وبلاگ

راه هایی برای افزایش مصرف پروتئین

راه هایی برای افزایش مصرف پروتئین : بدن شما برای فرآیندهای حیاتی مانند عملکرد سیستم ایمنی، انتقال مواد مغذی، رشد ماهیچه ها و سنتز هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی به پروتئین وابسته است.

بزرگسالان به حداقل 0.36 گرم (گرم) پروتئین در هر پوند در روز نیاز دارند تا نیازهای پروتئینی اولیه خود را برآورده کنند، مانند جلوگیری از از دست دادن عضلات و تامین نیازهای اسید آمینه. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین بهینه برای اکثر بزرگسالان فعال بین 0.54-0.9 گرم در هر پوند در روز است.

متأسفانه، بسیاری از افراد، مانند افراد مسن و کسانی که از رژیم‌های غذایی محدود پیروی می‌کنند، برای تامین نیاز روزانه‌شان به پروتئین مشکل دارند. همچنین، برخی از جمعیت ها، مانند ورزشکاران و نوجوانان در حال رشد، برای حمایت از سلامت کلی و تسهیل رشد عضلانی به پروتئین اضافی نیاز دارند.

برای برآوردن نیازهای پروتئینی، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که بزرگسالان سالم باید 25 تا 30 گرم پروتئین در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند و در صورت نیاز، میان وعده‌های غنی از پروتئین را در روز خود بگنجانند.

خوشبختانه راه های ساده زیادی برای افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی شما وجود دارد. در اینجا 15 راه آسان برای افزایش مصرف پروتئین آورده شده است.

علائم کمبود پروتئین

پروتئین را به هر وعده غذایی و میان وعده اضافه کنید

راه هایی برای افزایش مصرف پروتئین : پروتئین باید در هر وعده غذایی و میان وعده ای که می خورید گنجانده شود. خوردن منظم غذاهای غنی از پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید و می تواند به تثبیت قند خون در بین وعده های غذایی کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که توزیع پروتئین دریافتی در طول روز با گنجاندن غذاهای پر پروتئین در هر وعده غذایی، راهی موثر برای رسیدن به اهداف دریافت پروتئین و حمایت از رشد عضلانی، سیری و تنظیم قند خون است.

انواع مختلفی از منابع پروتئین حیوانی و گیاهی برای انتخاب وجود دارد که بسیاری از آنها آماده مصرف هستند. به عنوان مثال، افزودن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به میان وعده سیب برش داده شده، محتوای پروتئین را تا 7 گرم افزایش می دهد، در حالی که افزودن نصف قوطی ماهی تن به سالادهای سبز یا کاسه های غلات، 20 گرم پروتئین باکیفیت و پرکننده به آن اضافه می کند. ظرف.

راه هایی برای افزایش مصرف پروتئین

بیشتر حبوبات بخورید

حبوبات، از جمله لوبیا و عدس، از غنی ترین منابع پروتئینی هستند که می توانید بخورید. حبوبات سرشار از پروتئین هستند و همچنین دارای فیبر فوق العاده بالایی هستند، ماده مغذی دیگری که احساس سیری را تقویت می کند.

یک وعده ½ فنجان لوبیا پخته می تواند 6 تا 15 گرم پروتئین فراهم کند. یک وعده 3/4 فنجان لوبیا پخته شده با مقدار پروتئین موجود در گوشت قابل مقایسه است.

حبوبات همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که اغلب فاقد پروتئین‌های حیوانی مانند ویتامین C، فولات و منیزیم هستند که آنها را به یک منبع پروتئینی مغذی و کامل تبدیل می‌کند.

25 ایده صبحانه با پروتئین بالا برای انرژی بخشیدن به روز شما
3. غلات را با گزینه های پروتئین بالاتر تعویض کنید
اگرچه استثنائاتی وجود دارد، اما بیشتر غلات صبحانه پروتئین کمی دارند. به عنوان مثال، یک فنجان Cheerios حاوی تنها 3.5 گرم پروتئین است. جایگزینی غلات با غذاهای صبحانه با پروتئین بالاتر می تواند به شما در افزایش مصرف پروتئین روزانه کمک کند.

یک صبحانه ساده با یک ظرف 7 اونس (اونس) ماست یونانی ساده، دو قاشق غذاخوری دانه کدو تنبل و یک فنجان تمشک حاوی 30 گرم پروتئین است و فقط چند دقیقه طول می کشد تا آماده شود. این نه تنها یک انتخاب مغذی تر است، بلکه فیبر و پروتئین موجود در این ترکیب به شما کمک می کند تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی سیر بمانید.

کلاژن را به قهوه و چای خود اضافه کنید

نشان داده شده است که مکمل های کلاژن چندین فواید سلامتی را ارائه می دهند، از جمله بهبود جنبه های خاصی از سلامت و ظاهر پوست، افزایش تراکم استخوان و بهبود علائم آرتروز.

کلاژن بی مزه است و می توان آن را به نوشیدنی های سرد و گرم مانند قهوه، چای و اسموتی ها اضافه کرد. همچنین می‌توانید از آن در دستور العمل‌هایی مانند پودینگ چیا، توپ‌های انرژی‌زا و جو دوسر استفاده کنید. حدود 18 گرم پروتئین در هر وعده 20 گرمی را فراهم می کند و اگر می خواهید پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید، انتخاب هوشمندانه ای است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...