وبلاگ

اسموتی کفیر، موز، بادام و توت یخی

اسموتی کفیر، موز، بادام و توت یخی : این اسموتی کفیر را امتحان کنید، سپس اسموتی توت فرنگی و موز، اسموتی آناناس، اسموتی بلوبری، اسموتی انبه و دستور العمل های اسموتی های دیگر را بررسی کنید.

این اسموتی میوه ای کفیر یک گزینه عالی برای صبحانه در حال حرکت و مناسب برای روده است. کفیر یک نوشیدنی شیر است که توسط باکتری‌های اسید لاکتیک و مخمرها تخمیر شده و منبع طبیعی پروبیوتیک‌ها است. اگر رژیم غذایی شما بدون لبنیات است نگران نباشید – می توانید به جای آن از نارگیل یا کفیر بر پایه آب استفاده کنید. برای داشتن روده سالم، صبحانه های بیشتری را امتحان کنید.

فواید پروبیوتیک ها چیست؟

کری تورنس، متخصص تغذیه زیتون می گوید: «باکتری های پروبیوتیک کلید حفظ روده و سیستم ایمنی بدن ما هستند. ما می توانیم با گنجاندن غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک در رژیم غذایی خود مانند کیمچی و میسو از این باکتری های مفید حمایت کنیم. در سوپرمارکت، برچسب‌ها را برای توضیحاتی مانند «تخمیر طبیعی» یا «خام و پاستوریزه نشده» بررسی کنید. برخی از برندها نیز به محصولاتی مانند ماست پروبیوتیک اضافه می کنند. این دستور غذا به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند و همچنین شامل مواد پربیوتیک مانند موز و آجیل است که فیبرهای غیرقابل هضم را تامین می‌کند که به باکتری‌ها کمک می‌کند.

اسموتی کفیر، موز، بادام و توت یخی

مواد تشکیل دهنده

  • 1 عدد موز رسیده
  • کفیر 350 میلی لیتر
  • 75 گرم انواع توت های منجمد مخلوط
  • 40 گرم بادام کامل
  • 1 قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل

اسموتی کفیر، موز، بادام و توت یخی

مرحله 1

همه چیز را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. داخل 2 لیوان بریزید و سرو کنید.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف یا استفاده از بدن برای سلامتی مفید هستند. آنها را می توان در ماست و سایر غذاهای تخمیر شده، مکمل های غذایی و محصولات زیبایی یافت. مواردی از عفونت های شدید یا کشنده در نوزادان نارس که پروبیوتیک دریافت کرده اند گزارش شده است و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد این خطر هشدار داده است.

اگرچه مردم اغلب باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها را به عنوان “میکروب” مضر تصور می کنند، اما بسیاری از آنها در واقع مفید هستند. برخی از باکتری ها به هضم غذا، تخریب سلول های بیماری زا یا تولید ویتامین ها کمک می کنند. بسیاری از میکروارگانیسم های موجود در محصولات پروبیوتیک مشابه یا مشابه میکروارگانیسم هایی هستند که به طور طبیعی در بدن ما زندگی می کنند.

چه نوع باکتری هایی در پروبیوتیک ها وجود دارند؟

پروبیوتیک ها ممکن است حاوی انواع مختلفی از میکروارگانیسم ها باشند. شایع ترین باکتری ها به گروه هایی به نام لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم تعلق دارند. سایر باکتری ها نیز ممکن است به عنوان پروبیوتیک مورد استفاده قرار گیرند و از مخمرهایی مانند ساکارومایسس بولاردی نیز استفاده می شود.

انواع مختلف پروبیوتیک ها ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر نوع خاصی از لاکتوباسیلوس به پیشگیری از بیماری کمک می کند، لزوماً به این معنی نیست که نوع دیگری از لاکتوباسیلوس یا هر یک از پروبیوتیک های بیفیدوباکتریوم همین کار را انجام می دهد.

آیا پری بیوتیک ها همان پروبیوتیک ها هستند؟

نه، پری بیوتیک ها مانند پروبیوتیک ها نیستند. پری بیوتیک ها اجزای غذایی غیرقابل هضم هستند که به طور انتخابی رشد یا فعالیت میکروارگانیسم های مطلوب را تحریک می کنند.

سین بیوتیک ها چیست؟

سین بیوتیک ها محصولاتی هستند که پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها را ترکیب می کنند.

پروبیوتیک ها چقدر محبوب هستند؟

نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت (NHIS) در سال 2012 نشان داد که حدود 4 میلیون (1.6 درصد) بزرگسال آمریکایی در 30 روز گذشته از پروبیوتیک ها یا پری بیوتیک ها استفاده کرده اند. در میان بزرگسالان، پروبیوتیک ها یا پری بیوتیک ها سومین مکمل غذایی پرمصرف به جز ویتامین ها و مواد معدنی بودند. استفاده از پروبیوتیک ها توسط بزرگسالان بین سال های 2007 تا 2012 چهار برابر شد. NHIS سال 2012 همچنین نشان داد که 300000 کودک 4 تا 17 ساله (0.5 درصد) در 30 روز قبل از نظرسنجی از پروبیوتیک ها یا پری بیوتیک ها استفاده کرده اند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...