وبلاگ

طرز تهیه تارت گلابی

طرز تهیه تارت گلابی : این دستور العمل شگفت انگیز تارت گلابی را درست کنید، سپس دستور العمل های تارت تاتن کلاسیک، تاتن گوجه فرنگی، تارت تاتن موسیر و دسرهای دلپذیرتر را بررسی کنید. به دنبال دستور العمل های گلابی کامل تر هستید؟ کرامبل گلابی آرامش بخش، کیک گلابی، گلابی آب پز و بسیاری دیگر را امتحان کنید. این دسر کلاسیک فرانسوی با گلابی های زیبای رسیده بریتانیایی به کمال می رسد. تارت را برگردانید تا یک سس کارامل تیره، شیرینی ترد و گلابی های نرم در حال ذوب شدن داشته باشید. این مراحل ساده را دنبال کنید تا نسخه عالی ما از دسر را درست کنید.

نکاتی برای تارت گلابی عالی:

نوع میوه

تنوع مناسب گلابی و رسیده بودن آن هنگام تهیه تاتن تارت مهم است، زیرا چیزی مانند گلابی کنفرانسی یا میوه ای که کمتر رسیده باشد بسیار ترد است و هنگام پخت نرم نمی شود. خیلی رسیده است، و خطر ریزش گلابی و تبدیل شدن به پوره در هنگام پخت وجود دارد.

تهیه گلابی

برش دادن لبه های گلابی قبل از پختن به جلوگیری از هرگونه لکه دار شدن هنگام پخت کمک می کند. اگر روی آن باقی بماند، احتمالاً آن لبه‌ها در زیر گرمای شدید کارامل فرو می‌روند. برای اینکه قطعات میوه کاملاً پخته شوند، حتماً آنها را به کارامل اضافه کنید، سپس بپزید و چند دقیقه بچرخانید تا ابتدا کمی نرم شوند – آنها شروع به گرفتن طعم کارامل می کنند و به مرور زمان کاملاً پخته می شوند. آن را به تلنگر می آید.

 

طرز تهیه تارت گلابی

تهیه شیرینی ترد

سوراخ کردن شیرینی به این معنی است که بخار گلابی و کارامل در حال پخت می تواند از زیر آن خارج شود و از خیس شدن آن جلوگیری می کند. همچنین شیرینی کاملاً پخته شده را در سراسر آن خواهید داشت.

جلوگیری از کریستالیزه شدن

کارامل می تواند مشکل ساز باشد. حل کردن شکر در آب برای تهیه شربت، کاراملی پایدارتر از شکر به خودی خود ایجاد می کند. به این ترتیب، با تبخیر آب از شربت، کارامل کمتر متبلور می شود. همچنین باید از هم زدن بیش از حد شربت یا بالا بردن حرارت خیلی زود خودداری کنید – این موارد همچنین می تواند منجر به کریستالی شدن شکر شود و ممکن است کدر شود. اگر به آن مرحله رسید، باید مخلوط را دور بریزید و دوباره شروع کنید. اگر یک برس شیرینی‌پزی ضد حرارت دارید، اگر آن را در آب فرو کنید و لبه‌های تابه را برسید، می‌تواند به شما کمک کند، زیرا در اینجا احتمالاً تبلور شروع می‌شود.

فواید کره

افزودن کره به کارامل ساختار آن را تغییر می دهد تا به سس تبدیل شود. همچنین تلخی کارامل را دور می‌کند و در دمای پایین‌تر آن را روان‌تر می‌کند، بنابراین هنگام سرو، سس کارامل زیادی خواهید داشت.

مواد تشکیل دهنده

  • 4 عدد گلابی ویلیامز، نصف شده، هسته و ربع
  • 150 گرم شکر کپسول
  • 50 گرم کره نمکی، مکعبی
  • پفک بلوکی 500 گرم
  • آرد ساده برای گردگیری
  • تخم مرغ 1 عدد زده شده
  • بستنی، برای سرو

طرز تهیه تارت گلابی

مرحله 1

فر را روی 200 درجه سانتیگراد/فن 180 درجه سانتیگراد/گاز 6 گرم کنید. از یک چاقوی تیز کوچک برای دور کردن لبه های تیز قسمت های گلابی استفاده کنید.

مرحله 2

شکر را در یک ماهیتابه 25 سانتی متری 25 سانتی متری با 3 قاشق غذاخوری آب بریزید. به آرامی حرارت دهید و تابه را بچرخانید تا شکر آب شود. حرارت را زیاد کرده و بپزید تا کاراملی به رنگ یک پنی مسی در بیاید. کره را با احتیاط اضافه کنید – مخلوط به هم می ریزد – و بچرخانید تا حل شود. تکه های گلابی را اضافه کنید. حرارت را ملایم کنید و کارامل را با قاشق روی تکه های گلابی بریزید و آنها را به مدت 5 دقیقه بچرخانید تا پوشش داده شوند و طلایی شوند. تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله 3

تکه های گلابی را به طور مرتب در تابه بچینید، سمت صاف به بالا. به یاد داشته باشید که پس از برگرداندن تارت، کناره های گلابی در پایه تابه رو به بالا خواهد بود.

مرحله 4

خمیر پفکی را روی سطح کار کمی آردپاشی شده به شکل دایره ای به ضخامت حدود ½ سانتی متر و کمی بزرگتر از ماهیتابه باز کنید. شیرینی پف دار را به آرامی بلند کرده و روی تابه قرار دهید و لبه های شیرینی را در ماهیتابه فرو کنید تا به خوبی روی گلابی ها قرار گیرد. از یک چاقوی تیز و کوچک برای سوراخ کردن بین 6 تا 9 سوراخ در سراسر شیرینی استفاده کنید. همه جا را با تخم مرغ زده شده بمالید. به مدت 25 دقیقه در فر بپزید تا شیرینی ها طلایی شوند.

مرحله 5

طرز تهیه تارت گلابی : از فر خارج کنید و 10 دقیقه استراحت دهید. یک بشقاب بزرگ برای سرو روی ماهیتابه قرار دهید، سپس تارت را سریع برگردانید و روی بشقاب قرار دهید. برش بزنید و با بستنی سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...