وبلاگ

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان : آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از آسیب سلولی ناشی از ترکیباتی به نام رادیکال های آزاد جلوگیری یا به تاخیر می اندازند. این رادیکال های آزاد ترکیبات بسیار واکنش پذیری هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و منجر به ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و غیره شوند. آنتی اکسیدان ها با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند. بنابراین، آنها از سلول های شما محافظت می کنند و به جلوگیری از بیماری کمک می کنند
برای افزایش مصرف کلی آنتی اکسیدان خود، از رژیم غذایی حاوی طیف وسیعی از گیاهان، از جمله سبزیجات، میوه ها، آجیل، قارچ ها، غلات کامل، حبوبات، گیاهان، ادویه جات ترشی جات، حتی گل های خوراکی استفاده کنید.

در اینجا 12 منبع برتر آنتی اکسیدان ها، نحوه مفید بودن آنها برای سلامتی و راه های ساده برای افزودن آنها به رژیم غذایی آورده شده است.

رادیکال های آزاد چیست؟

در شیمی، رادیکال آزاد اتم، مولکول یا یونی است که حداقل یک الکترون ظرفیتی جفت نشده دارد. معمولاً این الکترون‌های جفت نشده رادیکال‌ها را به شدت واکنش‌پذیر می‌کنند و می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و باعث بیماری و پیری شوند. رادیکال های آزاد زمانی تولید می شوند که بدن شما از اکسیژن برای تولید انرژی استفاده می کند.

سیب

تحقیقات نشان می دهد که مصرف سیب و محصولات سیب به محافظت در برابر سرطان، بیماری قلبی، آسم و بیماری آلزایمر کمک می کند. سیب همچنین با نتایج بهبود یافته مرتبط با دیابت، مدیریت وزن، سلامت استخوان، ریه و روده مرتبط است. این احتمالاً به دلیل پلی فنول‌های سیب است، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی سیب.3 یک بررسی تحقیقاتی در سال 2022 به این نتیجه رسید که وقتی صحبت از بیماری‌های مزمن به میان می‌آید، یک سیب در روز واقعاً می‌تواند پزشک را دور نگه دارد.

از سیب به تنهایی یا همراه با آجیل، کره آجیل یا هوموس لذت ببرید. سیب های خرد شده را به بلغور جو دوسر یا جو دوسر شبانه، اسموتی ها، سالادهای باغچه، سالادها و سیب زمینی سرخ شده اضافه کنید. سیب را می‌توان در دسرهایی مانند برش‌های سیب با پوشش شکلات تلخ و سیب‌های پخته شده با دارچین نیز اضافه کرد.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان

آووکادو

آووکادو علاوه بر چربی های خوب، سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. یک مطالعه در سال 2020 به بررسی اثرات آووکادو بر سطح آنتی اکسیدان خون و کلسترول بد LDL پرداخت. در این مطالعه، 45 مرد و زن 21 تا 70 ساله مبتلا به چاقی و سطح کلسترول LDL بالا به طور تصادفی در یکی از سه رژیم غذایی به مدت پنج هفته قرار گرفتند. اولین مورد یک رژیم غذایی کم چرب بود که 24 درصد از کل کالری روزانه از چربی حاصل می شد. دو مورد دیگر چربی متوسطی داشتند و 34 درصد کالری آنها از چربی بود. یکی از رژیم های غذایی با چربی متوسط شامل یک آووکادو در روز بود و دیگری همان مقدار چربی را بدون آووکادو تامین می کرد.

فقط رژیم آووکادو باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان خون و کاهش LDL شد. محققان به این نتیجه رسیدند که نتایج مثبت به دلیل ترکیبات زیست فعال موجود در آووکادو فراتر از چربی آن، از جمله آنتی اکسیدان ها است.

علاوه بر آنتی اکسیدان ها، یک آووکادو 9.25 گرم فیبر، 33 درصد از ارزش روزانه (DV) و 690 میلی گرم پتاسیم، 15 درصد از DV را فراهم می کند. ، و تنظیم فشار خون.

آووکادو را به صورت اسموتی بریزید یا روی نان تست، سالاد، ساندویچ، سوپ یا فلفل از آن لذت ببرید. همچنین می توانید از آووکادو به عنوان جایگزین مایو، به عنوان پایه سس سالاد خامه ای، جایگزین کره در پخت، یا در دسرهایی مانند پودینگ آووکادوی شکلاتی یا بستنی بدون لبنیات استفاده کنید.

توت ها

توت ها نیروگاه های آنتی اکسیدانی هستند. آنها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان مرتبط با محافظت در برابر بیماری قلبی، سرطان، بیماری آلزایمر و سایر اختلالات هستند. مطالعات نشان می دهد که انواع توت ها مانند توت فرنگی و زغال اخته سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش می دهند و اثرات مثبتی بر التهاب، عملکرد مغز و سلامت روان دارند.

توت ها همچنین منابع خوبی از ویتامین C هستند و جزو کم کالری ترین میوه ها هستند. یک فنجان توت مخلوط منجمد 63 میلی گرم ویتامین C (70 درصد DV) و فقط 63 کالری را فراهم می کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...