وبلاگ

طرز تهیه باگت (نان فرانسوی)

طرز تهیه باگت (نان فرانسوی) : دستور پخت باگت عالی ما را امتحان کنید، سپس نان سفید آسان، نان چاودار، نان ببر و سیاباتا را بررسی کنید. یا برای یک غذای جانبی کلاسیک، نان سیر ما را امتحان کنید. برای پخت دیگری به سبک فرانسوی، دستور پخت پیسالادیر را امتحان کنید.

چهار مرحله آسان برای کامل کردن نان باگت:

  • کلید ترد بودن: ساختن یک استخر یک شبه ممکن است دردسر اضافی به نظر برسد، اما، به ما اعتماد کنید، این راز یک پوسته نازک، ترد و پف دار و سبک است.
  • خمیر را بکشید: گاهی اوقات کشش و تا کردن خمیر به تقویت استحکام کمک می کند و حباب ها را به طور مساوی پخش می کند.
  • صبور باشید: سعی کنید صبر کنید تا باگت ها فقط گرم شوند، سپس آن را باز کنید و با کره نمک بمالید.
  • بخار گرفتن: بخار ایجاد شده توسط آب در سینی فر از تشکیل سریع پوسته جلوگیری می کند، بنابراین خمیر سبک و هوای داخل آن باقی می ماند.

دستور پخت باگت

عناصر

  • 150 گرم آرد نژاد سفید قوی
  • ⅛ قاشق چایخوری یا یک خمیر مایه خشک سریع الاثر

خمیر

  • 500 گرم آرد نان سفید قوی، به علاوه برای گردگیری
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر، به اضافه مقدار اضافی برای کاسه
  • ½ قاشق چایخوری مخمر خشک سریع الاثر

طرز تهیه باگت (نان فرانسوی)

مرحله 1

شب قبل از درست کردن نان باگت، پولیش را درست کنید. آرد و مخمر را با 175 میلی لیتر آب ولرم با هم مخلوط کنید. با یک حوله چای تمیز بپوشانید و بگذارید یک شب بماند – مخلوط تا صبح باید بسیار حبابدار شود.

مرحله 2

روز بعد خمیر را درست کنید. پودر، آرد، روغن زیتون، مخمر، 2 قاشق غذاخوری نمک دریایی ریز و 225 میلی‌لیتر آب ولرم را با قلاب خمیر در مخلوط کن بریزید. به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که خمیر یکدست و یکدست شود، با حرارت کم مخلوط کنید. روش دیگر، از دست های تمیز و مرطوب برای کشش استفاده کنید، خمیر را بکشید و به مدت 10 دقیقه روی سطح کار آردپاشی شده ورز دهید تا زمانی که یک تکه کشدار داشته باشید.

طرز تهیه باگت (نان فرانسوی)

مرحله 3

خمیر را در یک کاسه کمی روغنی بریزید، با یک حوله چای تمیز بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت ثابت شود، در 2 ساعت اول هر 30 دقیقه آن را کشیده و تا کنید – به آرامی یک طرف خمیر را با دست خیس بالا بکشید. آن را روی بقیه تا کنید. کاسه را 90 درجه بچرخانید و سه بار تکرار کنید. زمانی آماده است که واقعا حبابی باشد و اندازه آن تقریباً دو برابر شده باشد.

مرحله 4

خمیر را روی سطح کار بریزید و به شش قسمت یکدست برش دهید. روی هر تکه را کمی آرد پاشی کنید و به صورت گردهای محکم در آورید. روی هر دور را به مقدار زیاد آرد پاشی کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

مرحله 5

یک یا دو حوله چای تمیز بزرگ را با سخاوت آرد پاشی کنید (اگر نان باگت شما بزرگ است ممکن است لازم باشد از دو عدد استفاده کنید) و روی یک ورقه پخت قرار دهید. از یک سوهان خمیر یا چاقو برای چرخاندن دور خمیر استفاده کنید تا قسمت آردپاشی شده روی سطح کار قرار گیرد. یک سوم پایینی خمیر را تا وسط تا کنید، سپس یک سوم بالا را به سمت پایین تا کنید تا یک شکل بیضی/مستطیل درشت داشته باشید. از دستان خود استفاده کنید تا بیضی را به آرامی به شکل باگت به طول تقریباً 15 تا 18 سانتی متر بچرخانید. لبه حوله چای را چین کنید و نان باگت را در کنار آن، از سمت درز به سمت بالا قرار دهید. حوله چای را دوباره در طرف دیگر نان باگت فشار دهید تا از هر دو طرف حمایت شود. این به باگت کمک می کند شکل خود را حفظ کند. با باقی مانده خمیر در طول حوله ادامه دهید. بگذارید 2 ساعت ثابت شود تا پف کند.

مرحله 6

فر را با دمای 240 درجه سانتیگراد / فن 220 درجه سانتیگراد / گاز 9 به مدت 45 دقیقه با یک پیتزا یا سنگ پخت یا ورقه پخت بزرگ و سنگین در طبقه وسط و یک سینی فر در قفسه پایینی گرم کنید.

مرحله 7

باگت ها را با دقت روی سنگ یا ورقه پخت، به سمت پایین قرار دهید و فضای زیادی در اطراف آنها باقی بگذارید. از یک تیغه، چاقوی تیز یا قیچی برای ایجاد دو یا سه برش مورب در هر گرز استفاده کنید. سنگ یا ورق را دوباره داخل فر بریزید، سپس 500 میلی لیتر آب گرم را در سینی قفسه پایینی بریزید. فوراً در را ببندید. به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمانی که نان باگت ها طلایی رنگ شوند بپزید. روی قفسه های سیمی خنک کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...