وبلاگ

فواید سلامتی ماهی سالمون

فواید سلامتی ماهی سالمون : ماهی سالمون یکی از مغذی ترین غذاهای روی کره زمین است. این ماهی چرب محبوب نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه ممکن است برخی از عوامل خطر را برای چندین بیماری کاهش دهد. علاوه بر این، خوشمزه، همه کاره و در دسترس است. این مقاله برخی از فواید کلیدی ماهی سالمون را به همراه چند راه آسان برای افزودن آن به رژیم غذایی شما بررسی خواهد کرد.

حقایق تغذیه ای ماهی سالمون

ارزش غذایی ماهی قزل آلا می تواند در بین انواع مختلف کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، ماهی قزل آلا پرورشی حاوی چربی‌ها و کالری‌های سالم‌تری است، در حالی که ماهی آزاد صید شده وحشی مقداری پروتئین بالاتری دارد. با این حال، هر دو نوع منابع عالی بسیاری از مواد مغذی کلیدی، از جمله سلنیوم، فسفر، و ویتامین‌های B هستند.

فواید سلامتی ماهی سالمون

فواید سالمون برای سلامتی

سرشار از اسیدهای چرب امگا 3

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. یک بخش 3.5 اونس (100 گرم) ماهی آزاد پرورشی دارای 2.3 گرم اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند است، در حالی که همان بخش ماهی آزاد وحشی حاوی 2.2 گرم است.

برخلاف بسیاری از چربی‌های دیگر، چربی‌های امگا 3 «ضروری» در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که شما باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید زیرا بدن شما نمی‌تواند آنها را ایجاد کند. به طور کلی، اکثر سازمان های بهداشتی توصیه می کنند که بزرگسالان سالم حداقل 250 تا 1000 میلی گرم EPA و DHA ترکیبی در روز دریافت کنند. EPA و DHA با چندین فواید سلامتی چشمگیر مانند کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملکرد سلول‌هایی که شریان‌های شما را پوشانده‌اند، اعتبار دارند.

یک بررسی از 22 مطالعه نشان داد که استفاده مداوم از مکمل های EPA و DHA می تواند به طور قابل توجهی عملکرد شریان ها را بهبود بخشد، به ویژه در افرادی که سیگار می کشند، اضافه وزن دارند یا سطح کلسترول بالا یا سندرم متابولیک دارند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که دریافت این چربی‌های امگا 3 از ماهی، سطوح بدن شما را حتی موثرتر از مکمل‌سازی با کپسول‌های روغن ماهی افزایش می‌دهد. در مورد میزان مصرف ماهی، مصرف حداقل دو وعده ماهی سالمون در هفته می تواند به شما در تامین نیازهای اسید چرب امگا 3 کمک کند.

منبع عالی پروتئین

ماهی سالمون سرشار از پروتئین با کیفیت بالا است. مانند چربی های امگا 3، پروتئین نیز یک ماده مغذی ضروری است که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

پروتئین تعدادی نقش مهم در بدن شما ایفا می کند، از جمله کمک به بهبودی پس از آسیب، محافظت از سلامت استخوان، و حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن و با افزایش سن. تحقیقات اخیر نشان داده است که برای سلامتی مطلوب، هر وعده غذایی باید حداقل 20 تا 30 گرم پروتئین با کیفیت بالا ارائه کند. برای مرجع، یک وعده 3.5 اونس (100 گرم) ماهی سالمون حاوی 22 تا 25 گرم پروتئین است.

سرشار از ویتامین B

ماهی سالمون منبع عالی ویتامین های گروه B است.

در زیر محتوای ویتامین B در 3.5 اونس (100 گرم) ماهی قزل آلا وحشی آمده است:

  • ویتامین B12: بیش از 100٪ DV
  • نیاسین: 63 درصد از DV
  • ویتامین B6: 56 درصد از DV
  • ریبوفلاوین: 38 درصد DV
  • اسید پانتوتنیک: 38٪ از DV
  • تیامین: 23 درصد از DV
  • اسید فولیک: 7 درصد DV

این ویتامین ها در چندین فرآیند مهم در بدن شما نقش دارند، از جمله تبدیل غذایی که می خورید به انرژی، ایجاد و ترمیم DNA، و کاهش التهاب مزمن که می تواند منجر به بیماری شود.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که تمام ویتامین‌های B با هم برای حفظ عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی شما کار می‌کنند.

منبع خوب پتاسیم

ماهی سالمون سرشار از پتاسیم است. این امر به ویژه در مورد ماهی قزل آلا وحشی صادق است، که 13٪ از DV را در هر 3.5 اونس (100 گرم) فراهم می کند، در مقابل 8٪ برای ماهی آزاد پرورشی.

در واقع، ماهی قزل آلا وحشی حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به مقدار معادل موز است که فقط 9 درصد از DV را تامین می کند. پتاسیم به مدیریت فشار خون شما کمک می کند و همچنین ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد. یک بررسی نشان داد که مکمل پتاسیم به طور قابل توجهی سطح فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می دهد، به خصوص برای کسانی که مقادیر زیادی سدیم مصرف می کنند. پتاسیم همچنین با سدیم برای کمک به تنظیم تعادل مایعات و کاهش فشار خون با جلوگیری از احتباس آب اضافی کار می کند.

مملو از سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی است که در خاک و برخی غذاها از جمله ماهی قزل آلا یافت می شود. این ماده معدنی کمیاب در نظر گرفته می شود، به این معنی که بدن شما فقط به مقدار کمی نیاز دارد. با این وجود، دریافت سلنیوم کافی در رژیم غذایی مهم است. مطالعات نشان داده اند که سلنیوم به محافظت از سلامت استخوان ها کمک می کند، آنتی بادی های تیروئید را در افراد مبتلا به بیماری خودایمنی تیروئید کاهش می دهد و ممکن است به طور بالقوه خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...