از جمله دیابت نوع 2 کمک کند. مصرف زنجبیل همچنین ممکن است به مرور زمان بر HbA1c (کنترل قند خون در طی 3 ماه) تأثیر مثبت بگذارد.

یک مطالعه اشاره کرد که وقتی به افراد مبتلا به دیابت روزانه 1600 میلی گرم زنجبیل به مدت 12 هفته داده شد، کنترل قند خون آنها بهبود یافت و سطح التهاب به طور قابل توجهی در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت.

مطالعه دیگری نشان داد که زنان مبتلا به سرطان سینه که مکمل‌های زنجبیل مصرف می‌کردند، در مقایسه با گروه دارونما، سطوح پایین‌تری از نشانگرهای التهابی CRP و اینترلوکین-6 (IL-6) داشتند، به‌ویژه زمانی که مکمل‌های زنجبیل با ورزش ترکیب می‌شدند.

تا 2 گرم زنجبیل در روز بی خطر است، اما دوزهای بالاتر ممکن است اثر رقیق کنندگی خون داشته باشد. اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل زنجبیل بیش از مقادیری که معمولاً برای ما وجود دارد، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

رسوراترول

رسوراترول یک آنتی اکسیدان است که در انگور، زغال اخته و سایر میوه هایی با پوست بنفش یافت می شود. همچنین در شراب قرمز، شکلات تلخ و بادام زمینی یافت می شود. پتانسیل ضدالتهابی آن در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری کبد، چاقی و کولیت اولسراتیو (UC) و همچنین در افراد بدون بیماری مزمن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

در یک مطالعه، محققان به افراد مبتلا به UC (نوعی بیماری التهابی روده) روزانه 500 میلی گرم رسوراترول یا دارونما به مدت 6 هفته دادند. گروه رسوراترول بهبودهایی را در کیفیت زندگی، علائم UC و التهاب تجربه کردند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...