وبلاگ

انواع شیر بدون لاکتوز

انواع شیر بدون لاکتوز : شیر یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و بیش از شش میلیارد نفر به طور منظم آن را مصرف می کنند. اگرچه شیر دارای مواد مغذی متراکم است و مصرف آن با چندین فواید سلامتی مرتبط است، اما حاوی نوعی قند به نام لاکتوز است که باعث علائم گوارشی در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می شود.

بیش از 75 درصد از جمعیت جهان به لاکتوز عدم تحمل دارند و علائمی مانند اسهال، نفخ و گاز را پس از مصرف شیر یا سایر غذاها و نوشیدنی های غنی از لاکتوز تجربه می کنند.

خوشبختانه، تعدادی از گزینه های لبنی و غیر لبنی بدون لاکتوز وجود دارد که برای افرادی که نمی توانند لاکتوز را تحمل کنند بی خطر هستند.

عدم تحمل لاکتوز و لاکتوز چیست؟

لاکتوز نوعی قند است که در محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و بستنی یافت می شود. بسیاری از مردم لاکتاز کافی تولید نمی کنند، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز به قند لازم است تا بتواند توسط بدن جذب شود. عدم تحمل لاکتوز می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی و همچنین بیماری ها و آسیب به روده کوچک باشد.

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز علائم گوارشی مانند اسهال و گاز را پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی لاکتوز تجربه می کنند. از آنجایی که بدن آنها نمی تواند لاکتوز را به درستی هضم کند، لاکتوز توسط باکتری های روده بزرگ تجزیه می شود. این فرآیند گاز و مایعات را آزاد می کند که باعث علائم مرتبط با عدم تحمل لاکتوز می شود

شدت عدم تحمل لاکتوز متفاوت است. برخی از افراد پس از مصرف لاکتوز فقط علائم گوارشی خفیف را تجربه می کنند در حالی که برخی دیگر علائم بسیار شدیدتری دارند.

گزینه های شیر بدون لاکتوز

برای به حداقل رساندن علائم، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید سعی کنند از محصولات حاوی لاکتوز مانند شیر و بستنی اجتناب کنند و تا حد امکان شیر بدون لاکتوز و شیر بدون لاکتوز را انتخاب کنند.

شیر گاو بدون لاکتوز

انواع شیر بدون لاکتوز

انواع شیر بدون لاکتوز : شیر گاو بدون لاکتوز شیری است که برای از بین بردن بیشتر لاکتوز خود، فرآوری اضافی را پشت سر گذاشته است. با توجه به شیوع بالای عدم تحمل لاکتوز در سراسر جهان، لبنیات بدون لاکتوز سریعترین بازار در حال رشد در صنعت لبنیات است.

شیر بدون لاکتوز با افزودن منابع خارجی لاکتاز، آنزیمی که لاکتوز را به قند تبدیل می کند، به شیر معمولی ساخته می شود. این قندها به راحتی توسط روده کوچک جذب می شوند و شیر بدون لاکتوز را به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز تبدیل می کند.

اکثر شیرهای بدون لاکتوز حاوی 0.1٪ یا کمتر از لاکتوز هستند. با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) میزان لاکتوز موجود در شیر بدون لاکتوز را بیان نمی کند.

شیر بدون لاکتوز همان مواد مغذی شیر معمولی از جمله کلسیم، پروتئین و ویتامین های گروه B را فراهم می کند. فرآیند حذف لاکتوز ارزش غذایی شیر را تغییر نمی‌دهد، اگرچه طعم شیرین‌تری به همراه دارد.

مرکز داده های غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده. شیر، بدون لاکتوز، چربی کم شده (2%).

شیرهای غیر لبنی بدون لاکتوز

انواع شیر بدون لاکتوز : برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ممکن است از محصولات لبنی اجتناب کنند و شیرهای غیر لبنی طبیعی بدون لاکتوز مانند شیرهای آجیلی را انتخاب کنند. تعدادی نوشیدنی غیر لبنی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام طعم، بافت و ترکیب غذایی متفاوتی دارند.

شیرهای غیر لبنی می توانند مغذی باشند اما به طور کلی مواد مغذی کمتری نسبت به شیر گاو دارند. برای توضیح این موضوع، شیرهای گیاهی اغلب با ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم و B12 غنی می‌شوند که در بسیاری از رژیم‌های غذایی گیاهی کم است.

در اینجا برخی از محبوب ترین انواع شیرهای گیاهی بدون لاکتوز آورده شده است:

شیر سویا: شیر سویا نسبت به سایر شیرهای گیاهی پروتئین بسیار بیشتری دارد و در هر فنجان 9 گرم پروتئین دارد. حتی حاوی پروتئین کمی بیشتر از یک لیوان شیر گاو است. همچنین منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم است. مانند بسیاری از شیرهای گیاهی دیگر، شیر سویا اغلب با ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین D و B12 غنی شده است. شیر سویا طعم ملایمی دارد، بنابراین یک شیر گیاهی محبوب برای پخت و پز، پختن و نوشیدن است.
شیر بادام: شیر بادام یکی از محبوب ترین شیرهای غیر لبنی در بازار است. شیر بادام شیرین نشده کالری، کربوهیدرات و چربی کمی دارد و به طور طبیعی دارای برخی مواد مغذی مانند ویتامین E است. با این حال، شیر بادام پروتئین کمی دارد و بافت نازک تری در مقایسه با سایر شیرهای گیاهی مانند سویا و شیر دارد. شیر جو دوسر.
شیر نارگیل: شیر نارگیل شیرین، خامه ای و به طور طبیعی فاقد لاکتوز است. شیر نارگیل خالص دارای محتوای چربی بالا و کربوهیدرات پایینی است که آن را برای افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند گزینه ایده آلی است. شیر نارگیل به طور طبیعی مقادیر کمی از برخی مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن را فراهم می کند، اما حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به شیر گاو است. بیشتر محصولات تجاری مبتنی بر شیر نارگیل با مواد مغذی مانند B12، ویتامین D و کلسیم غنی شده اند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...