وبلاگ

طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی : با استفاده از دستور العمل ما، شکلات نان خود را درست کنید، سپس کروسانت های خانگی، بریوش، بیگنت، تارت تاتن و دستور العمل های شیرینی دیگر را بررسی کنید.

Pain au chocolat با استفاده از خمیر ورقه شده و لمینت شده درست می شود. این بدان معناست که خمیر با مخمر فعال می شود تا خمیر را ایجاد کند، اما همچنین با لایه هایی از کره غنی شده است که هوا را در طول فرآیند پخت به دام می اندازد و شبکه کلاسیک رشته های گلوتن و بافت سبک و کره ای را که در کروسان ها می بینید ایجاد می کند. این دستور غذا از یک روش کلاسیک پیروی می کند و نتیجه نهایی قابل اعتمادی غنی و واضح ایجاد می کند. وسوسه نشوید که از سرد شدن بین رول ها و چین ها صرف نظر کنید، در غیر این صورت ممکن است با شیرینی های چرب و کثیف مواجه شوید. به ما اعتماد کنید، آنها ارزش صبر کردن را دارند!

طرز تهیه یک شکلات نان عالی: نکات آشپز

شما می‌خواهید کره و خمیر شما یکسان باشد – اگر کره خیلی سفت باشد، لایه‌های لمینیت را می‌شکند و بالا آمدن بدی ایجاد می‌کند. اگر کره خیلی نرم باشد، خمیر چرب و ناهموار می شود. اگر کره خمیر را شکست، آن را به آرامی با کمی آرد آغشته کنید تا به لایه های لمینت آسیب نرساند.
اگر خمیر هنگام رول کردن به شکل مستطیل ناهموار در آمد، لبه های آن را کوتاه کنید تا صاف شود. هر گونه بریدگی را ذخیره کنید و به شکل مارپیچ بپیچید. آنها را سرد کنید، لعاب دهید و با شکلات نان بپزید تا خوراکی های خوشمزه ای به اندازه لقمه داشته باشید.
می‌توانید این‌ها را تا پایان مرحله ششم درست کنید، سپس شکلات نان یا شکلات شکل‌دار را در ظرف دربسته به مدت سه ماه فریز کنید. وقتی آماده پختید، از مرحله هفت ادامه دهید و ابتدا در یخچال یخ‌زدایی کنید
نحوه نگهداری شکلات نان یا شکلات: پس از خنک شدن کامل، تا پنج روز در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

طرز سرو نان و شکلات: بهتر است در روزی که درست می شود مصرف شود، اما باقی مانده آن را می توان در فر با دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت 5 دقیقه گرم کرد تا کمی ترد شود.

مواد تشکیل دهنده

  • 500 گرم آرد سفید قوی، به علاوه برای گردگیری
  • شکر کپسول 50 گرم
  • 1 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب
  • کیسه 7 گرمی مخمر خشک سریع الاثر
  • 300 میلی لیتر شیر کامل
  • روغن خنثی، برای کاسه
  • 280 گرم کره بدون نمک، به قطعات 1 سانتی متری بریده شده است
  • 24 عدد چوب شکلات
  • 1 عدد زرده تخم مرغ آزاد
  • ½ قاشق غذاخوری خامه یا شیر دوبل

طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی

مرحله 1

آرد، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ با همزن بزنید تا یکدست شود. مخمر و شیر را با هم ترکیب کنید. در مرکز مواد خشک یک چاه ایجاد کنید و مخلوط شیر را داخل آن بریزید. با استفاده از یک فنجان محکم، مخلوط را هم بزنید، تا کنید و کمی در کاسه ورز دهید تا خمیر نسبتا یکدستی ایجاد شود و تمام آرد را داخل آن بکشید. فرقی نمی‌کند در این مرحله کمی خشن باشد – مهم‌تر این است که روی گلوتن بیش از حد کار نکنید، که بعداً پخش آن را دشوار می‌کند. به شکل توپ در آورید و در یک ظرف درب بزرگ با کمی روغن قرار دهید. به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا مخمر فعال شود، قبل از سرد شدن حداقل به مدت 4 ساعت یا در حالت ایده آل یک شب.

مرحله 2

در همین حین، برش های کره را به شکل مربع در مرکز یک ورقه بزرگ کاغذ پخت بچینید. کاغذ را روی کره تا کنید تا کاملاً محفظه شود، سپس به آرامی با وردنه ضربه بزنید تا انعطاف پذیرتر شود و آن را به شکل یک مربع صاف و با لبه تیز به طول 18 سانتی متر در آورید. داخل کاغذ بپیچید و در کنار خمیر به مدت حداقل 4 ساعت یا ایده آل یک شب در یخچال قرار دهید.

