وبلاگ

انواع مختلف پنیر های لبنی

انواع مختلف پنیر های لبنی : بسیاری از انواع پنیر می توانند مواد مغذی مهمی را فراهم کنند یا فواید سلامتی مختلفی از جمله موزارلا، پنیر آبی و فتا را ارائه دهند. پنیر یک محصول لبنی است که صدها بافت و طعم مختلف دارد.

با افزودن اسید یا باکتری به شیر حیوانات مزرعه مختلف و سپس پیری یا فرآوری قسمت های جامد شیر تولید می شود. تغذیه و طعم پنیر به نحوه تولید و استفاده از شیر بستگی دارد. برخی افراد نگران این هستند که پنیر دارای چربی، سدیم و کالری بالایی است. با این حال، پنیر همچنین منبع عالی پروتئین، کلسیم و چندین ماده مغذی دیگر است.

خوردن پنیر حتی ممکن است به کاهش وزن و جلوگیری از بیماری قلبی و پوکی استخوان کمک کند. گفته می شود، برخی از پنیرها مغذی تر از بقیه هستند. در اینجا چند مورد از سالم ترین انواع پنیر را معرفی می کنیم.

انواع مختلف پنیر های لبنی

موزارلا

موزارلا پنیر نرم و سفیدی است که رطوبت بالایی دارد. منشا آن ایتالیاست و معمولاً از شیر بوفالو یا گاو ایتالیایی تهیه می شود. پنیر موزارلا نسبت به سایر پنیرها دارای سدیم و کالری کمتری است. یک اونس (اونس) یا 28 گرم (گرم) موزارلای پرچرب حاوی (1 منبع معتبر):

کالری: 85
پروتئین: 6 گرم
چربی: 6 گرم
کربوهیدرات: 1 گرم
سدیم: 6٪ از ارزش روزانه (DV)
کلسیم: 11 درصد از DV

موزارلا همچنین حاوی باکتری هایی است که به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند، از جمله سویه های Lactobacillus casei و Lactobacillus fermentum. هم مطالعات حیوانی و هم انسانی نشان می دهد که این پروبیوتیک ها ممکن است سلامت و نظم روده را بهبود بخشند، ایمنی را تقویت کنند و التهاب را در بدن شما کاهش دهند. یک مطالعه قدیمی روی 1072 سالمند نشان داد که نوشیدن 7 اونس. (200 میلی لیتر) در روز لبنیات تخمیر شده حاوی لاکتوباسیلوس فرمنتوم به مدت 3 ماه به طور قابل توجهی طول مدت عفونت های تنفسی را در مقایسه با عدم مصرف نوشیدنی کاهش داد.

بنابراین، محصولات لبنی مانند موزارلا که حاوی این پروبیوتیک هستند ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و پاسخ بدن شما را در برابر عفونت ها بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. طعم موزارلا در سالاد Caprese – که با گوجه فرنگی تازه، ریحان و سرکه بالزامیک درست می شود – خوشمزه است و همچنین می تواند به بسیاری از دستور العمل ها اضافه شود.

پنیر آبی

پنیر آبی از شیر گاو، بز یا گوسفندی تهیه می‌شود که با کشت‌های کپک پنی سیلیوم درمان شده است. معمولاً سفید با رگه ها و لکه های آبی یا خاکستری است. قالبی که برای ایجاد پنیر آبی استفاده می شود، بوی متمایز و طعمی تند و تند به آن می دهد. پنیر آبی بسیار مغذی است و منبع خوبی از کلسیم است. یک اونس (28 گرم) پنیر آبی ساخته شده با شیر کامل حاوی:

  • کالری: 100
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 8 گرم
  • کربوهیدرات: 1 گرم
  • سدیم: 14 درصد از DV
  • کلسیم: 12 درصد DV

از آنجایی که پنیر آبی سرشار از کلسیم است، یک ماده مغذی لازم برای سلامت استخوان، افزودن آن به رژیم غذایی ممکن است به جلوگیری از مشکلات مربوط به سلامت استخوان کمک کند. در واقع، کمبود کلسیم ممکن است با کاهش استحکام استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان، که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن استخوان ها می شود، مرتبط باشد. پنیر آبی روی همبرگرها، پیتزاها و سالادهای تهیه شده با اسفناج، آجیل و سیب یا گلابی طعم بسیار خوبی دارد.

پنیر فتا

فتا یک پنیر نرم، نمکی و سفید است که در اصل یونانی است. معمولاً از شیر گوسفند یا بز تهیه می شود. شیر گوسفند به فتا طعمی تند و تند می دهد، در حالی که فتای بز ملایم تر است. از آنجایی که فتا برای حفظ تازگی در آب نمک بسته بندی می شود، می تواند سدیم بالایی داشته باشد. با این حال، معمولاً کالری کمتری نسبت به سایر پنیرها دارد.

یک اونس (28 گرم) پنیر فتا پرچرب فراهم می کند:

  • کالری: 75
  • پروتئین: 4 گرم
  • چربی: 6 گرم
  • کربوهیدرات: 1 گرم
  • سدیم: 14 درصد از DV
  • کلسیم: 11 درصد از DV

فتا، مانند تمام لبنیات پرچرب، اسید لینولئیک مزدوج (CLA) را فراهم می کند که با فواید بسیاری از جمله کاهش چربی بدن و بهبود ترکیب بدن همراه است. یک مطالعه روی 54 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف 3 گرم مکمل CLA در روز به مدت 3 ماه باعث کاهش توده چربی بدن و درصد چربی بدن در مقایسه با دارو شد.

بنابراین، خوردن غذاهای حاوی CLA مانند فتا ممکن است به بهبود ترکیب بدن کمک کند. با این حال، تحقیقات محدود است و بیشتر بر مکمل های CLA متمرکز شده است. بنابراین، مطالعات بیشتری در مورد اثرات مواد غذایی حاوی CLA مانند فتا مورد نیاز است. برای افزودن پنیر فتا به رژیم غذایی خود، سعی کنید آن را روی سالاد خرد کنید، آن را به تخم مرغ اضافه کنید، یا آن را در ظرفی با سبزیجات تازه بخورید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...