وبلاگ

تاثیر سبزیجات و میوه در پیشگیری از آلزایمر

تاثیر سبزیجات و میوه در پیشگیری از آلزایمر : یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم گیاهخواری ممکن است خطر شکستگی لگن را افزایش دهد.

، و همکاران. گیاهخواران، ماهی، طیور و گوشت خواران: چه کسانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر بیشتری دارند؟ با این حال، تحقیقات جدید به یک جنبه منفی بالقوه پیروی از الگوی غذایی گیاهی اشاره می کند.

بر اساس ارزیابی بیش از 400000 بزرگسال، مطالعه جدید منتشر شده در BMC Medicine نشان داد که هم مردان و هم زنانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند، در مقایسه با افرادی که پروتئین حیوانی را در رژیم غذایی خود دارند، در معرض خطر بیشتری برای شکستگی لگن قرار دارند.

تحقیقات جدید این سوال را مطرح می‌کند: آیا پیروی از یک رژیم غذایی گیاه‌خواری برای اتخاذ آن بسیار خطرناک است یا پیروی از آن صرفاً به برخی اقدامات احتیاطی برای کمک به حفظ سلامت استخوان‌های شما نیاز دارد؟

ارتباط بین رژیم غذایی و خطر شکستگی لگن

شکستگی های لگن تجربیات دردناکی هستند که می توانند کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

تقریباً 18٪ از زنان در طول زندگی خود شکستگی لگن را تجربه می کنند، در مقایسه با حدود 6٪ از مردان.

تاثیر سبزیجات و میوه در پیشگیری از آلزایمر

برای کاهش خطر شکستگی لگن، اولویت دادن به سلامت استخوان مفید است. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، رژیم غذایی است.

تاثیر سبزیجات و میوه در پیشگیری از آلزایمر : برای بررسی اینکه آیا رژیم‌های غذایی خاص بر خطر شکستگی لگن تأثیر می‌گذارند، مطالعه جدید بیش از 400000 نفر را که به‌عنوان گوشت‌خوار معمولی، گهگاهی گوشت‌خوار، آفت‌خوار یا گیاه‌خوار طبقه‌بندی شدند، مورد ارزیابی قرار داد و مشخص کرد که چه تعداد از هر گروه دچار شکستگی لگن شده‌اند.

از 413914 شرکت کننده درگیر، 3503 مورد شکستگی لگن وجود داشت که معادل 0.8 درصد از گروه نمونه بود. محققان دریافتند که گیاهخواران زن و مرد 50 درصد بیشتر از گوشتخواران معمولی در معرض خطر شکستگی لگن هستند.

جیمز وبستر، کارشناس ارشد، محقق فوق لیسانس در دانشگاه لیدز و محقق این مطالعه گفت: «این خطر 50 درصدی بیشتر در گیاهخواران به 3 شکستگی بیشتر در هر 1000 نفر در طول 10 سال منجر شد.

 

تیم تحقیقاتی هیچ تفاوتی در فراوانی شکستگی لگن در بین افرادی که به طور منظم گوشت می‌خورند و افرادی که گاهی اوقات گوشت می‌خورند، پیدا نکردند. پسکاتاریان نسبت به گوشتخواران معمولی خطر شکستگی لگن کمی بیشتر (غیر قابل توجه) داشتند.

چرا یک رژیم گیاهخواری ممکن است خطر شکستگی لگن را افزایش دهد؟

چند دلیل پیشنهادی وجود دارد که چرا افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است خطر شکستگی استخوان را افزایش دهند.

گیاهخواران نسبت به گوشت خواران شاخص توده بدنی (BMI) پایین تری دارند. به گفته وبستر، این شاخص توده بدنی پایین بخشی از دلیلی است که باعث می شود خطر شکستگی لگن بالاتری مشاهده شود، احتمالاً به این دلیل که «بعضی از توده های چربی به حفظ استخوان ها در هنگام زمین خوردن کمک می کند. زیرا با شاخص توده بدنی پایین تر، سلامت استخوان ها و ماهیچه ها به احتمال زیاد ضعیف هستند.

او گفت: «دلایل دیگر [این رابطه] می‌تواند شامل مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی و سطوح پایین ویتامین D باشد، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید [این رابطه] مورد نیاز است». (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...