مرحله 3

روز بعد کره و خمیر را از یخچال خارج کنید. خمیر را روی سطح کار کمی آرد پاشی شده قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی دندانه دار، یک ضربدر وسط خمیر را برش دهید، از نیمه عبور کرده و چهار قسمت ایجاد کنید. به آرامی هر ربع را به سمت بالا و بیرون بکشید و از مرکز دور کنید، و به شکل دریچه هایی به ضخامت تقریبی 5 میلی متر بغلتانید و یک شکل متقاطع با ضخامت یکنواخت با مرکز مربع 18 تا 20 سانتی متر ایجاد کنید. کره را باز کنید و آن را در مرکز صلیب قرار دهید، سپس آن را روی فلپ ها تا کنید تا کاملا محصور شود و در حین حرکت، آرد اضافی را از آن پاک کنید. اکنون باید مربعی به اندازه 20 سانتی متر داشته باشید. از یک وردنه برای ایجاد برآمدگی های کوچک در طول خمیر استفاده کنید، سپس به آرامی با حرکات کوتاه و تیز رول کنید تا یک مستطیل صاف و تیز به ابعاد 40 در 70 سانتی متر ایجاد کنید. هدف این است که کره داخل خمیر به طور مساوی نازک شود، نه اینکه آن را به یک انتها فشار دهید. این یک لمینیت یکنواخت ایجاد می کند.

مرحله 4

آرد اضافی را با قلم مو جدا کنید (این مهم است، زیرا از چسبیدن لایه ها جلوگیری می کند)، سپس کوتاه ترین لبه خمیر را (دورتر از شما) به مرکز تا بزنید. لبه پایین را به سمت بالا تا کنید تا به چین اولیه خود در وسط برسد تا این دو به هم برسند اما روی هم قرار نگیرند. در نهایت، لبه کوتاهی که به شما نزدیک است را تا کنید تا خمیر شبیه یک کتاب مستطیل شکل در بسته شود. لبه های فر را به آرامی با استفاده از وردنه به سمت پایین فشار دهید، سپس در کاغذ مخصوص فر بپیچید، به سینی فر منتقل کنید و بسته به گرمای آشپزخانه شما به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت سرد کنید (می خواهید خمیر خنک و سفت شود، اما سخت نیست).

مرحله 5

خمیر را روی سطح کار کمی آردپاشی شده به طوری که درز آن به سمت راست باشد قرار دهید. خمیر را مانند قبل باز کنید و این بار به شکل مستطیل 30 در 60 سانتی متر باز کنید. مرحله چهار را تکرار کنید تا در مجموع سه رول و تا کردن را کامل کنید و بین هر کدام 30 دقیقه تا 1 ساعت سرد کنید. اگر خمیر سخت است تا غلت بخورد و به عقب برگردد، آن را برای مدت بیشتری سرد کنید تا گلوتن آرام شود. نباید هیچ رگه‌ای از کره در رول نهایی روی خمیر نمایان باشد و تا بزنید.

مرحله 6

پس از خنک شدن نهایی و سومین فرآیند وردنه کردن و تا کردن، خمیر را به شکل مستطیل 25 در 60 سانتی‌متر به ضخامت تقریباً 3-5 میلی‌متر باز کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز در یک حرکت رو به پایین، لبه های خمیر را صاف کنید و یک مستطیل به ابعاد 24 در 58 سانتی متر ایجاد کنید. به 12 مستطیل 8 در 14 سانتی متر برش دهید، مراقب باشید که چاقو را از داخل خمیر نکشید – این به لایه های لمینیت آسیب می رساند. هر بار با یک مستطیل خمیر کار کنید، آرد اضافی را پاک کنید و یک باتوم شکلاتی را در یک سر قرار دهید. خمیر را روی باتوم بغلتانید، سپس یک باتوم دیگر اضافه کنید و مانند رول سوئیسی گرد کنید. سمت درز را روی یک سینی فر که با کاغذ پخت پوشانده شده است بچینید (شاید لازم باشد از دو سینی استفاده کنید)، سپس با مستطیل های باقیمانده این کار را تکرار کنید و بین هر کدام 5 سانتی متر فاصله بگذارید. اگر درزها شروع به باز شدن کردند، به آرامی با کمی آب مسواک بزنید تا در کنار هم بمانند. حداقل 2 ساعت یا در حالت ایده آل یک شبه خنک کنید.

مرحله 7

وقتی آماده پختید، شکلات دردناک را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت تقریبی 2 ساعت تا 2 ساعت و 30 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا زمانی که سینی را تکان می دهید شروع به پف کردن کند و لرزش ملایمی داشته باشد. زرده تخم مرغ، خامه دوبل یا شیر و کمی نمک دریا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی شیرینی ها بمالید. به مدت 20 دقیقه سرد کنید تا شکل را تنظیم کنید.

مرحله 8

فر را با دمای 230 درجه سانتیگراد/210 درجه سانتیگراد فن/گاز 8 گرم کنید. در طبقه وسط فر به مدت 10 دقیقه بپزید، سپس دما را به 190 درجه سانتیگراد/170 درجه سانتیگراد فن/گاز 5 کاهش دهید و 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که طلایی و طلایی شود. احساس سبکی می کنند اگر شروع به تیره شدن زیاد کردند با فویل بپوشانید. روی توری سیمی خنک کنید تا گرم شود، سپس سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...