وبلاگ

مواد مغذی در رژیم غذایی وگان

مواد مغذی در رژیم غذایی وگان : برخی از افراد دوست دارند روی آنچه که گیاهخواران از رژیم غذایی خود حذف می کنند تمرکز کنند. اما محققان دریافته‌اند که وگان‌ها مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی خاص را نسبت به گوشت‌خواران دریافت می‌کنند.

اسیدهای چرب چند غیر اشباع
اسید آلفا لینولئیک (ALA)، نوعی اسید چرب امگا 3 است
فیبر
فولات
ویتامین E
منیزیم
ویتامین B1
ویتامین B6
ویتامین سی

مواد مغذی در رژیم غذایی وگان

به محیط زیست کمک می کند

بسیاری از مردم به دلایل محیطی رژیم غذایی گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که پرورش حیوانات برای گوشت، به‌ویژه گاو، نسبت به کشت غلات، میوه‌ها و سبزیجات خسارت سنگین‌تری به خاک، آب و جو وارد می‌کند.
Clune S، Crossin E، Verghese K. بررسی سیستماتیک انتشار گازهای گلخانه ای برای دسته های مختلف مواد غذایی تازه. مجله تولید پاکتر.

یک بررسی در سال 2021 از ادبیات نشان داد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه پایدارتر از رژیم های حیوانی هستند و از منابع کمتری مانند زمین های کشاورزی و آب استفاده می کنند. نویسندگان بررسی دریافتند که غذاهای گیاهی گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کنند. تولید پروتئین گیاهی از نظر منابع و اثرات زیست محیطی بسیار کمتر از پروتئین حیوانی بود

مواد مغذی را در رژیم غذایی وگان : این بررسی نشان داد که ۷۴ برابر آب کمتر و ۸ برابر زمین کمتر برای دریافت پروتئین از توفو مانند گوشت گاو نیاز است. وزن، کالری یا اندازه سروینگ. 21 دیگران به این نتیجه رسیده اند که پرورش گاو تا 100 برابر منابع غذایی گیاهی نیاز دارد.

رژیم اقلیمی چیست؟ این روش سازگار با محیط زیست برای غذا خوردن، توضیح داده شده است

خطرات رژیم وگان چیست؟

رژیم گیاهخواری به طور خودکار بهبودی نسبت به الگوی غذایی عادی شما ندارد. شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم‌های وگان سالم‌تر از سایر رژیم‌های غذایی است که شامل برخی از گوشت یا محصولات حیوانی است. این ممکن است به این دلیل باشد که افراد وگان کمتری برای مطالعه وجود دارد و رژیم‌های غذایی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.
سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی و شیر نارگیل همگی می توانند خوراکی های وگان و لذت بخشی باشند. خوردن بیش از حد آنها و کنار گذاشتن غذاهای فرآوری نشده می تواند به این معنی باشد که شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید. برخی از جایگزین های گوشت و پنیر وگان به شدت فرآوری شده اند. آنها ممکن است سطح چربی، قند یا نمک بالاتر از نمونه اصلی داشته باشند

مانند هر برنامه غذایی دیگری، شما از بین غذاهای متنوعی انتخاب خواهید کرد که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر افزایش وزن و شرایط سبک زندگی را کاهش دهد، یا برعکس. حتی اگر بیشتر غذاهای گیاهی مغذی و سالم می خورید، ممکن است کمبود داشته باشید. برخی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...