وبلاگ

شیر لبنی یا شیر گیاهی؟

شیر لبنی یا شیر گیاهی؟ یک مطالعه جدید نشان می دهد که شیر گیاهی در یک عنصر تغذیه ای کلیدی با لبنیات گاو سازگاری ندارد.

در طول چند دهه اخیر، بسیاری از مردم معمولاً به دلایل محیطی یا مرتبط با سلامتی، از لبنیات گاوی به گزینه های گیاهی روی آورده اند. این به نوبه خود منجر به افزایش شیر بدون لبنیات موجود در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها شده است.

و گزینه های شیر گیاهی اغلب به عنوان مغذی تر از شیر گاو به بازار عرضه می شوند

بر اساس ارائه‌ای در آخرین کنفرانس انجمن تغذیه آمریکا، شیر گیاهی به اندازه لبنیات فاقد پروتئین است.

شیرهای لبنی و گیاهی یکسان تولید نمی شوند

مگر اینکه برای خواندن تک تک برچسب های غذایی وقت بگذارید، دانستن اینکه آیا پاشیدن شیر جو دوسر یا بادام روی غلات شما مشخصات تغذیه ای مشابهی با شیر لبنیات کلاسیک دارد می تواند چالش برانگیز باشد.

ابیگیل جانسون، استادیار دانشگاه مینه‌سوتا و محقق ارشد این مطالعه، به Health گفت: دستورالعمل‌های رژیم غذایی فعلی ایالات متحده مصرف شیر گاو یا شیر سویا را برای تامین کلسیم و ویتامین D توصیه می‌کند.

او می‌گوید: «ما می‌خواستیم بدانیم که آیا انواع دیگر محصولات شیر گیاهی مشابه شیر گاو هستند یا خیر و تفاوت‌های محتوای تغذیه‌ای بین انواع شیرهای گیاهی را درک کنیم.

برای کمک به پاسخ به این سوال، جانسون و همکارانش محتوای تغذیه‌ای شیرهای گیاهی موجود در بازار ایالات متحده، از جمله بادام، بادام هندی، نارگیل، کتان، فندق، کنف، جو دوسر، پسته، برنج، سویا، گردو و ترکیبات گیاهی

در مجموع 237 شیر گیاهی جایگزین برای سطح کلسیم، ویتامین D و پروتئین آنها مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که 72 درصد از جایگزین ها با کلسیم و ویتامین D غنی شده بودند، تعداد کمی از محصولات جایگزین شیر گیاهی با سطح پروتئین شیر لبنی مطابقت دارند.

شیر لبنی یا شیر گیاهی؟

استحکامات

شیر زمانی غنی می شود که ویتامین ها و مواد معدنی اضافی به آن اضافه شود. بیشتر شیرهای فروخته شده در ایالات متحده از طریق فرآیند غنی سازی ویتامین A و ویتامین D.3 انجام می شود

جانسون از ویتامین B12 به عنوان مثالی برای تفاوت بین لبنیات گاو و شیرهای گیاهی استفاده کرد. یک وعده شیر گاو حدود نیمی از ارزش روزانه (DV) ویتامین B12 را تامین می کند. از سوی دیگر، تنها 40 درصد شیرهای گیاهی منبع خوبی از ویتامین B12 هستند.

او تاکید کرد که به دلیل “تنوع گسترده در محتوای مواد مغذی محصولات شیر گیاهی، مصرف کنندگان نمی توانند تصور کنند که شیرهای گیاهی جایگزین 1:1 برای شیر گاو” هستند.

Keri Hackworth MS، RDN، LD، مدیر امور تغذیه در شورای ملی لبنیات، موافقت کرد. او گفت: “ما باید در مورد پروتئین به کیفیت به کمیت فکر کنیم.”

با توجه به سیستم رتبه بندی پروتئین، امتیاز اسید آمینه اصلاح شده با قابلیت هضم پروتئین، پروتئین شیر امتیاز برتر 1.0 را دریافت می کند، در حالی که غذاهای گیاهی مانند بادام 0.39، برنج با 0.42، نخود فرنگی با 0.58 و تا 0.98 در پروتئین سویا دریافت می کنند.

هاک ورث گفت: «غذاهای حیوانی مانند لبنیات پروتئین با کیفیت بالا و تمام اسیدهای آمینه ضروری از جمله گلیسین، متیونین، لوسین و تریپتوفان را فراهم می کنند.

فواید تغذیه ای شیر لبنیات

همانطور که توبی آمیدور، MS، RD، CDN، FAND، متخصص تغذیه برنده جایزه به اشتراک گذاشت، یک فنجان شیر منبع عالی بسیاری از مواد مغذی کلیدی است.

حقایق تغذیه در لبنیات گاو
طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک 8 فنجان شیر کم‌چربی (2 درصد) حاوی موارد زیر است:

کلسیم: 307 میلی گرم
پروتئین: 8 گرم
کربوهیدرات: 12 گرم
شکر: 12 گرم
سدیم: 95 میلی گرم

آمیدور، که همچنین نویسنده پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال است، سبزیجات خود را افزایش دهید: دستور العمل‌های انعطاف‌پذیر برای کل خانواده، توضیح داد که «تحقیقات نوظهور هر ماتریس غذای لبنی را نشان می‌دهد – که از اجزای مغذی و غیر مغذی غذا تشکیل شده است (به عنوان مثال. ترکیبات زیست فعال) و روابط مولکولی آنها – ممکن است به توضیح ارتباط مشاهده شده بین مصرف غذاهای لبنی و کاهش خطر بیماری مزمن و مزایای سلامتی کمک کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...