وبلاگ

فواید مرغ برای سلامتی

فواید مرغ برای سلامتی : گوشت مرغ فوق العاده مغذی است و یکی از محبوب ترین منابع پروتئین در سراسر جهان است. هنگامی که مرغ در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شود، ممکن است به بهبود توده عضلانی و حمایت از حفظ وزن، از جمله مزایای سلامتی دیگر کمک کند.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد مرغ بدانید، از جمله فواید، خطرات و تغذیه آن، و همچنین راه های سالم برای گنجاندن آن در رژیم غذایی آورده شده است.

منبع پروتئین کامل است

گوشت مرغ منبع عالی پروتئین کامل است. یک پروتئین کامل، پروتئینی است که تمام 9 اسید آمینه ضروری را که بدن نمی تواند به تنهایی بسازد، تامین می کند. اسیدهای آمینه، همراه با پروتئین، بلوک های سازنده زندگی در نظر گرفته می شوند. اسیدها برای ساخت پروتئین استفاده می شوند

پروتئین در هر سلول بدن انسان یافت می شود. برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن حیاتی است، از جمله:

لخته شدن خون
چشم انداز
پاسخ ایمنی
تعادل مایعات
رشد و توسعه
تولید هورمون ها، آنتی بادی ها و آنزیم ها
میزان پروتئین موجود در مرغ بسته به برش آن متفاوت است. به عنوان مثال، یک وعده 3 اونس سینه مرغ 26 گرم (گرم) پروتئین تامین می کند، در حالی که همان قسمت بال، ران و چوب طبل حدود 20 گرم پروتئین را تامین می کند.
وزارت کشاورزی ایالات متحده ران مرغ، پخته شده، روکش شده، پوست / روکش خورده نشده است.

فواید مرغ برای سلامتی
فواید مرغ برای سلامتی : سایر گوشت ها و فرآورده های حیوانی نیز منابع کامل پروتئین هستند. اما به خاطر داشته باشید که گوشت سفید – مانند مرغ – ممکن است جایگزین سالم تری برای گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده باشد. تحقیقات نشان می دهد که گوشت قرمز و فرآوری شده ممکن است خطر بیماری قلبی، زوال عقل و سرطان را افزایش دهد. در مقابل، گوشت سفید خنثی یا به طور بالقوه محافظ در برابر شرایط در نظر گرفته می شود
توجه سردبیر: مصرف روزانه پروتئین توصیه شده برای جلوگیری از کمبود در بزرگسالان کم تحرک 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (گرم بر کیلوگرم) است. با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که افراد مسن تر و افراد فعال از نظر بدنی ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشند. افراد مسن ممکن است برای سلامتی مطلوب به 1-1.2 گرم در کیلوگرم نیاز داشته باشند، در حالی که افراد فعال ممکن است به 1.2-2.0 گرم بر کیلوگرم نیاز داشته باشند.

از رشد و نگهداری عضلات پشتیبانی می کند

پروتئین رژیم غذایی، آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را برای ترمیم و ساخت بافت ماهیچه ای تامین می کند.

هنگامی که با تمرینات مقاومتی همراه باشد، دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش توده عضلانی و قدرت می شود. علاوه بر این، پروتئین بالاتر می تواند به حفظ توده عضلانی در طول دوره های محدودیت کالری و کاهش وزن کمک کند

با این حال، پروتئین نه تنها برای افرادی که به دنبال افزایش حجم و بهبود ظاهر فیزیکی خود هستند، مفید است. همچنین برای پیری سالم مهم است. دریافت ناکافی پروتئین می تواند منجر به از دست دادن عضله، اختلال در رشد عضلانی و کاهش عملکرد در افراد مسن شود.

ممکن است باعث کاهش وزن شود

مرغ، به خصوص سینه مرغ بدون پوست، سرشار از پروتئین و در عین حال کم کالری است. مطالعات مشاهده ای نشان داده است که وقتی مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات مصرف شود، ممکن است به کاهش خطر چاقی کمک کند. این ممکن است به دلیل محتوای پروتئین بالای آن باشد.

پروتئین اثر حرارتی بالاتری نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی دارد. این بدان معناست که بدن شما برای هضم و متابولیسم پروتئین نسبت به سایر درشت مغذی ها کالری بیشتری می سوزاند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...