وبلاگ

فواید پنیر خامه ای برای سلامتی

فواید پنیر خامه ای برای سلامتی : برخی از مردم پنیر خامه‌ای را به‌عنوان یک ولخرجی ضعیف می‌پندارند، در حالی که دیگران آن را مفید می‌دانند، همانطور که ماست یونانی را یک گزینه سالم می‌دانند.

پنیر خامه ای یک محصول لبنی است که عمدتا از شیر، خامه و نمک تهیه می شود. با این حال، جایگزین های پنیر خامه ای گیاهی نیز موجود است. پنیر خامه‌ای به‌عنوان یک فراورده محبوب – روی نان شیرینی‌ها، نان یا کراکرها – به عنوان یک ماده در دیپ‌ها و در انواع غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می‌شود.

در حالی که پنیر خامه ای ممکن است ارزش غذایی زیادی نداشته باشد، اما هنوز ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. اگر از طرفداران پنیر خامه ای هستید، در اینجا اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه پخش کردن یا غوطه ور شدن آن ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد آورده شده است.

فواید پنیر خامه ای برای سلامتی

پنیر خامه ای به خصوص غنی از مواد مغذی نیست، اما فوایدی دارد.

استخوان های سالم را تقویت می کند

محصولات لبنی به طور کلی برای سلامت استخوان ها مفید هستند زیرا حاوی کلسیم و ویتامین D هستند. کلسیم به شما کمک می کند تا استخوان ها و دندان ها را بسازید و با افزایش سن، استحکام استخوان های خود را حفظ کنید.

دریافت کلسیم کافی مهم است، به خصوص با افزایش سن. اگر کلسیم کافی دریافت کنید، به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان کمک خواهید کرد.

ویتامین D برای سلامت استخوان ها نیز مهم است. این به بدن شما کمک می کند تا سطح مناسبی از کلسیم و فسفر را که برای ساختن و حفظ استخوان ها لازم است، حفظ کند.

فواید پنیر خامه ای برای سلامتی

پنیر خامه ای معمولی مقداری کلسیم دارد اما ویتامین D ندارد. ۲ برای دریافت مقداری ویتامین D در وعده غذایی یا میان وعده برای ارتقای سلامت استخوان ها، پنیر خامه ای را با ماهی خاصی همراه کنید. ماهی های چرب مانند قزل آلا، سالمون، تن، ماهی خال مخالی و روغن کبد ماهی منابع غنی ویتامین D.3 هستند.

مانند محصولات لبنی، پنیرهای خامه ای گیاهی نیز می توانند برای استخوان های شما مفید باشند. این پنیرها اغلب با کلسیم و ویتامین D.4 غنی شده اند

از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی می کند

ویتامین A یک ریز مغذی مهم است. به عنوان یک آنتی اکسیدان، از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی می کند. ویتامین A همچنین برای بینایی، عملکرد سلولی و سلامت استخوان مهم است. پنیر خامه ای در واقع حاوی مقدار مناسبی ویتامین A است.
14 غذای غیر لبنی که کلسیم بالایی دارند

تغذیه پنیر خامه ای

مواد تشکیل دهنده پنیر خامه ای استاندارد تجاری به سادگی شیر و خامه پاستوریزه، نمک، صمغ لوبیا خرنوب و کشت پنیر است. یک بخش 1 اونس ارزش غذایی زیر را فراهم می کند:

99 کالری
1.74 گرم پروتئین
9.75 گرم چربی – 5.73 گرم چربی اشباع است
1.56 گرم کربوهیدرات
87.3 میکروگرم ویتامین A
این اندازه حاوی حدود 12 درصد از ارزش روزانه ویتامین A برای زنان و نزدیک به 10 درصد از ارزش روزانه برای مردان است. ویتامین A تنها ریزمغذی نیست که در پنیر خامه ای پیدا می کنید. پنیر خامه ای همچنین مقداری کلسیم و مقادیر کمتری ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و فسفر دارد.

خطرات پنیر خامه ای

پنیر خامه ای معمولی یک محصول لبنی پرچرب در نظر گرفته می شود، به این معنی که هیچ یک از محتوای چربی حذف نشده است. پنیر سرشار از چربی اشباع است. محدود کردن میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی و افزایش وزن ناخواسته را کاهش دهد.

پنیرهای گیاهی می توانند حاوی چربی های ناسالم نیز باشند. محققان در یک مطالعه در سال 2022، 245 پنیر گیاهی مختلف را آزمایش کردند و دریافتند که بیش از 60 درصد آنها دارای سطوح بالایی از چربی اشباع شده بودند. اگر به دنبال کمترین میزان چربی اشباع شده و سدیم هستید، به سراغ پنیرهای خامه ای تهیه شده از بادام هندی بروید. همچنین این ارقام دارای بالاترین سطح پروتئین بودند

تحقیقات دیگر نشان داد که پنیرهای خامه‌ای – چه با پایه حیوانی و چه گیاهی – از نظر ارزش غذایی عملکرد نسبتاً ضعیفی دارند. این تحقیق همچنین محتوای چربی بالای این پنیرها را تایید کرد. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...