وبلاگ

چطور لبنیات را حذف کنیم؟

چطور لبنیات را حذف کنیم؟ حذف لبنیات می تواند به مدیریت آلرژی و عدم تحمل لاکتوز کمک کند، ممکن است نفخ را کاهش دهد و ممکن است آکنه را بهبود بخشد. سپس، اگر بخواهید، به آرامی آن را دوباره به رژیم غذایی خود اضافه خواهید کرد و به علائمی که ایجاد می کند توجه داشته باشید.

ممکن است برای کاهش علائم خود، تمام یا برخی از محصولات لبنی را حذف کنید. جایگزین کردن مواد مغذی که ممکن است از دست بدهید با یک رژیم غذایی بدون لبنیات ضروری است. لبنیات دارای کلسیم، پروتئین و ویتامین های B12 و D است که به سلامت استخوان شما کمک می کند.

چه به دلایل اخلاقی یا پزشکی رژیم غذایی بدون لبنیات را انتخاب کنید – یا صرفاً به این دلیل که طعم آن را ترجیح نمی دهید – در اینجا فواید و نکات احتمالی برای حذف لبنیات وجود دارد.

دلایلی که ممکن است بخواهید لبنیات را حذف کنید

حذف لبنیات از رژیم غذایی فوایدی دارد. در اینجا تغییراتی در سلامت شما وجود دارد که ممکن است متوجه آن شوید.

کمک در شیردهی

تغذیه با شیر مادر ممکن است خطر عدم تحمل پروتئین شیر گاو (CMPI) را کاهش دهد، که باعث می شود سیستم ایمنی به پروتئین موجود در شیر گاو واکنش نشان دهد. CMPI معمولاً بر نوزادان تأثیر می گذارد و می تواند به سیستم گوارشی در حال رشد آنها آسیب برساند.

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است حذف لبنیات را برای جلوگیری از انتقال پروتئین شیر به نوزاد خود در صورت شیردهی توصیه کند. اگر نوزاد شما CMPI دارد، قبل از مصرف بدون لبنیات با یک متخصص اطفال صحبت کنید. آنها همچنین ممکن است به شما پیشنهادهای دیگری در مورد تغذیه نوزاد خود بدهند.

ترجیح طعم داشته باشید

چطور لبنیات را حذف کنیم؟

شما ممکن است لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا طعم پنیر، شیر، ماست یا سایر محصولات را دوست ندارید. تحقیقات نشان داده است که طعم و مزه ویژگی اصلی در میان مصرف کنندگان هنگام خرید شیر است.7 ممکن است طعم جایگزین های شیر مانند شیر بادام، نارگیل، جو دوسر یا شیر سویا را ترجیح دهید.

آلرژی و عدم تحمل لاکتوز را مدیریت کنید

چطور لبنیات را حذف کنیم؟ اگر به شیر حساسیت دارید یا به لاکتوز حساسیت دارید، حذف لبنیات می تواند مفید باشد. آلرژی به شیر، یکی از شایع ترین آلرژی ها در کودکان و بزرگسالان، از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن شما جلوگیری می کند.

حذف لبنیات از رژیم غذایی شما اغلب تنها راه کاهش علائمی مانند: 10 است

آنافیلاکسی، یک واکنش شدید و تهدید کننده زندگی است که به طور ناگهانی تنفس را مختل می کند و فشار خون را کاهش می دهد.
گاز
کندوها
حالت تهوع یا استفراغ

درد معده

اگر به شیر حساسیت ندارید اما عدم تحمل لاکتوز دارید، ممکن است بعد از خوردن لبنیات علائم مشابهی داشته باشید. لاکتوز قند موجود در لبنیات است. عدم تحمل لاکتوز اگر بدن شما لاکتاز کافی تولید نکند، آنزیمی که معده شما برای تجزیه و هضم لاکتوز از آن استفاده می کند، رخ می دهد.

در صورت عدم تحمل لاکتوز، لازم نیست لبنیات را به طور کامل حذف کنید. با این حال، ممکن است بخواهید از غذاهای با لاکتوز بالا برای مدیریت علائم خود اجتناب کنید. در عوض، ممکن است غذاهای لبنی کم لاکتوز مانند پنیرهای سفت و ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کاهش نفخ

چطور لبنیات را حذف کنیم؟ در صورت عدم تحمل لاکتوز، خوردن غذاهای با لاکتوز بالا ممکن است باعث نفخ، گاز و درد معده شود. کاهش مصرف لبنیات به کاهش این علائم کمک می کند و باعث می شود کمتر احساس نفخ کنید.

بهبود هضم و سلامت کلی روده نیز به کاهش نفخ کمک می کند. غذاهای پر فیبر – لوبیا، میوه، سبزیجات و غلات کامل – بخورید و هیدراته بمانید. 13 از افزایش سریع دریافت فیبر خودداری کنید، که ممکن است نفخ را افزایش دهد. افزودن آهسته فیبر به رژیم غذایی در طول زمان می تواند گاز را کاهش دهد (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...