وبلاگ

عوارض کمبود کلسیم

عوارض کمبود کلسیم : کمبود کلسیم می تواند منجر به علائمی مانند ضعف و اسپاسم عضلانی و همچنین بی حسی و گزگز شود. موارد شدیدتر ممکن است منجر به اختلالات خلقی، اختلال بینایی و بیماری قلبی عروقی (CVD) شود که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می گذارد.

دریافت مزمن و ناکافی کلسیم نیز می تواند منجر به کاهش تراکم مواد معدنی استخوان شود. این در شرایطی مانند راشیتیسم که باعث نرمی و ضعیف شدن استخوان ها می شود و اغلب در کودکان دیده می شود، دیده می شود. همچنین در استئوپنی و پوکی استخوان، شرایطی که استخوان‌ها را در بزرگسالان نازک و ضعیف می‌کنند، دیده می‌شود.

سطوح پایین کلسیم خون در زنان باردار با خطر بیشتر پره اکلامپسی، یک بیماری فشار خون جدی مرتبط است. این امر به‌ویژه در جمعیت‌هایی با مصرف کم کلسیم و زنانی که در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی هستند دیده می‌شود.

عوامل خطر

بسیاری از افراد در هر سنی دچار کمبود کلسیم هستند. در ایالات متحده، حدود 60 درصد از بزرگسالانی که در بدو تولد به آنها زن و 30 درصد از افرادی که در بدو تولد مرد هستند، کلسیم کافی مصرف نمی‌کنند.17 عوامل خطر کمبود کلسیم عبارتند از:

نوجوانی: کلسیم برای رشد استخوان بسیار مهم است، به همین دلیل مصرف کلسیم کافی برای کودکان و نوجوانان مهم است. اختلالات خوردن و سایر تغییرات در عادات غذایی می تواند میزان کلسیم مصرفی نوجوانان را کاهش دهد.
سندرم سه گانه ورزشکار زن: این وضعیت با اختلال در غذا خوردن، پوکی استخوان و آمنوره، عدم وجود پریود برای حداقل سه ماه مشخص می شود. اغلب ناشی از استرس، کاهش وزن یا ورزش مکرر است.
آلرژی به شیر یا عدم تحمل لاکتوز: عدم مصرف لبنیات مستلزم یافتن منابع دیگر کلسیم و همچنین اطمینان از دریافت کافی برای رفع نیازهای روزانه است.
یائسگی: بدن بعد از یائسگی در جذب و حفظ کلسیم مشکل بیشتری دارد.
سن بالاتر: استخوان ها پس از حدود 30 سالگی شروع به از دست دادن کلسیم می کنند و داروها می توانند با جذب کلسیم تداخل داشته باشند.

عوارض کمبود کلسیم

ملاحظات دیگر

عوارض کمبود کلسیم  : ویتامین D یک تنظیم کننده کلیدی سطح کلسیم در بدن است. این یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که دستگاه گوارش ویتامین را با چربی های رژیم غذایی جذب می کند تا به جریان خون ارسال شود. ویتامین D برای جذب مقادیر کافی کلسیم مورد نیاز است، به همین دلیل است که سطوح پایین این ویتامین می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. می‌توانید با دریافت ویتامین D کافی از طریق منابع غذایی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و احتمالاً مکمل، از استخوان‌های خود محافظت کنید. ، در صورت نیاز

اگر نگران برآورده کردن نیازهای روزانه خود هستید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه (RD) در مورد امتحان مکمل کلسیم صحبت کنید. تعیین دوز صحیح بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد کلسیم از مکمل ها ممکن است در طول زمان خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سنگ کلیه و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. یک RD آموزش استاندارد شده ای را در مورد نحوه عملکرد بدن انسان و درک علم تغذیه تکمیل کرده است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...