وبلاگ

فواید غذایی ماهی ها چیست؟

فواید غذایی ماهی ها چیست؟ پولاک یکی دیگر از ماهی های پر پروتئین است که چربی کمی دارد. این در واقع یکی از اعضای خانواده کاد است، بنابراین شبیه ماهی کاد یا هادوک است.

کالری آن کم است و تنها ۷۴ کالری در هر وعده ۳ اونس دارد، بنابراین می‌خواهید وعده‌های غذایی خود را به روش‌های دیگری تقویت کنید تا مطمئن شوید که انرژی کافی برای سوخت‌رسانی به شما تا وعده غذایی یا میان‌وعده بعدی دارید. می توانید گرده گل را به عنوان خورش روی برنج تهیه کنید، آن را کباب کنید و با پاستا سرو کنید، یا آن را به صورت خمیر زده و برای ماهی و چیپس سرخ کنید.

پولاک در هر وعده 3 اونس پخته شده 16.5 گرم پروتئین دارد. علاوه بر پروتئین، گرده گل منبع خوبی از ویتامین B12، فسفر، پتاسیم و سلنیوم است. این یکی دیگر از ماهی های پر پروتئین و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مغز و فواید ضد التهابی است.

گربه ماهی

گربه‌ماهی‌ها ماهی‌های بزرگ و بد بو هستند و سبیل‌های گربه‌مانند دهانشان را پوشانده است. غذاهای مبتنی بر گربه ماهی در جنوب ایالات متحده محبوب هستند، اما در آفریقا، آسیا و اروپا نیز یافت می شوند. در آمریکای شمالی، گربه ماهی بومی می سی سی پی، میسوری، اوهایو و حوضه رودخانه ریو گراند است. با این حال، گربه ماهی آبی به گونه ای مهاجم در منطقه خلیج چساپیک تبدیل شده است

از نظر تغذیه ای، آنها منبع خوبی از پروتئین هستند، به طوری که گربه ماهی صید شده وحشی نسبت به گربه ماهی پرورش یافته در مزرعه، پروتئین کمی بالاتری دارد. آنها به ترتیب حاوی 13.9 گرم و 12.9 گرم هستند.

گربه ماهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های گروه B، پتاسیم و سلنیوم است. آنها کالری کمی دارند، بنابراین حتما فیبر و کربوهیدرات ها را برای یک وعده غذایی کامل و رضایت بخش اضافه کنید. برخی از ایده ها شامل سرخ کردن آنها به سبک جنوبی، پختن آنها یا تهیه خورش گربه ماهی با میگو و سبزیجات است.

آنچوی، کنسرو شده در روغن

فواید غذایی ماهی ها چیست؟ احتمالاً یا آنچوی را دوست دارید یا از آن متنفر هستید – اغلب هیچ چیزی در این بین وجود ندارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آنها را دوست دارند، یا می خواهید آنها را امتحان کنید، مطمئن باشید که آنها منبع عالی پروتئین هستند.

اگر آنچوی کنسرو شده در روغن بخرید، حدود 8 گرم پروتئین در هر اونس ماهی دارد که یکی از بالاترین سطوح پروتئین در هر اونس ماهی در این لیست است. همین قسمت 2.75 گرم چربی دارد، تا حدی به این دلیل که ماهی های چرب هستند (مانند ماهی قزل آلا یا ماهی خال مخالی) و تا حدودی به این دلیل که در روغن کنسرو شده اند. مانند سایر ماهی های چرب، آنها نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند

فواید غذایی ماهی ها چیست؟

کنسرو آنچوی غذای مناسبی است که می توانید آن را در دست داشته باشید، زیرا می توان آن ها را به راحتی در سفر برد و ماندگاری طولانی دارد.

اگرچه آنچوی منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است، اما سدیم بالایی نیز دارد. آنها حاوی 1040 میلی گرم در هر اونس هستند – 43٪ از DV. بنابراین، اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است بخواهید به ماهی های دیگر تکیه کنید. با این حال، آنچوی اغلب در بخش‌های نسبتاً کوچک نسبت به سایر ماهی‌ها استفاده می‌شود، بنابراین می‌تواند راهی برای پاشیدن مقداری پروتئین به غذاهای کم پروتئین، مانند سالاد سزار باشد.

هادوک

همانطور که در بالا ذکر کردیم، هادوک مانند پولاک عضوی از خانواده ماهی کاد است. بنابراین ظاهر، بافت و طعم مشابهی دارند. هادوک وحشی ماهی سفیدی است که بیشتر در آب های مین تا نیوجرسی صید می شود. آنها طعم کمی شیرین با پوسته ظریف تر از cod.23 دارند

از نظر تغذیه ای، یک وعده پخته شده 3 اونس از هدوک حاوی 77 کالری، 17 گرم پروتئین و تنها 0.5 گرم چربی است. هادوک همچنین سرشار از فسفر، فولات، سلنیوم و ویتامین های B است.

هادوک زمانی که نان و سرخ شده، سرخ شده در هوا یا پخته می شود، طعم بسیار خوبی دارد. می توانید این هدلای ترد را در ساندویچ بخورید یا آن را با سیب زمینی و سبزیجات سرو کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...