وبلاگ

مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب

مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب: تغذیه برای سلامتی مهم است. یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی به اندام هایی مانند قلب و کبد شما شود.

اما آنچه می خورید بر اندام دیگری نیز تأثیر می گذارد – پوست شما. همانطور که دانشمندان در مورد رژیم غذایی و بدن بیشتر می آموزند، به طور فزاینده ای مشخص می شود که آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و پیری پوست شما تأثیر بگذارد.

در مقاله مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب، چند مورد از بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست را بررسی می کنیم.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی، غذاهای عالی برای داشتن پوستی سالم هستند. آنها منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند. اسیدهای چرب امگا 3 برای کمک به ضخیم، انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست ضروری هستند. در واقع، کمبود اسید چرب امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود. چربی های امگا 3 موجود در ماهی التهاب را کاهش می دهد که می تواند باعث قرمزی و آکنه شود. آنها حتی می توانند پوست شما را نسبت به اشعه های مضر UV خورشید کمتر حساس کنند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مکمل‌های روغن ماهی ممکن است به مبارزه با بیماری‌های التهابی و خودایمنی که بر پوست شما تأثیر می‌گذارند، مانند پسوریازیس و لوپوس کمک کند.

مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب

سلامت کلی پوست

مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب و تولید سلول های پوستی جدید

کمبود روی می تواند منجر به التهاب پوست، ضایعات و تاخیر در بهبود زخم شود

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. این چربی ها به بسیاری از عملکردها در بدن شما از جمله سلامت پوست شما کمک می کنند. دریافت کافی از این چربی ها برای کمک به انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست ضروری است. یک مطالعه شامل بیش از 700 زن نشان داد که مصرف زیاد چربی کل – به ویژه انواع چربی های سالم موجود در آووکادو – با پوستی انعطاف پذیرتر و فنری مرتبط است.

شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید کمک کند. آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست شما می تواند باعث چین و چروک و سایر علائم پیری شود. آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های اکسیداتیو کمک می کند. اکثر آمریکایی ها ویتامین E کافی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند.

جالب توجه است که به نظر می رسد ویتامین E در ترکیب با ویتامین C موثرتر باشد. ویتامین C نیز برای سلامت پوست ضروری است. پوست شما برای ایجاد کلاژن به آن نیاز دارد، که پروتئین ساختاری اصلی است که پوست شما را قوی و سالم نگه می دارد. کمبود ویتامین C این روزها نادر است، اما علائم رایج شامل پوست خشک، زبر و پوسته پوسته است که به راحتی کبود می شود.

بتاکاروتن یک ماده مغذی است که در گیاهان یافت می شود. به عنوان پروویتامین A عمل می کند، به این معنی که می تواند در بدن شما به ویتامین A تبدیل شود. بتاکاروتن در پرتقال و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و سیب زمینی شیرین یافت می شود. سیب زمینی شیرین یک منبع عالی است – یک وعده 1/2 فنجان (100 گرم) سیب زمینی شیرین پخته شده حاوی بتا کاروتن کافی برای تامین بیش از شش برابر ویتامین A است.

فلفل دلمه ای قرمز یا زرد

مانند سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای منبع عالی بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. یک فنجان (149 گرم) فلفل دلمه ای قرمز خرد شده معادل 156 درصد DV برای ویتامین A است. آنها همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین C هستند. این ویتامین برای ایجاد پروتئین کلاژن لازم است که پوست را محکم و قوی نگه می دارد. یک فنجان (149 گرم) فلفل دلمه ای 211 درصد از DV را برای ویتامین C فراهم می کند. یک مطالعه مشاهده ای بزرگ که شامل زنان بود، خوردن مقدار زیادی ویتامین C را با کاهش خطر چین و چروک و خشکی پوست با افزایش سن مرتبط دانست.

کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای سلامت پوست است، از جمله روی، ویتامین A و ویتامین C. همچنین حاوی لوتئین است، یک کاروتنوئید که مانند بتا کاروتن عمل می کند. لوتئین به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند باعث خشکی و چروک شدن پوست شما شود.

اما گل‌های بروکلی دارای ترکیب خاصی به نام سولفورافان هستند که دارای مزایای بالقوه چشمگیری است. حتی ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد، از جمله بر روی برخی از انواع سرطان پوست.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C است و حاوی تمام کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است. بتا کاروتن، لوتئین و لیکوپن نشان داده شده است که از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کنند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از چین و چروک کمک کنند. از آنجایی که گوجه فرنگی سرشار از کاروتنوئید است، یک غذای عالی برای حفظ سلامت پوست است. غذاهای غنی از کاروتنوئید مانند گوجه فرنگی را با یک منبع چربی مانند پنیر یا روغن زیتون در نظر بگیرید. چربی جذب کاروتنوئیدها را افزایش می دهد.

سویا

سویا حاوی ایزوفلاون ها است، دسته ای از ترکیبات گیاهی که می توانند استروژن را در بدن شما تقلید کرده یا مسدود کنند. ایزوفلاون ها ممکن است برای چندین قسمت بدن شما از جمله پوست شما مفید باشند. یک مطالعه کوچک شامل زنان میانسال نشان داد که خوردن ایزوفلاون های سویا هر روز به مدت 8 تا 12 هفته باعث کاهش چین و چروک های ظریف و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. در زنان یائسه، سویا همچنین ممکن است خشکی پوست را بهبود بخشد و کلاژن را افزایش دهد، که به صاف و قوی نگه داشتن پوست شما کمک می کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه سرو غذای گرم سازمانی، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...