وبلاگ

فواید ماست یونانی برای سلامتی

فواید ماست یونانی برای سلامتی : ماست یونانی یا ماست صاف شده، در دهه گذشته در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما از زمان های قدیم در کشورهایی مانند ترکیه و یونان یک غذای اصلی بوده است.

این محصول لبنی پرطرفدار بافت غلیظ‌تر و طعم تلخ‌تری نسبت به ماست معمولی دارد. انواع مختلفی از مواد مغذی ضروری از جمله B12، کلسیم و ویتامین A را فراهم می کند و نسبت به ماست بدون صافی، پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری دارد.

ماست یونانی نه تنها یک غذای مغذی و رضایت بخش است، بلکه مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف منظم آن می تواند از طرق مختلف برای سلامتی مفید باشد، از افزایش سیری گرفته تا تقویت استخوان ها.

در اینجا آمده است که چگونه خوردن ماست یونانی می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است

پروتئین ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی و بدون صافی بسیار بالاتر است. در واقع، ماست یونانی بیش از دو برابر مقدار پروتئین موجود در ماست معمولی را تامین می کند. یک ظرف 6 اونسی ماست یونانی حاوی 17 گرم (گرم) پروتئین است، در حالی که همان وعده ماست معمولی حاوی تنها 6 گرم است.

پروتئین برای سلامتی ضروری است زیرا اسیدهای آمینه که اغلب به عنوان “بلوک های سازنده” پروتئین شناخته می شوند، برای سنتز هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی، عملکرد سیستم ایمنی و بسیاری از فرآیندهای حیاتی دیگر مورد نیاز هستند. رژیم های غذایی با پروتئین بالا با تعدادی از مزایای سلامتی از جمله مدیریت وزن، بهبود تراکم استخوان و ترکیب بدن و تنظیم بهتر قند خون مرتبط هستند.

فواید ماست یونانی برای سلامتی

نیاز به پروتئین به عواملی مانند سطح فعالیت و اندازه بدن بستگی دارد، اما اکثر متخصصان موافق هستند که افراد فعال بدنی بین 0.54 تا 0.9 گرم پروتئین به ازای هر پوند وزن بدن در روز نیاز دارند که به طور قابل توجهی بیشتر از RDA فعلی پروتئین است. 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یا 0.36 گرم در هر پوند.

افزودن ماست یونانی به رژیم غذایی شما راهی موثر برای افزایش مصرف این درشت مغذی ضروری است.

فواید ماست یونانی برای سلامتی : علاوه بر پروتئین، ماست یونانی سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به عنوان مثال، یک وعده 7 اونس ماست یونانی بیش از 40 درصد از نیاز شما را به B12، یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد عصبی، و سلنیوم، یک ماده معدنی مورد نیاز برای سلامت تیروئید که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است، پوشش می دهد. همچنین منبع خوبی از کلسیم، روی، و چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر است

یک مطالعه در سال 2020 که شامل داده‌هایی روی بیش از 65000 کودک و بزرگسال بود، نشان داد که مصرف‌کنندگان ماست دارای کیفیت رژیم غذایی کلی بهتر و همچنین مصرف بالاتری از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین D بودند. توصیه های مصرف برای کلسیم، منیزیم و پتاسیم در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...