وبلاگ

آیا شیر بدون لاکتوز برای شما بهتر است؟

آیا شیر بدون لاکتوز برای شما بهتر است؟ از نظر تغذیه، شیر بدون لاکتوز هیچ تفاوتی با شیر معمولی ندارد. تنها تفاوت بین شیر بدون لاکتوز و شیر معمولی طعم آن و کمبود لاکتوز آن است. شیر بدون لاکتوز به دلیل فرآیند تجزیه لاکتوز توسط آنزیم های لاکتاز به گلوکز، کمی شیرین تر از شیر معمولی است.

با این حال، شیر گاو بدون لاکتوز همان ارزش غذایی شیر گاو معمولی را دارد. هر دو منبع عالی از چندین ماده مغذی از جمله پروتئین، ریبوفلاوین، B12، کلسیم و ویتامین A.5 هستند.

در اینجا تجزیه و تحلیل تغذیه ای یک فنجان شیر گاو بدون لاکتوز 2 درصد غنی شده با ویتامین های A و D:5 آورده شده است.

کالری: 122
پروتئین: 8.2 گرم (گرم)
چربی: 4.6 گرم
کربوهیدرات: 12 گرم
کلسیم: 307 میلی گرم (میلی گرم) یا 24 درصد از ارزش روزانه (DV)
فسفر: 251 میلی گرم یا 20 درصد DV
ویتامین A: 203 میکروگرم (mcg)، یا 23٪ از DV
ریبوفلاوین: 0.334 میلی گرم یا 26 درصد از DV
B12: 1.34 میکروگرم یا 56٪ از DV
ویتامین D: 2.68 میکروگرم یا 13 درصد از DV

شیر بدون لاکتوز همچنین مقادیر کمتری از پتاسیم، سلنیوم و چندین ماده مغذی دیگر را که برای سلامتی ضروری هستند، فراهم می کند.

آیا شیر بدون لاکتوز برای شما بهتر است؟

شیر بدون لاکتوز منبع خوبی از پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین D و منیزیم است که از مواد مغذی مهم برای سلامت اسکلتی هستند. کلسیم و ویتامین D اغلب به شیرهای غیر لبنی مانند شیر سویا و شیر بادام اضافه می شود تا به افزایش مصرف این مواد مغذی در افرادی که محصولات لبنی مصرف نمی کنند کمک کند.

محصولات لبنی منبع اصلی کلسیم در رژیم غذایی در ایالات متحده است. برخی از افرادی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند و افرادی که از محصولات لبنی اجتناب می‌کنند ممکن است روزانه کلسیم کافی دریافت نکنند، که می‌تواند بر سلامتی از جمله سلامت اسکلتی تأثیر منفی بگذارد. برای مثال، افرادی که از رژیم‌های گیاهی سخت پیروی می‌کنند، مانند وگان‌ها، در مقایسه با افرادی که از رژیم‌های غذایی همه‌چیز خوار پیروی می‌کنند، بیشتر احتمال دارد به سطوح پایین کلسیم و تراکم استخوان پایین مبتلا شوند.

با این اوصاف، منابع گیاهی کلسیم زیادی وجود دارد که اگر لبنیات ندارید، از جمله لوبیا، آجیل، دانه‌ها، سبزیجات برگ‌دار و محصولات سویا می‌توانید انتخاب کنید.

مضرات شیر بدون لاکتوز چیست؟

آیا شیر بدون لاکتوز برای شما بهتر است؟ شیر گاو بدون لاکتوز انتخاب خوبی برای افرادی است که به لاکتوز حساسیت ندارند، اما همچنان یک محصول لبنی است. این بدان معناست که برای افرادی که می‌خواهند یا نیاز به مصرف محصولات لبنی دارند، مانند افرادی که از رژیم غذایی گیاهی یا گیاهی پیروی می‌کنند و افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند، مناسب نیست.

شیرهای غیر لبنی بدون لاکتوز، مانند شیر بادام و شیر نارگیل، با مواد گیاهی تهیه می‌شوند، اما ارزش غذایی کمتری نسبت به شیر گاو دارند.

به استثنای شیر سویا، شیرهای گیاهی معمولاً پروتئین بسیار کمتری نسبت به شیر گاو دارند. آنها همچنین نسبت به شیر کامل گاو کالری و چربی کمتری دارند زیرا از مواد گیاهی ساخته شده اند.

برخلاف شیر گاو، بیشتر شیرهای غیر لبنی به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی کلسیم نیستند. مانند شیر گاو، آنها نیز منبع طبیعی ویتامین D نیستند. به همین دلیل، بسیاری از شیرهای گیاهی با ویتامین D، کلسیم و سایر مواد مغذی مانند ویتامین A.3 غنی شده اند.

همچنین شیرهای غیر لبنی اغلب حاوی مواد افزودنی مانند قندهای اضافه شده، غلیظ کننده ها و روغن هستند. به عنوان مثال، برخی از محصولات شیر جو دوسر می توانند بیش از چهار قاشق چایخوری شکر اضافه شده در هر فنجان داشته باشند. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که قندهای افزوده شده را به بیش از 6 درصد کالری در روز محدود کنید، که به ترتیب برابر با 6 و 9 قاشق چایخوری شکر افزوده برای زنان و مردان است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...