وبلاگ

ایده های غذای سالم

ایده های غذای سالم : خوشبختانه، استفاده از چند نکته ساده می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان یک شام پاستای سیرکننده و مغذی بسازید. ابتدا ماکارونی خود را انتخاب کنید. من از طرفداران سرسخت ماکارونی برنج قهوه ای تینکیادا هستم، اما شما می توانید از هر پاستا که دوست دارید استفاده کنید. اگر از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنید، می توانید به جای پاستا از رشته فرنگی کدو سبز استفاده کنید.

بعد، یک منبع پروتئین انتخاب کنید. من دوست دارم از سینه مرغ یا مرغ چرخ کرده استفاده کنم یا اگر پروتئین گیاهی بخواهم نخود اضافه کنم. بعد، سبزیجات خود را انتخاب کنید. من عاشق یک ترکیب کلاسیک اسفناج و کلم بروکلی هستم، اما تقریباً هر سبزی کار می کند. در نهایت، سس مانند پستو، مارینارا یا روغن زیتون را انتخاب کنید.

ایده های غذای سالم

ایده های غذای سالم

سوپ های تک قابمله ای

تعداد کمی از وعده های غذایی رضایت بخش تر از یک کاسه سوپ دلچسب و داغ هستند. خوشبختانه، تهیه سوپ می تواند ساده باشد و انتخابی عالی برای تهیه غذا است، زیرا می توانید به راحتی وعده های بزرگ را درست کنید.

من دوست دارم سوپ هایی درست کنم که فقط به یک قابلمه نیاز دارند زیرا این به معنای زمان کمتری برای تمیز کردن است. من سوپ هایم را روی اجاق گاز درست می کنم، اما برای صرفه جویی در وقت می توانید هر یک از دستور العمل های زیر را در یک قابلمه فوری درست کنید.

کری Curry

کاری یک انتخاب هوشمندانه برای یک شام سریع و پر است زیرا همه کاره، آسان برای تهیه و خانواده دوستانه است. به علاوه، خوردن کاری به طور منظم ممکن است با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی، از جمله سطوح بالای تری گلیسیرید و قند خون، به بهبود سلامت شما کمک کند.

من دوست دارم یک نخود و کاری سیب زمینی شیرین را در ماه های زمستان هم بزنم و آن را روی برنج یا کینوآ سرو کنم. بسیاری از دستور العمل های کاری 30 دقیقه یا کمتر طول می کشد تا آماده شوند.

برگر

همبرگرها انتخابی عالی برای خانواده ها هستند، زیرا تهیه آن ها ساده است و مطمئناً حتی ذائقه های چشایی را نیز راضی می کند. حتی اگر همبرگر گوشت گاو یک انتخاب محبوب است، شما می توانید همبرگر را تقریباً از هر منبع پروتئینی مانند مرغ چرخ کرده، ماهی قزل آلا، ماهی تن و عدس درست کنید.

شوهرم یک برگر مرغ خوشمزه درست می کند و من دوست دارم آن را با سالاد بزرگ و سیب زمینی سرخ شده سرو کنم. می‌توانید برگرهایتان را روی یک نان غلات کامل، در بسته‌بندی کاهو یا روی یک بستر سبزی سرو کنید تا مطابق با نیازهای غذایی‌تان باشد.

مرغ کامل سوخاری

حتی اگر تفت دادن یک مرغ کامل ممکن است کمی طول بکشد، ساده تر از این نمی تواند باشد. این راهنما را در مورد نحوه برشته کردن مرغ کامل بررسی کنید. وقتی مرغ‌های کامل را تفت می‌دهم، کف ماهیتابه را با تکه‌های سیب‌زمینی، پیاز و تکه‌های هویج پر می‌کنم تا سبزیجات همراه با مرغ بپزند.

وقتی مرغ شما برشته شد، قبل از حکاکی کردن، اجازه دهید 15 دقیقه استراحت کند. می توانید از این زمان برای تهیه یک سالاد سریع استفاده کنید.

غذاهای ورقه ای

اگر طرفدار تمیز کردن ظروف نیستید، این ایده برای شما مناسب است. در اکثر دستور العمل ها باید از چندین قابلمه، تابه و کاسه استفاده کنید. با این حال، وعده های غذایی ورقه ای به شما این امکان را می دهد که همه مواد خود را روی یک تابه برای پختن انباشته کنید، که باعث صرفه جویی در وقت شما در آشپزخانه می شود.

سالاد

یک سالاد بزرگ و سیر کننده یکی از شام های مورد علاقه من است، به خصوص زمانی که حوصله صرف زمان برای یک وعده غذایی را ندارم. مشکل بیشتر سالادها این است که به خوبی ترکیب نمی شوند و تنها مدت کوتاهی پس از اتمام وعده غذایی خود دوباره احساس گرسنگی می کنید. نکته کلیدی برای تهیه یک سالاد شام مقوی این است که مطمئن شوید مقدار زیادی پروتئین، چربی های سالم و فیبر داشته باشید.

با پایه سبزیجات مورد علاقه خود مانند اسفناج، سبزی مخلوط، آروگولا، کلم پیچ یا روما شروع کنید. چند سبزی دیگر مانند فلفل، خیار، هویج، کلم بروکلی یا پیاز قرمز را به سبزیجات خود اضافه کنید تا محتوای فیبر آن افزایش یابد. سپس یک منبع پروتئین مانند مرغ کبابی، میگو، ماهی قزل آلا یا تخم مرغ آب پز را انتخاب کنید. افزودن یک منبع کربوهیدرات غنی از فیبر، مانند لوبیا یا سیب زمینی شیرین بو داده، ضریب سیری را حتی بیشتر می کند.

برای ایجاد بافتی ترد، دانه های آفتابگردان برشته یا کدو تنبل را با یک سس سالم مانند روغن زیتون و سرکه بالزامیک بریزید، یا این دستور العمل را برای سس الهه سبز خانگی دنبال کنید.

در انتها

تهیه یک شام سالم و رضایت بخش نیازی به دستور العمل های پیچیده و ساعت ها در آشپزخانه ندارد. دستور العمل های ذکر شده در بالا نه تنها مغذی هستند، بلکه تهیه آنها نیز ساده است. دفعه بعد که در زمان شام یک جای خالی می کشید یکی از دستور العمل های بالا را امتحان کنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا و کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...