وبلاگ

طرز تهیه قهوه ایتالیایی

طرز تهیه قهوه ایتالیایی : قهوه ایتالیایی چه ویژگی خاصی دارد؟ قهوه ایتالیایی احتمالاً بیشترین تأثیر را بر فرهنگ قهوه در سراسر جهان داشته است. روش دم کردن قهوه منبع شور و اشتیاق است و وفاداری قوی به سنت وجود دارد.

ایتالیا همچنین تعدادی از بهترین و پرمصرف ترین دستگاه های اسپرسوساز را در جهان تولید می کند که در آن نوآوری و کیفیت اغلب بی نظیر است. مهاجرت مهاجران ایتالیایی به سرتاسر جهان از دهه 1870 تا 1920 باعث شد که اکثریت آنها در ایالات متحده آمریکا و همچنین در ویکتوریا، استرالیا و لندن، جایی که فرهنگ قهوه آنها تأثیر زیادی داشته است، ساکن شدند.

ایتالیایی ها چگونه در خانه قهوه درست می کنند؟

محبوب ترین روش دم کردن در خانه در خانواده های ایتالیایی، موکا قابلمه/اجاق گاز/پرکلاتور است زیرا آن ها قوی آن را دوست دارند. فرانچسکو می گوید که هر ایتالیایی قبل از خروج از خانه یک قهوه موکا پات در خانه می نوشد.

اسپرسو سفارش اصلی زمانی است که ایتالیایی ها به کافه ها می روند. در کافه‌های تخصصی فرانچسکو، اسپرسو در ۸۰ درصد مواقع توسط مردم محلی سفارش می‌شود، در مقایسه با مشتریان بین‌المللی او که در حدود ۶۰ درصد مواقع لاته یا قهوه‌های شیری سفارش می‌دهند. یک سنت غیررسمی وجود دارد که شما مجاز نیستید یک کاپوچینو با غذای شور یا بعد از ساعت 12 شب سفارش دهید. مثلا خوردن پاستا و ترافل با کاپوچینو قلب ایتالیایی ها را می شکند!

طرز تهیه قهوه ایتالیایی

نحوه سفارش قهوه در ایتالیا

در اینجا تعدادی از محبوب ترین قهوه های ایتالیایی آورده شده است:

اسپرسو: یعنی سریع. پس این قابل قبول نیست که 10 دقیقه برای اسپرسوی خود صبر کنید! این یک نوشیدنی قوی و قوی است، حدود 25-30 میلی لیتر، که از طریق یک دستگاه قهوه ساز با فشار بالا استخراج می شود. طعم آن شدید است، معمولا نت هایی از شکلات تلخ، میوه های خشک و بادام برشته با تلخی کاکائو مانند دارد.
کاپوچینو: به طور سنتی این سرو دارای یک شات اسپرسو با شیر خامه‌ای و کف‌آلود است. شیر کف آلود کمی ته نشین می شود تا تقریباً لایه هایی تشکیل شود. ⅓ اسپرسو، ⅓ شیر مرطوب خامه ای، ⅓ شیر کف دار بالشی. حجم حدود 120-150 میلی لیتر است. من شخصاً از طرفداران یک کاپوچینوی سنتی خوش ساخت هستم، زیرا یافتن کاپوچینویی که استاندارد خوبی داشته باشد بسیار سخت است! این دستور کاپوچینوی من است.
ماکیاتو: این یک قهوه محبوب در ایتالیا است. این شامل یک قطره شیر (اغلب قسمت خامه ای کف شیر) روی یک اسپرسو 25-30 میلی لیتری است. ماکیاتو به معنای “لکه کردن” است، بنابراین شیر به معنای واقعی کلمه اسپرسو را “لکه” می کند و لبه آن را با مقداری شیرینی از شیر جدا می کند. در کل حداکثر شیر اضافه شده حدود 10 میلی لیتر است. در

اینجا دستور درست کردن ماکیاتو من است

لاته: اگر در ایتالیا یک “لاته” سفارش دادید، اگر فقط یک لیوان شیر دریافت کردید، شوکه نشوید، زیرا این کلمه به معنای “شیر” است! اگر می خواهید اسپرسو در آن وجود داشته باشد، باید یک «کافه لاته» بخواهید. این سرو در ایتالیا شیر بخار پز بدون کف و یک اسپرسو است. حجم حدود 150-200 میلی لیتر است.

ترندهای قهوه ایتالیایی

طرز تهیه قهوه ایتالیایی : در ایتالیا در حال حاضر حرکت بزرگی به سمت شیرهای جدید، شیرهای گیاهی و نوشیدنی های بدون شیر وجود دارد. نسل جوان‌تر ایتالیایی‌ها در حال سفر هستند، که باعث می‌شود آن‌ها را نسبت به گرایش‌های جدید مانند دم‌نوش سرد یا قهوه فیلتر با منشأ واحد بازتر کنند. این ممکن است کمی «پس از» دیگر همتایان اروپایی به نظر برسد، اما سرودی است بر قوت سنت و فرهنگ قهوه آنها. روش سنتی قدردانی از اسپرسو به دلیل تلخی آن بود. اما اکنون حرکاتی به سمت قدردانی از نت های میوه ای و اسیدی که از لوبیا عربیکا دریافت می کنید، وجود دارد. به طور سنتی مردم قهوه خود را ایستاده می نوشند، اما اکنون بسیاری از آنها زمان بیشتری را صرف نشستن پشت میز می کنند. فرانچسکو می‌گوید ایتالیایی‌ها معمولاً از صف کشیدن یا منتظر ماندن متنفرند. او می‌گوید: «جایی که انتظار در بیمارستان‌ها و اداره‌های پست قابل قبول است، هیچ کس نباید در صف بنشیند و منتظر یک اسپرسو باشد!». اگرچه لزوماً به این معنی نیست که اگر سریعتر باشد، اسپرسوی بهتری است… (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...