وبلاگ

غلات با منابع خوب پروتئین

غلات با منابع خوب پروتئین : غلاتی مانند برنج وحشی، کاموت و کینوا منابع باکیفیت کربوهیدرات ها هستند که منبع سوخت مورد علاقه بدن است. غلات کامل همچنین حاوی فیبر هستند، نوعی کربوهیدرات غیر قابل هضم که به حفظ روده سالم و همچنین هضم منظم و کاهش سطح قند خون و کلسترول کمک می کند.

منابع سالم کربوهیدرات‌ها مانند غلات کامل حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین‌های B، آهن و حتی پروتئین‌های گیاهی هستند. اگرچه محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی احتمالاً اولین غذاهایی هستند که وقتی به پروتئین فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند، برخی از غلات نیز می توانند مقدار قابل توجهی از درشت مغذی را تامین کنند.

این مهم است، زیرا پروتئین‌ها به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و پوست عمل می‌کنند. خوردن پروتئین کافی همچنین از عملکرد سالم ایمنی و متابولیسم قوی پشتیبانی می‌کند.
غلات مطمئناً بخش عمده پروتئین دریافتی شما را تشکیل نمی دهند، اما نشاسته با کیفیت بالا می تواند به هدف پروتئین روزانه شما کمک کند. در اینجا هفت دانه وجود دارد که می توانند مقدار شگفت انگیزی از پروتئین گیاهی را به بشقاب شما اضافه کنند.

کوینو

اگرچه کینوا از نظر فنی یک دانه است نه یک دانه، اما تمایل دارد که به عنوان یک غلات کامل با پروتئین بالا طبقه بندی شود. ماده غنی از فیبر و به طور طبیعی بدون گلوتن مدت هاست که در آمریکای جنوبی مصرف می شود.

کینوا از نظر طعم ملایم و بافت آجیلی، همه کاره است. از آن به عنوان پایه یک کاسه غلات گیاهی استفاده کنید، آن را در سالادهای سبز برگ بپاشید، یا مانند بلغور جو دوسر کلاسیک از آن لذت ببرید، با شیر گرم شده و روی آن آجیل، دانه ها و میوه های تازه پر شده است.

یک فنجان کینوا پخته شده حاوی:

کالری: 222
کربوهیدرات: 39 گرم (گرم)
فیبر: 5 گرم
پروتئین: 8 گرم
چربی: 5.5 گرم
برنج وحشی
غلات کامل مانند برنج قهوه ای و وحشی هر دو منابع عالی فیبر هستند، اما دانه دوم در مورد محتوای پروتئین دارای مزیت کمی است. برنج وحشی از نظر بافت متراکم تر، در مقایسه با برنج قهوه ای و سفید معمولی، کمی کربوهیدرات کمتری دارد.

غلات با منابع خوب پروتئین

دانه بنفش مایل به سیاه همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروه B و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و روی است.

دانه های پخته شده را با مواد خوش طعم مانند آجیل کاج برشته شده و کشمش برای یک غذای جانبی مغذی در ناهار یا شام بریزید.

یک فنجان برنج وحشی پخته حاوی:

کالری: 166
کربوهیدرات: 35 گرم
فیبر: 3 گرم
پروتئین: 6.5 گرم
چربی: 0.5 گرم

کاموت

کاموت در واقع یک نام تجاری برای غلات باستانی به نام گندم خراسان است. پروتئین کاموت کمی بالاتر از گندم معمولی و گندم دوروم است و طبق قوانین سختگیرانه کشت می شود. به عنوان مثال، نام تجاری غلات باستانی همیشه به صورت ارگانیک رشد می کند و هرگز از نظر ژنتیکی اصلاح نشده یا با سایر اشکال گندم مخلوط نمی شود.

دانه های کاموت بلندتر و نازک تر از جایگزین هایی مانند فرو و جو هستند. بافت آن متراکم است، بنابراین وقتی به سوپ، خورش و کاسرول اضافه می شود، به خوبی می ماند.

یک فنجان کاموت پخته حاوی:

کالری: 227
کربوهیدرات: 47.5 گرم
فیبر: 7 گرم
پروتئین: 10 گرم
چربی: 1 گرم

توف

غلات با منابع خوب پروتئین : توف یک دانه اصلی است که معمولاً در کشورهای شرق آفریقا مانند اتیوپی یافت می شود. این غلات که بافت بسیار ظریفی دارد در رنگ های مختلف از جمله سفید و قهوه ای مایل به قرمز موجود است. در حالی که هر دو نوع توف حاوی فیبر، کلسیم و روی هستند، نوع دوم در آهن معدنی کمی بالاتر است.

تحقیقات نشان می دهد که تف سرشار از فیبر است و شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد. شاخص گلیسمی ابزاری است که میزان افزایش سطح قند خون را در غذاهای حاوی کربوهیدرات نشان می دهد. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین معمولاً کمتر احتمال دارد سطح قند خون را افزایش دهند.

توف دارای محتوای فیبر بالا و ارزش GI پایین است، ساخت غلات یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال تثبیت سطح قند خون خود هستند، به ویژه افرادی که مقاومت به انسولین یا دیابت نوع 2 تشخیص داده شده است. همچنین فاقد گلوتن است، بنابراین برای کسانی که بیماری سلیاک دارند یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک دارند، انتخابی عالی است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...