وبلاگ

سبزیجات مورد نیاز شما

سبزیجات مورد نیاز شما : بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی بسیار گران هستند، به همین دلیل است که برخی افراد به جای آن غذاهای ناسالم و ارزان را انتخاب می کنند. با این حال، غذاهای مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که می توانید خریداری کنید که سالم هستند و به راحتی می توان آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کرد. این مقاله نگاهی به سبزیجات مورد نیاز شما می اندازد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی ارزان با قیمت متوسط ​​1.64 دلار در هر سر است و تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. فقط یک فنجان 135 درصد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

علاوه بر این، سرشار از ویتامین K و فولات است که هر دو در لخته شدن خون و جلوگیری از برخی نقص های مادرزادی لوله عصبی نقش دارند. مطالعات نشان می دهد که مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در بروکلی ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک کند. می توانید کلم بروکلی را به صورت خام یا پخته میل کنید. اغلب به سالاد، کاسرول و سوپ اضافه می شود.

سبزیجات مورد نیاز شما

پیاز

پیاز یک سبزی محبوب با فواید بسیاری برای سلامتی است و قیمت آن نسبتاً پایین است. در اکثر فروشگاه ها، می توان آنها را با قیمت حدود 1 دلار در هر پوند (.45 کیلوگرم) خریداری کرد. آنها به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان های خاصی که ممکن است در برابر بیماری های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان محافظت کنند، شناخته شده اند.

علاوه بر این، پیاز مقادیر کمی از چندین ماده مغذی از جمله ویتامین C، منگنز، ویتامین B6 و پتاسیم را فراهم می کند. بخش کوچکی از پیاز می‌تواند بسیار مفید باشد، و تطبیق‌پذیری و طعم آن‌ها را به یک افزودنی عالی برای هر غذا تبدیل کرده است.

اسفناج کیسه ای

اسفناج کیسه ای کاملا سالم است و تقریبا همیشه قیمت مناسبی دارد. اکثر فروشگاه ها آن را با قیمت حدود 2 دلار در هر کیسه 9 اونسی (255 گرمی) حمل می کنند. اسفناج سرشار از ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان ها و کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان ایفا می کند.

همچنین، اسفناج ویتامین A، ویتامین C، فولات و منگنز تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن را تامین می‌کند. اسفناج نیز مانند سایر سبزیجات برگدار و سبز دارای ترکیبات گیاهی مفیدی است. آنها توانایی کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی را دارند که به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کند. گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی بسیار ساده است. می توانید آن را به سالاد، کاسرول و سوپ اضافه کنید. همچنین می‌توان آن را در اسموتی‌ها برای تقویت مواد مغذی ترکیب کرد.

سیب زمینی

سیب زمینی منبع عالی از مواد مغذی است و معمولاً با قیمت مناسب در دسترس است. به طور متوسط ​​هر پوند حدود 0.56 دلار قیمت دارند.

خوردن منظم سیب زمینی با پوست ممکن است برای سلامت مغز و سیستم ایمنی بدن مفید باشد. این به دلیل مقدار قابل توجهی ویتامین C و B است که آنها فراهم می کنند. آنها همچنین حاوی فیبر هستند که از هضم و کنترل اشتها پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، پوست سیب زمینی سرشار از مواد معدنی به ویژه پتاسیم است. در واقع، یک سیب زمینی با اندازه متوسط ​​دارای دو برابر پتاسیم موجود در یک موز است. راه های مختلفی برای افزودن سیب زمینی به رژیم غذایی شما وجود دارد. آنها طعم پخته یا آب پز فوق العاده ای دارند و یک غذای جانبی فوق العاده درست می کنند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین بسیار سالم است و یکی از ارزان ترین سبزیجاتی است که می توانید بخرید. فقط با 0.92 دلار در هر پوند، مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کنند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. آنها بخصوص سرشار از بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. فقط یک سیب زمینی شیرین 369 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند که نقش مهمی در سلامت چشم ایفا می کند.

سیب زمینی شیرین همچنین حاوی مقدار مناسبی ویتامین B، ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. مطالعات نشان می دهد که آنها ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند که به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند سرطان و دیابت کمک می کند. شما می توانید سیب زمینی شیرین را تقریباً با هر غذایی ست کنید و با بخارپز کردن، پختن یا برشته کردن آنها بسیار آسان است.

کنسرو گوجه فرنگی

گوجه فرنگی پر مصرف ترین سبزیجات کنسرو شده در رژیم غذایی آمریکایی است. آنها بسیار مغذی و نسبتاً مقرون به صرفه هستند و در حدود 0.92 دلار در هر پوند هستند. چیزی که واقعا باعث درخشش گوجه فرنگی می شود محتوای ویتامین C آن است. یک وعده یک فنجان، 37 درصد از نیاز روزانه شما را شامل می شود. آنها همچنین برخی از ویتامین های B، ویتامین های A، E و K و بسیاری از مواد معدنی کمیاب را فراهم می کنند.

مطالعات نشان داده اند که خوردن گوجه فرنگی ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد LDL و فشار خون کمک کند، دو عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی. علاوه بر این، آنها ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند.

بسیاری از مزایای سلامتی آنها به محتوای لیکوپن آنها نسبت داده می شود. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که ممکن است التهاب را کاهش دهد، از سلول ها در برابر آسیب محافظت کند و خطر بیماری را کاهش دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...