وبلاگ

مواد غذایی برای رشد موی سالم

مواد غذایی برای رشد موی سالم : موهای شما از دو ساختار تشکیل شده است: ساقه مو، قسمت قابل مشاهده مو در خارج از پوست و فولیکول مو که در زیر پوست شما پنهان شده است. پوست سر شما دارای حدود 100000 ساقه مو است که در هر لحظه در مراحل مختلف رشد مو هستند. رشد مو در چهار مرحله اتفاق می افتد: آناژن (رشد)، کاتاژن (رگرسیون)، تلوژن (استراحت) و اگزوژن (ریزش).

چرخه زندگی ساقه مو حدود 3.5 سال است و موها به طور متوسط 0.05 اینچ در ماه رشد می کنند. موهای شما از فولیکول های مو رشد می کنند که برای سالم ماندن و تغذیه به مواد مغذی خاصی وابسته هستند. سلول های فولیکول مو از جمله سلول هایی هستند که به سرعت در بدن تقسیم می شوند و به کمبود مواد مغذی، سموم و سوء تغذیه حساس هستند که می تواند منجر به رشد ضعیف مو و ریزش مو شود.

علاوه بر این، مواد مغذی خاصی برای تنظیم چرخه رشد مو و به طور کلی سلامت مو ضروری هستند. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی کامل حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو برای حمایت از رشد بهینه مو بسیار مهم است.

در اینجا 12 مورد از بهترین مواد غذایی که از رشد موی سالم حمایت می کنند، آورده شده است.

دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از پروتئین گیاهی و ویتامین E است، دو ماده مغذی لازم برای رشد موی سالم. ویتامین E دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است و ممکن است با محافظت از سلول های فولیکول مو در برابر آسیب اکسیداتیو، که شناخته شده است رشد مو را مختل می کند، به سلامت مو کمک کند.

اگرچه مشخص نیست که چگونه خوردن غذاهای غنی از ویتامین E ممکن است برای رشد مو مفید باشد، مطالعات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین E در خون ممکن است باعث اختلالات پوست و مو شود و رشد سالم مو را مختل کند.

یک اونس تخمه آفتابگردان 49 درصد از ارزش روزانه (DV) ویتامین E را پوشش می دهد و تقریباً 5 گرم (گرم) پروتئین دارد که برای عملکرد مناسب فولیکول و رشد مو لازم است. دانه‌های آفتابگردان سرشار از سلنیوم و روی هستند که مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت مو هستند.

مواد غذایی برای رشد موی سالم

تمشک ها

التهاب ناشی از عواملی مانند رژیم غذایی غنی از غذاهای فوق فرآوری شده، سیگار کشیدن و عوامل دیگر، انتقال از فاز آناژن به فاز تلوژن را تسریع می کند و با پیشرفت ریزش مو همراه است. التهاب با شرایط رایج ریزش مو مانند آلوپسی آره آتا، ریزش موی ناشی از استرس و ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه که به آن آلوپسی آندروژنیک نیز معروف است، مرتبط است.

شاه توت سرشار از ترکیبات فنلی ضد التهاب و آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین، الاژیک اسید و کورستین است.

مصرف غذاهای غنی از این ترکیبات ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، شرایطی که زمانی رخ می دهد که ترکیبات مضر مانند رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن غلبه کرده و سلول های فولیکول مو را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و در نتیجه باعث رشد موی سالم می شود.

شاه توت یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است که می توانید بخورید. در واقع، یک مطالعه در سال 2020 که محتوای کل فنول و آنتوسیانین و فعالیت آنتی اکسیدانی کل شش توت مختلف را ارزیابی کرد: توت سیاه، تمشک قرمز، انگور فرنگی قرمز، شاه توت، انگور فرنگی و جوستبری، نشان داد که توت سیاه دارای بالاترین آنتی اکسیدان و آنتوسیانین است. سطوح از تمام انواع توت ها.

دانه کدو تنبل

استرس می تواند آناژن را به انتقال تلوژن تشویق کند و باعث تلوژن افلوویوم شود، نوعی ریزش مو که با اختلال در چرخه رشد طبیعی مو مشخص می شود، که منجر به ریزش بیش از حد مو و ریزش مو می شود.

سطوح بالا از هورمون استرس کورتیزول نیز در افراد مبتلا به اختلالات ریزش مو، مانند آلوپسی آندروژنتیک، مشاهده شده است.

منیزیم یک ماده معدنی است که نقش مهمی در واکنش بدن به استرس دارد و بدن را از اثرات نامطلوب استرس محافظت می کند. داشتن سطوح پایین یا کمبود منیزیم می تواند حساسیت شما را به استرس افزایش دهد، که ممکن است بر رشد مو تأثیر منفی بگذارد.

دانه های کدو تنبل منبع عالی منیزیم هستند و 156 میلی گرم (میلی گرم) یا 37 درصد از DV را تامین می کنند. دانه‌های کدو تنبل روی، مس، آهن و پروتئین را نیز تامین می‌کنند که همگی برای سلامت مو ضروری هستند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...