وبلاگ

طرز تهیه اسموتی کیوی

طرز تهیه اسموتی کیوی : این دستور تهیه اسموتی کیوی را امتحان کنید، سپس اسموتی موز، اسموتی آناناس، کاسه اسموتی انبه، اسموتی کلم پیچ، اسموتی سبز سالم و ایده های اسموتی دیگر را بررسی کنید.

کیوی که زمانی آن را انگور فرنگی چینی می نامیدند، میوه ای کوچک با فواید تغذیه ای قابل توجه است. کیوی که بومی دامنه تپه های جنوب غربی چین است، اکنون میوه ای محبوب است که در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند. این نام خود را از صادرکنندگان میوه نیوزیلندی به دست آورد که بر اساس شباهت‌های ظاهری آن را از پرنده کیوی بدون پرواز نامگذاری کردند.

چندین گونه کیوی وجود دارد، اما دو گونه که بیشترین مصرف را دارند با نام های علمی Actinidia deliciosa و Actinidia chinensis شناخته می شوند. گونه Actinidia deliciosa نوعی کیوی سبز رنگ است که اغلب در فروشگاه ها دیده می شود. با این حال، صرف نظر از نوع، کیوی دارای مزایای سلامتی مبتنی بر شواهد بسیاری است. آنها سرشار از ویتامین C هستند و می توانند از سلامت گوارش، قلب و چشم و سایر فواید سلامتی حمایت کنند.

طرز تهیه اسموتی کیوی

از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند

کیوی حاوی فیبر محلول و نامحلول است که از سیستم گوارشی در سطوح مختلف حمایت می کند. فیبر محلول از میکروبیوم روده سالم پشتیبانی می کند، در حالی که فیبر نامحلول به حفظ حرکات منظم روده کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که فیبر موجود در کیوی می‌تواند بر قوام مدفوع و زمان انتقال از طریق قابلیت‌های نگهداری آب تأثیر بگذارد، بیش از فیبر موجود در سایر میوه‌ها.

این فواید گوارشی می تواند به کسانی که یبوست را تجربه می کنند کمک کند تا با افزایش حجم مدفوع و کاهش زمان سپری شدن آن در دستگاه گوارش، تسکین پیدا کنند. علاوه بر این، یک میکروبیوم روده سالم می تواند از بسیاری از اهداف سلامتی حمایت کند. تحقیقات همچنان به پیامدهای عمیق آن در نگرانی‌های سلامتی، مانند دیابت، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، بیماری‌های قلبی عروقی و افسردگی اشاره می‌کنند.

منبع عالی ویتامین C

کیوی منبع عالی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی برای سیستم ایمنی سالم ضروری است. ویتامین C به محافظت از بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد، که مولکول ها یا قطعاتی از مولکول ها با حداقل یک مجموعه از الکترون های جفت نشده هستند، کمک می کند. استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به سلول های سالم آسیب می زند و تصور می شود در انواع بیماری ها نقش داشته باشد. فقط یک کیوی 64 میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند که 71 درصد از مقدار توصیه شده برای مردان و 85 درصد برای زنان است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن دو عدد کیوی در روز به مدت چهار هفته می تواند عملکرد سلول های ایمنی را در افرادی که ویتامین C سرم پایینی دارند، بهبود بخشد.

عناصر

  • 2 عدد کیوی خرد شده
  • 1 لیمو ترش، آب گرفته
  • انبه 200 گرم خرد شده
  • 200 میلی لیتر آب نارگیل
  • یک مشت یخ

طرز تهیه اسموتی کیوی

مرحله 1

همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. داخل دو لیوان بریزید و سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...