وبلاگ

فواید هلو برای سلامتی

فواید هلو برای سلامتی : هلو باعث بهبودی می شود فریب اندازه کوچک و پوست لطیف هلو را نخورید. فقط یک هلو متوسط حدود 11 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه را دارد. این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا زخم ها را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد. همچنین به خلاص شدن از شر “رادیکال های آزاد” کمک می کند – مواد شیمیایی که با سرطان مرتبط هستند زیرا می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

به بینایی خود کمک کنید

آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن به هلو رنگ نارنجی طلایی می دهد. وقتی آن را می خورید، بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند که کلیدی برای بینایی سالم است. همچنین کمک می‌کند تا سایر قسمت‌های بدن، مانند سیستم ایمنی بدن، همانطور که باید کار کنند.

هضم را به آرامی اجرا کنید

یک هلو متوسط می تواند 6 تا 9 درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن را به شما بدهد. غذاهای پر فیبر می توانند از شما در برابر مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ محافظت کنند. اما فوایدی که ممکن است بیشتر متوجه شوید در حمام اتفاق می افتد: دریافت فیبر کافی می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.

به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید

هلو با کمتر از 60 کالری، چربی اشباع شده، کلسترول یا سدیم ندارد. و بیش از 85 درصد هلو را آب تشکیل می دهد. به علاوه، غذاهای سرشار از فیبر سیر کننده تر هستند. وقتی آنها را می خورید، مدت بیشتری طول می کشد تا دوباره احساس گرسنگی کنید.

ویتامین E خود را دریافت کنید

مغزها و دانه ها شناخته شده ترین منابع ویتامین E هستند، اما هلو نیز با آن رسیده است. این آنتی اکسیدان برای بسیاری از سلول های بدن شما مهم است. همچنین سیستم ایمنی شما را سالم نگه می دارد و به گشاد شدن رگ های خونی برای جلوگیری از لخته شدن خون در داخل کمک می کند.

استخوان های خود را سالم نگه دارید

فواید هلو برای سلامتی

پتاسیم می تواند به تعادل اثرات رژیم غذایی سرشار از نمک کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد، همراه با احتمال سنگ کلیه و از دست دادن استخوان. شما روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارید و دریافت آن از طریق غذا بسیار بهتر از مکمل است. یک هلو کوچک 247 میلی گرم پتاسیم دارد و یک هلو متوسط می تواند تا 285 میلی گرم پتاسیم به شما بدهد.

راحت باش

اگر مشکل معده دارید، یک میان وعده هلو کنسرو شده ممکن است ایده خوبی باشد. آنها بافت نرمی دارند، فیبر کمتری نسبت به میوه های تازه دارند و به راحتی هضم می شوند. به عنوان بخشی از آنچه “رژیم غذایی نرم دستگاه گوارش” نامیده می شود، کنسرو هلو می تواند به تسکین ناراحتی معده و کاهش اسهال و گاز کمک کند.

به شما چیزی برای لبخند زدن بدهد

هلو همانطور که شیرین است، ممکن است به سلامت دندان‌های شما کمک کند زیرا فلوراید دارد. این ماده معدنی که در خمیر دندان یافت می شود در برخی غذاها از جمله هلو نیز وجود دارد. این به خلاص شدن از شر میکروب های دهان شما که می توانند باعث ایجاد حفره شوند کمک می کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...