وبلاگ

ویتامین C چقدر مفید است؟

ویتامین C چقدر مفید است؟ ویتامین C، همچنین به عنوان اسید ال اسکوربیک شناخته می شود، یک ویتامین ضروری با یک سری فواید سلامتی است. این محلول در آب است، به این معنی که در بدن ما ذخیره نمی شود. وقتی بیش از حد مصرف می کنید، بدن شما به طور کلی آن را از طریق ادرار دفع می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان محبوب است که تا حد زیادی به دلیل مزایای سلامتی سیستم ایمنی شناخته شده است. بسیاری از افراد برای جلوگیری از بیماری، به خصوص در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند. در حالی که تقویت ایمنی یکی از نقش های ویتامین C است، اما چند مزیت کمتر شناخته شده دیگر از این ویتامین ضروری وجود دارد. موارد زیر را به همراه منابع خوب ویتامین C و آنچه باید قبل از شروع مکمل ویتامین C بدانید را بیاموزید.

مکمل های غذایی توسط FDA حداقل تنظیم می شوند و ممکن است برای شما مناسب باشند یا نباشند. اثرات مکمل ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به متغیرهای زیادی از جمله نوع، دوز، دفعات استفاده و تداخل با داروهای فعلی بستگی دارد. لطفاً قبل از شروع هر گونه مکمل با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز خود صحبت کنید.

ویتامین C ضروری است زیرا بدن ما نمی تواند آن را به تنهایی بسازد. برای سلامت پوست، سلامت ایمنی، جذب آهن و موارد دیگر مهم است.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

برخی از علائم بارز کمبود ویتامین C، تاخیر در بهبود زخم و پوست شکننده است. دلیل اصلی این که ویتامین C برای سلامت پوست بسیار حیاتی است به دلیل ارتباط آن با کلاژن است. کلاژن یک جزء کلیدی بافت همبند است و ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است. بنابراین، وقتی ویتامین C کافی مصرف نمی کنید، کلاژن بدتر می شود و پوست شما را بد فرم می کند.

ویتامین C همچنین با ویتامین E، آنتی اکسیدان دیگر، برای جلوگیری از آسیب به پوست شما در اثر اشعه های مضر UV کار می کند.

ویتامین C چقدر مفید است؟

ایمنی را تقویت می کند

ویتامین C چقدر مفید است؟ نقش ویتامین C در سلامت پوست فواید ایمنی نیز دارد، زیرا پوست یکی از سیستم های دفاعی بدن ما در برابر عوامل بیماری زا است. با این حال، به همین جا ختم نمی شود. ویتامین C همچنین نقشی در ایمنی ذاتی و تطبیقی، یعنی اولین پاسخ بدن و پاسخ هدفمند به پاتوژن‌های خاص، ایفا می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین C از آسیب اکسیداتیو به سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند.

مخصوصاً در ورزشکاران، کسانی که در معرض دمای شدید سرد قرار دارند و کسانی که در مرز کمبود ویتامین C قرار دارند، مصرف حداقل 200 میلی گرم ویتامین C در روز ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد. برای جمعیت عمومی، مکمل ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی ثابت نشده است، اما اگر به صورت پیشگیرانه مصرف شود (برخلاف پس از ابتلا به سرماخوردگی) ممکن است طول مدت بیماری و شدت علائم را کاهش دهد.

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی که به مبارزه با عفونت ها کمک می کنند

ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

از آنجایی که آسیب اکسیداتیو – آنچه در بدن شما اتفاق می افتد زمانی که مولکول های ناپایدار زیادی به نام رادیکال های آزاد در بدن وجود دارد و آنتی اکسیدان کافی برای خلاص شدن از شر آنها وجود ندارد – علت بیماری قلبی عروقی است، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ممکن است به کاهش خطر کمک کنند. از بیماری های قلبی عروقی یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مکمل ویتامین C حداقل 500 میلی گرم در روز با کاهش سطح فشار خون مرتبط است.

با این حال، بسیاری از مطالعات دیگر نتایج متناقضی در مورد نقش ویتامین C در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی یافته اند، بنابراین مطالعات بیشتری برای بررسی بیشتر این ارتباط ضروری است. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...