وبلاگ

توصیه های تغذیه در مقابل مدهای رسانه های اجتماعی

توصیه های تغذیه در مقابل مدهای رسانه های اجتماعی : تغذیه تقریباً در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی به موضوع داغ بحث تبدیل شده است. در واقع، این روزها تقریباً غیرممکن به نظر می رسد که هیچ رسانه اجتماعی را بدون دیدن محتوای حمایت شده از اینفلوانسرها که مکمل های جدید، برنامه غذایی یا رژیم تمرینی را تبلیغ می کنند، باز کنید که اغلب آنقدر خوب به نظر می رسد که درست باشد.

اگرچه تمایز قائل شدن بین حقایق و «اخبار جعلی» قطعاً دشوار است، اما دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کرد می‌تواند کار را بسیار آسان‌تر کند. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به خطرات برخی مدهای رایج رسانه‌های اجتماعی و چند قدمی که می‌توانید برای از بین بردن توصیه‌های بد بردارید، خواهد داشت.

«توصیه‌های» تغذیه در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است

در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد رژیم غذایی و تغذیه در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است. از مکمل‌ها و رژیم‌های غذایی جدید گرفته تا پاک‌سازی‌ها، دستور العمل‌ها، روتین‌های تمرینی، و ویدیوهای «آنچه در یک روز می‌خورم»، تمرکز بیشتری بر روی غذا، سلامتی و تغذیه بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

توصیه های تغذیه در مقابل مدهای رسانه های اجتماعی

با این حال، به نظر می‌رسد که بسیاری از این محتوا از سوی افرادی می‌آید که ممکن است کاملاً واجد شرایط ارائه توصیه‌های تغذیه نباشند، از جمله افراد مشهور و اینفلوئنسرهای آنلاین. یک مطالعه حدود 1.2 میلیون توییت را در یک دوره 16 ماهه تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که گفتمان در مورد رژیم غذایی و تغذیه عمدتاً توسط متخصصان غیر بهداشتی تسلط داشت. مطالعه دیگری که در کنگره اروپا در مورد چاقی ارائه شد، نشان داد که تنها یکی از 9 تأثیرگذار کاهش وزن محبوب در بریتانیا، توصیه های تغذیه ای قابل اعتماد و معتبری را ارائه کرده است.

اگرچه این ممکن است هشدار دهنده به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که همه اطلاعات موجود در اینترنت مضر نیستند و منابع معتبر مختلفی می توانند توصیه های دقیق و مبتنی بر شواهد را برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت خود ارائه دهند. با این حال، تعیین اینکه کدام منابع قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه چیزی باشید و از چه چیزی اجتناب کنید.

خطرات توصیه های تغذیه در مقابل مدهای رسانه های اجتماعی

اگرچه ممکن است برخی از داستان‌ها، پست‌ها یا ویدئوها به اندازه کافی بی‌گناه به نظر برسند، اما بسیاری از رژیم‌های غذایی و مکمل‌های غذایی که در رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند می‌توانند عواقب جدی داشته باشند.

به عنوان مثال، مقامات سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) اخیراً از اینستاگرام خواسته‌اند تا حساب‌های تبلیغ و فروش Apetamin را که یک محرک اشتها است که اغلب توسط تأثیرگذاران به دلیل توانایی آن در افزایش منحنی‌ها تبلیغ می‌شود، سرکوب کند.

به گفته NHS، هیچ اقدامی علیه ده‌ها حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی که به‌طور غیرقانونی این دارو را می‌فروشند، صورت نگرفته است، که توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده و با عوارض جانبی شدید بسیاری از جمله سمیت کبد مرتبط است.

اینفلوئنسرهای آنلاین همچنین اغلب «چای سم‌زدایی» را تبلیغ می‌کنند، که به ادعای آنها می‌تواند به افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی یا حذف سموم مضر از بدن شما کمک کند. در سال 2020، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شکایتی را با یک بازاریاب چای «سم‌زدایی» مطرح کرد و اظهار داشت که این شرکت ادعاهای سلامتی مختلفی را ارائه کرده است که شواهدی تأیید نشده است، مانند اینکه بسته سم‌زدایی آنها می‌تواند به مبارزه با سرطان یا باز کردن رگ‌ها کمک کند.

علاوه بر این، FTC نامه های هشدار دهنده ای به 10 تأثیرگذار ارسال کرد که به اندازه کافی فاش نکردند که برای تبلیغ محصول به آنها پول پرداخت می شود. این نوع محصولات علاوه بر ادعاهای سلامت غیر واقعی، می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و حتی ممکن است خطرناک باشند. به عنوان مثال، یک گزارش موردی، درمان یک زن 51 ساله را شرح داد که پس از استفاده از یک محصول چای سم‌زدایی بدون نسخه، هیپوناترمی شدید – سطوح پایین سدیم در خون – را تجربه کرد. به طور مشابه، یک زن 60 ساله نارسایی حاد کبدی – به علاوه طیف وسیعی از علائم مانند یرقان، ضعف، و بدتر شدن وضعیت ذهنی – را پس از نوشیدن یک چای “سم زدایی” سه بار در روز به مدت 2 هفته تجربه کرد. رژیم‌های غذایی محدود می‌توانند اختلالات غذا خوردن و چالش‌های سلامت روان را افزایش دهند. علاوه بر مکمل‌ها، رژیم‌های غذایی محدودکننده و پاک‌کننده‌ها به شدت در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ شده‌اند.

این برنامه‌ها نه تنها می‌توانند خطر کمبودهای تغذیه‌ای و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهند، بلکه ممکن است بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارند و در عین حال رابطه ناسالم با غذا را تقویت کنند. در واقع، محتوای بسیاری از سازندگان محبوب، اختلالات خوردن، رژیم‌های غذایی خطرناک و سایر عادات ناسالم مانند روزه‌داری طولانی‌مدت، مصرف مکمل‌های مشکوک یا اتخاذ رژیم‌های ورزشی شدید را به منظور کاهش وزن سریع برای یک رویداد جذاب نشان می‌دهد. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه سرو غذای گرم سازمانی، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...