وبلاگ

سبزیجاتی که فشار خون بالا را کاهش می دهند

سبزیجاتی که فشار خون بالا را کاهش می دهند : فشار خون بالا که فشار خون نیز نامیده می شود، تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. این رایج ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. این مقاله به تحقیقات علمی در زمینه 10 گیاه و ادویه که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند نگاه می کند.

مدیریت فشار خون بالا

فشار خون بالا به عنوان داشتن حداقل یکی از موارد زیر تعریف می شود:

  • فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) بیش از 130 میلی متر جیوه
  • فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) بیش از 80 میلی متر جیوه
  • مقادیر سیستولیک و دیاستولیک بالاتر از این سطوح

شما می‌توانید فشار خون را با داروهایی مانند مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) و مسدودکننده‌های کانال کلسیم کنترل کنید. بسیاری از تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی نیز می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

سبزیجاتی که فشار خون بالا را کاهش می دهند

در واقع، مطالعات نشان داده اند که برخی از گیاهان و ادویه ها ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهند، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. قبل از استفاده از هر یک از گیاهان زیر حتما با پزشک خود صحبت کنید. در زیر 10 گیاه دارویی وجود دارد که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

خلاصه

شما می توانید فشار خون بالا را با دارو و همچنین تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی کنترل کنید. برخی از گیاهان و ادویه ها نیز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند.

ریحان

ریحان (Ocimum basilicum) گیاهی خوش طعم است که به اشکال مختلف وجود دارد. در طب جایگزین محبوب است زیرا سرشار از ترکیبات قدرتمند مختلف است. ریحان شیرین سرشار از اوژنول است. تحقیقات این آنتی اکسیدان گیاهی را با بسیاری از فواید سلامتی از جمله کاهش فشار خون مرتبط دانسته است.

مطالعات نشان می دهد که اوژنول ممکن است با عمل به عنوان یک مسدود کننده کانال کلسیم طبیعی به کاهش فشار خون کمک کند. مسدودکننده‌های کانال کلسیم از حرکت کلسیم به قلب و سلول‌های شریانی جلوگیری می‌کنند و به رگ‌های خونی اجازه می‌دهند تا شل شوند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره ریحان شیرین به آرامش رگ‌های خونی و رقیق شدن خون کمک می‌کند، که به نوبه خود به کاهش فشار خون کمک می‌کند. با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بررسی کنند که آیا ریحان به کاهش فشار خون در انسان کمک می کند یا خیر.

خلاصه

بر اساس مطالعات حیوانی، ریحان حاوی ترکیباتی مانند اوژنول است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

جعفری

جعفری (Petroselinum crispum) یک گیاه محبوب در غذاهای آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه است. این گیاه بومی مدیترانه است و دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیر است. جعفری حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئیدهای رژیمی است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

چندین مطالعه نشان داده اند که آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی فشار خون و کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهند که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. مطالعات حیوانی نشان داده است که جعفری با عمل کردن مانند یک مسدود کننده کانال کلسیم، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد – نوعی دارویی که به آرامش و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند.

با این حال، تحقیقات انسانی محدودی در مورد جعفری و فشار خون وجود دارد. تحقیقات بیشتری در این زمینه برای درک بهتر اثرات آن مورد نیاز است.

خلاصه

جعفری حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئیدهای رژیمی است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.

دانه کرفس

دانه های کرفس (Apium graveolens) یک ادویه همه کاره است که مملو از مواد مغذی مختلفی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم و فیبر است. جالب توجه است، برخی تحقیقات نشان می دهد که دانه های کرفس ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. یک مطالعه روی موش‌ها اثرات عصاره دانه کرفس را بر فشار خون بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که عصاره دانه کرفس فشار خون را در موش‌هایی با فشار خون بالا کاهش می‌دهد – اما نه در موش‌هایی که فشار خون طبیعی داشتند.

محققان پیشنهاد کرده اند که ترکیبات موجود در عصاره دانه کرفس ممکن است با عمل به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کانال کلسیم به کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر این، دانه کرفس منبع خوبی از فیبر غذایی است که با کاهش فشار خون مرتبط است.

با این حال، تنها مطالعات کمی در مورد دانه‌های کرفس و فشار خون وجود دارد. دانشمندان باید تحقیقات انسانی بیشتری در این زمینه انجام دهند.

خلاصه

تحقیقات حیوانی نشان می دهد که دانه های کرفس ممکن است فشار خون را کاهش دهند. این گیاه ممکن است به دلیل فیبر و عملکرد آن به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کانال کلسیم موثر باشد. مطالعات بیشتری مورد نیاز است. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...