وبلاگ

آیا سوشی غذای سالمی است؟

آیا سوشی غذای سالمی است؟ سوشی فقط یک غذای لذیذ نیست، بلکه عملا یک شکل هنری است. این غذا با ریشه های فروتنانه ای که به عنوان راهی برای حفظ ماهی در ژاپن شروع شد، به یک غذای بسیار محبوب و پیچیده در سراسر آمریکا تبدیل شده است.

در ابتدا، سوشی یک وعده غذایی سالم و مغذی به نظر می رسد: برنج، سبزیجات، ماهی تازه – اما گذشته از آن، تغییرات زیادی در مورد نحوه تهیه سوشی و مواد استفاده شده وجود دارد. در اینجا، متخصصان تغذیه در مورد فواید سلامتی سوشی و اینکه چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از سفارش خود ببرید، می‌پردازند.

سوشی دقیقا چیست؟

سوشی مجموعه ای از برنج، سبزیجات و ماهی پخته یا خام است که در یک رول جلبک دریایی پیچیده شده است. به طور معمول سه نوع سوشی وجود دارد که شامل نیگیری، ماکی و تمکی می شود. نیگیری ماهی خام، تخم‌های سالمون، میگوی پخته یا تخم‌مرغ برش‌شده روی برنج است. ماکی سوشی رول شده است. تمکی، یا یک دست گرد، سوشی است که با دست به شکل مخروطی در می آید.1 تنوع مواد تشکیل دهنده در این نوع سوشی ها جایی است که مسئله سلامتی شروع می شود.

الا داور، RD، CDN، متخصص تغذیه یکپارچه و مشاور بهداشتی معتبر مستقر در منهتن، به Health گفت: «برای تهیه سوشی، برنج [اشباع از سرکه] با دست قالب‌گیری می‌شود و روی آن ماهی خام یا سایر غذاهای دریایی قرار می‌گیرد. سرکه به برنج پخته شده اضافه می شود تا PH آن 4.6 یا کمتر باشد، بسته به ترجیح سرآشپز.

داور گفت، سرآشپزها ممکن است شکر، نمک یا هر دو را اضافه کنند تا برنج شیرین تر و خوش طعم تر شود.

آیا سوشی غذای سالمی است؟

داور افزود: در نوع رول شده (ماکی) از حصیر مخصوص بامبو استفاده می شود و نوری (ورقه نازکی از جلبک دریایی آماده) دور برنج و مواد پرکننده مانند [تخم مرغ]، آووکادو، انبه یا خیار پیچیده می شود. ” نوری سرشار از مواد مغذی مانند اسید فولیک، نیاسین، کلسیم و ویتامین‌های A، C و K.2 است.

در حالی که سوشی دارای بسیاری از عناصر سالم است، نحوه تهیه و چاشنی آن می تواند از تغذیه کلی آن جلوگیری کند. برای مثال، ماریسا مور، RDN، یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه در آتلانتا، به Health گفت که رول‌هایی که در تمپورا آغشته شده و سرخ شده [و] سپس با سس خامه‌ای پوشانده می‌شوند، مانند آن‌هایی نیستند که صرفاً در نوری پیچیده شده و با ماهی بسته‌بندی شده‌اند. برنج و سبزیجات.”

کدام انواع سوشی سالم ترین هستند؟

از نظر سلامت و طول عمر، رژیم غذایی ژاپنی به طور قابل توجهی به طول عمر بیشتر کمک کرده است، و این تا حدی به دلیل ماهی هایی است که می خورند، که بسیاری از آنها سرشار از اسیدهای چرب EPA و DHA هستند و در انواع مختلف سوشی یافت می شوند.

اگر می‌خواهید سفارش دهید، داور توصیه می‌کند که نیگیری یا ساشیمی را انتخاب کنید که دارای برش‌های ماهی خام است و آن را با سالاد جانبی یا سبزیجات پخته شده همراه کنید.

داور تصریح کرد: ایده این است که رنگ‌های بیشتری از ماهی‌ها و سبزیجات مختلف و رنگ سفید کمتری از برنج سرکه‌ای پخته دیده شود. “علاوه بر رول معمولی بسته بندی شده با برنج، من دوست دارم “به سبک ناروتو” را سفارش دهم که یک رول پیچیده شده در خیار است. سرگرم کننده، ترد است و علاوه بر گزینه های منوی سنتی سوشی، یک گزینه سالم عالی است.”

با این حال، اگر به دنبال سوشی رول شده هستید، سعی کنید از انواع سالم‌تری از ماهی‌ها مانند سالمون و خال مخالی اقیانوس آرام که جیوه کمی دارند، استفاده کنید. از شاه ماهی خال مخالی که سرشار از جیوه است اجتناب کنید. علاوه بر این، سس سویا کم سدیم را انتخاب کنید و به سراغ سایر تقویت کننده های طعم سالم مانند واسابی یا ترشی زنجبیل (گاری) بروید.

فواید سوشی برای سلامتی
ترکیب‌های مختلف سبزیجات و ماهی‌های مختلف فواید غنی‌سازی دارند – به‌ویژه با افزودنی‌هایی مانند واسابی و ترشی زنجبیل – اما این همه مواد طعم‌دهنده دقیقاً چه کاری برای بدن شما انجام می‌دهند؟

ممکن است به بهبود سلامت روده کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای تخمیر شده مانند بوک چوی، جلبک دریایی، قارچ، کیمچی، ناتو و توفو – که همگی ممکن است در داخل یا همراه سوشی باشند – ممکن است میکروبیوم روده شما را تقویت کنند که میلیون ها باکتری، ویروس و قارچ در آن زندگی می کنند. دستگاه گوارش

یک مطالعه از سال 2021 را در نظر بگیرید. در آن مطالعه که در Cell منتشر شد، محققان دریافتند که 18 نفری که به مدت 10 هفته رژیم غذایی سرشار از غذاهای تخمیر شده مصرف کردند، تنوع میکروب های روده خود را افزایش دادند. محققان نوشتند که میکروبیوتای متنوع چیزی است که مدتهاست با بهبود سلامت و تندرستی مرتبط بوده است. (منبع)

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...